Tuttipulloon uudelleen opettelu

• Viestiketjun aloittaja Hipa
  • Ensimmäinen viesti
Hipa
Imetän 3 kk vanhaa poikaani. Alkuun, noin 1 kk ajan, annettiin lisämaitoa pullosta ja sen jälkeen satunnaisesti on annettu pullosta maitoa kun olen ollut pois kotoa ruoka-aikaan. Nyt pullon antamiseen tuli muutaman viikon tauko, kun ei ole ollut tarvetta. Kun tänään tarjottiin taas pulloa, tuli valtava riita eikä poika suostunut syömään yhtään.

Onko toivo menetetty vai oppiiko poika uudelleen pulloon jos sinnikkäästi harjoitellaan? Olisiko vinkkejä pullo-opetteluun? Koetettiin siis niin, että minä en ollut laisinkaan näkyvillä, vaan isä antoi pulloa eikä tosiaan onnistunut. Ei anneta korviketta, vaan mun pumpattua maitoa.

Onko teillä tutti käytössä? Meillä toimi jossain vaiheessa se, että tutti suussa otetaan syliin ja sitten salamannopeesti sujautetaan pullo tutin tilalle. Eli kun on jo imuttelu päällä niin alkoi imeä pullostakin helpommin...

meillä oli ihan sama tilanne saman ikäisenä. muutama viikko kun meni ettei pullo ollut ollenkaan käytössä, ei poika enää huolinut siitä mitään riippumatta siitä olinko paikalla vai en. myöskään tutti ei kelvannut.sai omaa maitoani pullosta, joten maun takia ei sitä hylkinyt.aiemmin oli hienosti maidot juonut kun olin muutaman tunnin pois ja jätin varalle pullon. me ei onnistuttu enää saamaan poikaa hyväksymään pulloa tuon hylkimisen jälkeen vaikka olisi kai tuo hengenhädässä siitä juonut.. :) toisaalta tilanne helpottui silläkin kun pojan syömisrytmit säännöllistyi ja tiesin, että imetyksen jälkeen pärjää taatusti esim. 3h ilman maitoa. ei tarvinnut enää sitten varalle maitoa jättää jos tiesin tulevani vaikkapa 2,5 h jälkeen takaisin imettämään. N. 4kk ikäisenä onnistui nokkamukista juominen ja siitä hyväksyi pumpatun maidon. Reilu puolivuotiaana taas pullosta juominen onnistui kun poika jäi mummilaan hoitoon ja lähdin shoppailureissulle. olin n. 8h pois ja hyvin oli tuona aikana poika lypsymaidot juonut pullosta. sai kyllä kiinteitä ruokiakin silloin, joten niilläkin maha täyttyi minun ollessa pois.

Yhteistyössä