tuttipullosta

äiti kahden lapsen
Mulla siis 2 lasta joista toinen jo kohta 15v ja toinen 1 1/2kk ikänen. No tää esikoinen söi peukaloa josta ei niin vaan päästy eroon ja tuttipulloa n 2v ikäseks. Kuopus juo unimaidot edelleen tuttipullosta ja tuttiakin joskus käytetään mut ei välttämättä ees joka päivä. lähinnä se tutti on apuna jos tarvii saada nukkuun rattaisiin eikä pahemmin muuten ja harvoin tulee ees et rattaissa nukutaan kun mieluummin ne unet siel omas sängys nukutaan kun parhaiten ne siel sujuu.

Mut silti ihmettelen että miksi jotkut haluavat heti kun lapsi täyttää 1v päästä eroon noista tuteista tai tuttipulloista?
 
Hippi
Mä en kyllä käsitä, mihin ihmeessä sellainen reilu vuosikas tarvitsee mitään vellejä? Kunnon ruokaa kupuun, niin ei tarvita tuttipullosta eikä nokkiksista mitään velliä.

Mutta kaikki tavallaan, mä otin tuttipullon pois 10-kuisena kun osasi hyvin juoda mukista ja söi 5 ateriaa päivässä. Ei ole pulloaan kaivannut ja tutin tilalle meillä tarjotaan muuta lohtua, syliä tai muuten vaan huomiota. Itse en tahdo rauhoittaa lastani kumilärpäkkeellä vaan opetan järkevämpia konsteja.

Suositus täällä päin on se 2 vuotta kummankin kohdalla, tosin jos sinne saakka venyttää asiaa, ei tarvitse ihmetellä, jos on ongelmia vieroituksessa. Ei asia mun napaani kaivele, vaikka joku antaisi pulloa 3-vuotiallle, mutta saahan sitä ihmetellä, mihin sen ikäinen sitä tarvitsee.

 

Yhteistyössä