Tuulimunako?????

raskausviikkoja 6+5, eilen kävin ultrassa koska oli mahakipuja ollu muutaman päivän. ultran mukaan rv ois 5+1 ja tyhjä pussi, tuulimuna?! lääkäri sano et voi olla viel nii alussa ettei sen takia näkyny mitää. Voiko tuulimunasta tulla paha olo? onko kelään kokemuksia? kahen viikon päästä kontrolliin jos vaik sit näkyis jotai jos ei mee keske. yksi keskenmeno on takana ja toista en haluais mut minkäs sille teet. :'(
 
Ikävä kyllä tuulimunasta tulee joskus kaksinkertaiset raskausoireet, vaikka tavallaan ei mitään odotakkaan....itsellä juuri keskenmeno takana, kaksoset,tuulimuna ja pieni ihmisen alku,molemmat meni :'( :'( :'( :'(


minulla siis epäiltiin että toinen mahdollisesti tuulimuna ja maha kasvoi todella äkkiä.... :'( <br><br>
 
Kun odotin ensimmäistäni ei synänäänet kuuluneetkaan vkolla noin 12. Menin yksityiselle ultraan ja siellä todettiin tuulimuna, passitus sairaalaan kaavintaan. Onneksi sairaalan lääkäri teki uuden ultran ennen toimenpidettä ja sanoi ettei ole ikinä nähnyt niin pientä "tuulimunapussia" jos viikkoja niin monta. Sain uuden ajan vkon päähän ja kaavinta jätettiin tekemättä. Ja tämän vkon aikana en tiennyt odotanko vai en!! Menin kontrolliin ja sielläpä löikin pienenpieni sydän tomerasti :heart: Onneksi kaavintaa ei tehty sillä se olisikin ollut abortti :/ Minulla oli aiemmin ollut verenvuotoa ja lääkäri ajatteli että silloin ollut keskenmeno. Olin kuitenkin tullut heti uudelleen raskaaksi ja näin vauva oli tavallaan vaihtunut kohdussa minun huomaamatta!! Pitkän aikaa meni ihan epätodellisessa usvassa, mutta raskaus eteni hyvin ja nyt tämä rakas tuulimunani on 4v poika! :)
Toista odottaessani tuli sitten ihan selkeä keskenmeno kipuineen, runsaine verenvuotoineen ja kaikkineen :'( Yhdet kuukautiset tulivat sen jälkeen ja tärppäsi heti uudelleen ja nyt toinen lapsemme on 1,5v tyttö.

Jokaisella on omat tapansa surra. Minua lohdutti ajatus että "luonto hoitaa" enkä ole tehnyt mitää väärin. Itkin itkuni ja puhuin paljon. Jotta ei jäisi pelkoja koimme miehen kanssa hyvänä, että molemmilla oli varma olo yrittää uudelleen.

Voimia teille kaikille joita tämä aihe koskettaa. :hug:
 
Mulla myös tuulimunaraskaus takana..oireet oli selkeät enkä osannut kuvitellakkaan ettei kaikki olis ollu hyvin. Vielä hetken ennen ultrausta lääkäri tunnusteli kohtua ja sanoi että se on ainakin hyvin kasvanut. :( toivottavasti sulla kuitenkin kaikki on hyvin!
 
Hei vaan!

Minullakin on tuulimunaepäily menossa ja epätietoisuutta saan kärsiä kaksi viikkoa. Mulla pitäs olla nyt rv 10+2, mutta ultrassa ei eilen näkynyt sitä mitä olisi pitänyt. Kohtu oli kyllä kasvanut ja oireita ollut. En osannut yhtään epäillä ja vieläkin jotenkin odotan, että kyllä siellä joku elää, mutta en kyllä usko että se paljon pienempi voi tuosta olla. Että varaudun pahimpaa ja toivon parasta. Odottelen myös kokoajan verenvuodon alkua, mutta ei ainakaan vielä mitään.... voimia!!!
 
Minulta kaavittiin juuri tuulimuna. Minä arvasin, ettei kaikki ollut kunnossa. Raskausoireet olivat lievemmät verrattuna esikoisen raskauteen, ns. 'on-off-oireet', välillä oli pahoinvointiakin mutta välillä en henkisesti enkä fyysisesti kokenut olevani raskaana. Kohtu oli epätavallisen pieni. Musta aukkohan sieltä sitten löytyi varhaisultrassa (menkkojen mukaan 7+4, todellisuudessa viikko-pari enemmän koska plussasin jo RV2+4). Potilaskertomukseen kirjoitettiin, että raskausviikolla 9 kaavittiin ja kohdun koko vastasi viikkoa 6+2. Näin minulla.
 
huolestunut
Yksi tuulimunaraskaus takana ja se oli aivan täydellisen oireeton, ei pienintäkään raskausoiretta tai tuntemusta raskaudesta. Muut raskauteni ovat olleet täynnä pahoinvointia alusta alkaen. Nyt epäilen taas tuulimunaraskautta, kun ei ole minkäänlaista oiretta, ei edes rinnoissa (rv 7). Tiedän kyllä, että tuulimunaraskaudessakin voi olla oireita, mutta onko muilla ollut onnistuneita raskauksia ilman minkäänlaisia oireita tai merkkejä raskaudesta? Menen ultraan viikon kuluttua, mutta odottavan aika vain on niin pitkä.
 
poikamamma
Kyllä, raskaus voi olla täysin oireeton, minulla on kaksi sellaista takana joista tuloksina kaksi hienoa poikaa. Ihmiset pelottelivat että oireetomuus voi merkitä suurempaa keskenmenoriskiä mutta loistavasti meni. Nyt on kolmas raskaus meneillään ja ensimmäisen kerran olen kokenut pahoinvointia, väsymystä jne. Joten luultavasti kaikki on ihan hyvin sinullakin, voit hyvin kuulua niihin onnellisiin joiden ei tarvitse elää pää vessanpöntössä!
 
eilenpoistettu
mulla oli tuulimunaraskaus joka huomattiin ultrassa vk 11+6. Raskaus oireet alkoi heti kun hedelmöitys tapahtunut, rinnat todella kipeät ja kasvaneet, maha kasvoi, pahoinvointi ja väsymys todella voimakasta :ashamed: aavistelin että nyt ei ole ihan normaali raskaus edellisiin verrattuna, mutta en ikinä osannut pelätä pahinta :'(
 
kerron minäkin tarinani...
eli kävin viime maaliskuussa ultrassa ja lääkäri löysi ruskuaispussin ja sanoi siihaen että on varma tuulimuna ja alkoi ehdottaa kaavintaa mä en siihen suostunu vaan halusin odottaa noh tuo maailman kaunein tuulimuna makoilee tossa sitterissään ikää hällä nyt1kk
 

Yhteistyössä