Apua kaksosten imetysongelmaan!? Miten eroon korvikkeesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuplamutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kaksosten mamma";29070025]Hienoa! Aivan ihana kun tulit kertomaan, miten sujuu.[/QUOTE]

Meillä syödään tosiaan nyt vain rintamaitoa :) tosin osa siitä tarjoillaan pullosta. Toinen vauva ei vieläkään jaksa syödä tarpeeksi maitoa rinnasta, ja koska vauvat ovat samassa rytmissä, enkä imetä yhtäaikaa on toiselle annettava maitoa pullosta samalla kun imettää toista.

Vauvat on kasvaneet hyvin, sen olen huomannut pyöristyvistä reisistä ja kasvaneista kaksoisleuoista, ja tuntee sen kun painavat enemmän :) parin päivän päästä meilä on taas taas neuvola, jossa saadaan tarkemmat lukemat.

Pumppailen maitoa useamman kerran päivässä. Maitomäärä on kasvanut, nyt parhaimmillaan saan lypsettyä yli 200 ml kerralla. En tiedä onko se kalsiumtablettien ansiota, syön nyt nimittäin 2 x 500 mg Calsichew-purutablettia päivässä sillä luin että moni on huomannut kalsiumin lisäävän maitomäärää..?

Ihanaa, että teillä menee noin hyvin! Mä olen muuten koko ajan imettänyt peräkkäin, kun joudun rintakumia käyttämään ja hyvin onnistuu nykyisin kun ovat jo tosi nopeita syömäreitä. Mies viihdytti aina toista silloin ihan pikkuvauvana kun syönti oli hitaampaa.

Hieno juttu!

Mietit aiemmassa viestissäsi imetystyynyn hankintaa. Kaksosten imetystyyny oli meillä ihan ehdoton, suosittelen kovasti! Siihen sai helpommin molemmat samaan aikaan syömään. Minä imetin samanaikaisesti vajaa puolivuotiaaksi, sen jälkeen peräkkäin ihan siitä syystä, että alkoivat olla niin kiinnostuneita toisistaan, että syömisestä ei meinannut tulla mitään :)

[QUOTE="vieras";29041058]Ei se ongelma taida olla se etteivät jaksaisi imeä tarpeeksi kauan vaan se ettei maito riitä. Niin inhottavalle kun se kuulostaakin... Kyllä vauva on imenyt todella kauan jos kerran 30min imee! Jos vielä on tuon jälkeen nälkäinen niin anna nyt vain reilusti lisämaitoa! Itsepähän tietty kuuntelet sitä nälkäitkua jos korviketta pihtaat...[/QUOTE]
Ei välttämättä edes nälkäänsä ime. Meidän keskimmäinen oli maratonsyöjä, joka tykkäsi pitää minua vielä tuttina. Ja aina rupesi hetken päästä huutamaan, jos sänkyyn pisti. Viihtyi aina sylissä. Esikoinen hotkaisi aina kerralla, tuskin koskaan meni kymmentä minuuttia kauempaa. Nykyään kouluikäisinäkin tuo esikoinen hotkaisee ruokansa hetkessä, kakkonen mussuttaa taas hitaasti :D

Hei!
Päivitystä viestiini... Lapset ainakin kasvavat hyvin, eli maitoa täytyy tulla riittävästi... edellisen neuvolakäynnin jälkeen, reilussa kahdessa viikossa painoa on tullut lapsille 770 g ja 895 g :)

Ihana kuulla! Olen täysimettänyt kaksosia reilut 4 kuukautta, jos mukaan ei lueta sairaalassa vietyä alkuaikaa, jolloin kaksoset saivat maitoa nenämahaletkulla ja pullosta, kun eivät jaksaneet imeä. Imetys toimi minulla parhaiten eri aikaa. Toinen sai odotella keinusitterissä sen aikaa, jos oli itkuinen / nälkäinen. Jalalla sai heilutettua sitteriä niin, että viihtyi. kokeilin samanaikaista imetystukiryhmä, mutta en tykännyt siitä, koska silloin jouduin olemaan itse hyvin jännittyneenä, jotta molempien syöminen onnistui.

tsemppiä jatkoon. Tärkeintä on muistaa, ettei ota imetystä turhan vakavasti, koska se ei ainakaan edesauta asiaa. Mutta jos imetys toimii, niin se on helpoin tapa - ainakin jos sinulla ei ole muita syöttämään vauvoja vaan joudut / saat tehdä sen itse.

Ihana kuulla! Olen täysimettänyt kaksosia reilut 4 kuukautta, jos mukaan ei lueta sairaalassa vietyä alkuaikaa, jolloin kaksoset saivat maitoa nenämahaletkulla ja pullosta, kun eivät jaksaneet imeä. Imetys toimi minulla parhaiten eri aikaa. Toinen sai odotella keinusitterissä sen aikaa, jos oli itkuinen / nälkäinen. Jalalla sai heilutettua sitteriä niin, että viihtyi. kokeilin samanaikaista imetystukiryhmä...

Tuossa piti lukea imetystä eikä imetystukiryhmä. IPad osaa korjata kirjoituksia ihanasti :)

Yhteistyössä