On muuten tosi. Ja vaikka pitkän tutin käytön takia hampaat menisivät vinoon, ne yleensä oikenevat itsestään. Mulla ja mun kolmella sisaruksella on kaikille tullut hampaiden väliin tutin mentävä aukko, mutta kukaan ei ole oikomista tarvinnut. Kaikilla oikein kaunis ja suora hymy.Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 18:12 mevain kirjoitti:Kyllä ne purentaviat tulee jos on tullakseen ilman tuttejaki.
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 20:46 Kirsikka kirjoitti:Mun mielestä siihen ei ole mitään ikää, vaan sillon kun sulla on joku mihin sä voit sen vaihtaa. Meillä esmes tuo neiti 1v1kk ei osaa juoda muusta kuin pullosta, joten pullosta saakoot juomisensa vielä ja nokkista harjotellaan ahkerasti. Ja ei se lapsi siinä yössä suurene mikskää kun se 1v tulee täyteen Mun mielestä tässä 1v suosituksessakin on se takana että on tavallaan aikaa vierottaa siitä pullosta hiljalleen jos ei se heti onnistukkaa, kun se et pullo on käytös "viimeseen takarajaan" ja se on otettava pois kertaheitolla onnistui tai ei.
Olen samaa mieltä, että usein vanhemmat jarruttavat lastensa kehitystä ja ihan turhaan. Kyselin tuota pullojuttua juuri siksi kun en itse käytä neuvolan palveluja, mutta hoidan reilu vuoden ikäistä lasta, joka syö vielä pulloa. Ongelma ei olekaan varsinaisesti pullossa, mutta kun hän nielee kaiken kokonaisena, eikä osaa syödä mitään karkeaa.Leipäpalaakaan ei laita itse suuhunsa, ei siis vie itse ruokaa suuhunsa. Mietin vain , että onkohan pullolla osuutta asiaan!Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 20:38 vieras kirjoitti:Miksi ette anna lapsenne kehittyä iän mukaisesti?Vaan jarrutatte lastenne kehitystä.Näyttää melko hassulle,kun isokokoiset lapset syövät tuttia ja juovat maitoa tuttipullosta.Vuoden iässähän se neuvola suosittaa tuttipulloista vieroittamista.
Taitavat suositukset tässäkin asiassa vaihdella paikkakunnittain...? Meidän hammashoitolassa suositeltiin molemmista luopumista ennen 1,5-vuoden ikää. =)Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 12:35 vieras kirjoitti:Hammaslääkärissä suosittelevat vuoden ikää eli siitä eteenpäin pullo ja mielellään tuttikin pois. Voimakas imu saattaa aiheuttaa pehmeissä ikenissä liikkumista, jolloin hampaat voivat kasvaa jonkin verran vinoon. Lisäksi bakteereita on enemmän pulloissa ja tuteissa.
Neuvolassa on myös vuoden ikäisenä ehdotettu pullon vaihtoa nokkamukiin.
Niin no, hammaslääkäri sanoi, että siinä vuoden iässä voi aloitella vieroittamista. Ei se nyt niin päivälleen ole heidänkään suosituksissaan. Vierotuksessa voi joillain mennä se puolikin vuotta, joten hyvä aloittaa kokeilut siinä vuoden paikkeilla.Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 14:46 Kauris 71 kirjoitti:\Taitavat suositukset tässäkin asiassa vaihdella paikkakunnittain...? Meidän hammashoitolassa suositeltiin molemmista luopumista ennen 1,5-vuoden ikää. =)Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 12:35 vieras kirjoitti:Hammaslääkärissä suosittelevat vuoden ikää eli siitä eteenpäin pullo ja mielellään tuttikin pois. Voimakas imu saattaa aiheuttaa pehmeissä ikenissä liikkumista, jolloin hampaat voivat kasvaa jonkin verran vinoon. Lisäksi bakteereita on enemmän pulloissa ja tuteissa.
Neuvolassa on myös vuoden ikäisenä ehdotettu pullon vaihtoa nokkamukiin.
Siis ihan oikeestikko?? :x Vai oiskohan tää vaan provoAlkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 14:48 juuliska harmaana kirjoitti:meillä pojat 3,5v ja 2v5kk juovat aamu ja ilta maidot pullosta vaikka muuten juovat mukista!Ja TUTIT on myös vielä..Mutta kaikki ajallaan
=)+
:headwall: yleensa olen ymmartavainen mutta taa menee yli ymmarryksen...Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 14:48 juuliska harmaana kirjoitti:meillä pojat 3,5v ja 2v5kk juovat aamu ja ilta maidot pullosta vaikka muuten juovat mukista!Ja TUTIT on myös vielä..Mutta kaikki ajallaan
=)+
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 20:38 vieras kirjoitti:Miksi ette anna lapsenne kehittyä iän mukaisesti?Vaan jarrutatte lastenne kehitystä.Näyttää melko hassulle,kun isokokoiset lapset syövät tuttia ja juovat maitoa tuttipullosta.Vuoden iässähän se neuvola suosittaa tuttipulloista vieroittamista.