Tuttiasiaa...

Vielä vähän aikaa sitten mentiin päivät kokonaan ilman tuttia...ainoastaan päikkäreille ja yöunille mennessä piti tutti olla suussa. Nyt pitäisi saada tutti koko ajan suuhun. Muuten roikutaan lahkeissa ja huudetaan ja kitistään...Tutti suussa leikkii rauhallisesti yksinäänkin pitkään... Mistä johtuu?? Syliinkin jo ottaa, niin ei rauhotu...tutti vaan pitäis saada...<br><br>
 
Minkä ikänen tutinlutkuttaja sulla on? Meillä on sama tilanne, tosin nyt ollaan sairaanakin että siinä yksi osasyy, aivan pitäs saada tutti jostain, ulkona ei sitä kaipaa. Niin ja meillä tuo tutinsyöjä on jo 1v9kk. Alkaa olla semmonen tuttimaakari että kohta lentää pois koko värkki :headwall:
 
meillä sama homma...nukkumaan mennessä on kolmetuttia mukana.. :heart: kiltisti leikkii tutti suussa, muuten tulee perässä tai tekee pahojaan. meidän tyttö 9kk...joten...kai se sitten saa siitä tutista jotrain tyydytystä.
 
Ikää löytyy 1v 2kk...nyttenkin istuu sylissä ja huutaa koko ajan... vielä varmaan reilu viikko sitten ei tuttia tarvittu tosiaan muutoin kuin nukkumaan mennessä...meinasinkin jo silloin, et vois pian koko tutista päästä eroon... :/ mut eipä taideta päästä...
 
Onko tutit kokoajan näkyvillä?Meillä ainakin,kun laitan tutit piiloon,niin ei edes muista koko asiaa.Ja,jos jostain syystä pyytelee,niin keksin muuta ajattelemisen aihetta.Olen vähänaikaa sit vierottanut kokonaan tutista ja ainoostaan sillon "pakko" antaa tutti,jos yöllä hirvee huuto,eikä lopu millään.
Viimeaikoina oli vain yötutti käytössä,mutta sekin jo helpottanut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:34 Piiku kirjoitti:
Onko tutit kokoajan näkyvillä?Meillä ainakin,kun laitan tutit piiloon,niin ei edes muista koko asiaa.Ja,jos jostain syystä pyytelee,niin keksin muuta ajattelemisen aihetta.Olen vähänaikaa sit vierottanut kokonaan tutista ja ainoostaan sillon "pakko" antaa tutti,jos yöllä hirvee huuto,eikä lopu millään.
Viimeaikoina oli vain yötutti käytössä,mutta sekin jo helpottanut.

Ei oo tutit näkyvillä...niitä on useampi ja aina jostain kaivaa tutin esille...otan hetken päästä pois ja piilotan sen jonnekin hyllyyn...alkaa kitinä ja rutina ja huuto ja sitä jatkuu monta tuntia, jollei tuttia ole...roikkuu koko ajan lahkeissa ja mitään ei pysty tekemään..tai sitten tekee ja kuuntelee samalla hirveää huutoa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:43 Helmi-Kana kirjoitti:
Mä kuulun nykyään lajiin heikot äidit.. :ashamed: Antaisin noinkin pienelle vielä päivätutin ja koittaisin sit vähentää asteittain tutittelua.
No miekin annoin sen taas ni rauhottui leikkimään... :ashamed: Mutta onko se ihan tuosta iästä kiinni, et nyt on iskeny joku ihme vaihe, ettei sit enää ollakaan rauhassa ja ilman tuttia? :eek: kuten vielä vähän aikaa sitten oltiin... Kun moni kyläilijäkin ihmetteli, et eikös meillä enää tuttia syödä lainkaan kun ei näy...on nyt muutenkin takertuvaisempi tuo muksu...koko ajan pitäis olla sylissä ja halimassa ja pusimassa...onhan se suloista ku toinen halii ja pusii, mutkun ei itse oikein mitään kerkiä sen takia tekemään...
 
tipsukka
mitäpä tosta jos tuon ikäsellä on tutti :eek: mut meillä onki ongelma ku 4v ja 3v ontutti,en saa millään pois. hemmetti että ottaa päähän,ei muuta väliä mut vanhimmalla on vielä tuo puheenviivästyminen ja hammaskaari muotoutunu!!! itse pidin tuttia 6v eikä siitä ollu haitta mitenkään..mietin sopivaa hetkee miten noilt kaikilta kolmelta sais tutin pois ku vielä neljäs tulossa enskuus.............
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 10:06 SuhmuranSandra kirjoitti:
Meillä on ihan samalailla. Ukko ei hetkeen aikaan tarvinnu tuttia tosiaan kun nukkuun mennessä, nyt se on sillä koko ajan. Ikää on 1v1kk. Eihän se mua haittaa, mut miks se on yhtäkkiä tullu niin tärkeeks?
Täältäkin löytyy tuollainen taapero.
 
ei mitään fakta tietoa mutta olen jostain kuullut että jossain iässä lapsi hakee turvallisuuden tunnetta tutuista jutuista! siksi niistä esim. tuteista tulee jossain vaiheessa kauheen tärkeitä! nyt en tarkoita että lapsi olisi turvaton!
meillä esim. esikoisella oli riepu joka oli jokapaikassa mukana ja tarhassakin repussa kun lapsi tiesi että se on sillä niin se "rauhotti" sitä!
koupuksella taas tämän turvallisuuden tunteen teki tuttipullo kun se oli "lähellä" oli tuttua ja turvallista esim. leikkiä!
olisikohan tästä kyse? =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:59 tipsukka kirjoitti:
mitäpä tosta jos tuon ikäsellä on tutti :eek: mut meillä onki ongelma ku 4v ja 3v ontutti,en saa millään pois. hemmetti että ottaa päähän,ei muuta väliä mut vanhimmalla on vielä tuo puheenviivästyminen ja hammaskaari muotoutunu!!! itse pidin tuttia 6v eikä siitä ollu haitta mitenkään..mietin sopivaa hetkee miten noilt kaikilta kolmelta sais tutin pois ku vielä neljäs tulossa enskuus.............
Siis ei ole tosi!!!!! Et saa tuttia pois. Helkkari sentään nyt menet ja otat kaikki tutit pois ja roskiin. Kerran kirpaisee. Ota ihmeessä nyt heti pois.
 

Yhteistyössä