tutntuu etten osaa hoitaa lastani

  • Viestiketjun aloittaja muumuu
  • Ensimmäinen viesti
muumuu
tyttö,2.9 vuotta on parhaimmassa uhmaiässä ja päiväunet ovat olleet jo pidemmän aikaa tappelua...jätin ne viime viikolla pois ja nyt famulla ollessaan hän nukkui mukisematta 2,5 tuntia päivällä ja yleensä ruokakin maistuu paremmin kylässä...Tuntuu että lapsella on turvaton olo minun kanssa kun ei halua jäädä päiväunille jne.Kuuluuhan nämä epävarmuuden tunteet toki äitiyteen mutta olisi kiva kuula miten muiden lapset ovat kyläillessä erinlaisia kuin kotona jne..
 
Onhan se totta että lapset saattaa kylässä syödä ja käyttäytyäkin paremmin kuin kotona. Minä en siitä niin oo itteeni ottanut. Oon vaan ajatellu et kait se on tuollaisella pienellä lapsella joskus vähän kuivaa olla kotona vaan mamman kanssa ;) Ja äitihän se on johon se kiukku on helppo purkaa ja ku lapsi on uhmaiässä niin vanhempiaan kai hän koettelee. Mun tyttö ei taija olla vielä pahimmassa uhmaiässä,mutta alkua varmaan on jo näkösällä. Oon kyllä aatellu et kuinkahan jaksan lastani ymmärtää ja ymmärtää ja olla kärsivällinen :whistle: kun hän siinä pahimmassa uhmaiässä on ,mutta yritetään jaksaa päivä kerrallaan =)
 
Tuntuu, että normaalit lapset käyttäytyvät aina paremmin vierasilla kuin kotonaan. ;) Välillä vanhemmat ihmettelee, kun tarhasta tädit kehuu "Mattia" tai "Maijaa" niiiiin kiltiksi ja suloiseksi lapseksi vaikka kotona on ihan eri meininki... :D

Itse ajattelen niin, että lapsi uskaltaa kiukuta sellaiselle ihmiselle, joka siitä oikeasti välittää ja tietää ettei sitä tarvitse pelätä... Eräänlaista ujostelua se on, ettei vieraille pistetä samalla lailla vastaan...
 
älä ota itseesi, olet varmasti hyvä äiti ja osaat kasvattaa häntä hyvin ja luot myös turvallisuutta :)
Meillä likka on ainakin ollu AINA niin vieras koree että hu hu, silloin kun hän on mummilla, syö hyvin ja mukisematta, nukkuu hyvin, ei tinttaile, uskoo mummia melkein het ekasta kerrasta jne jne...ja sitten äitini on aiva myyty kun ihmettelee miten likka voi olla niin kiltti ja reipas ja mitään ei oo koskaan ollu ja ja ja minä siihen sitten vain että "juu,oispa kotonakin tuollanen" kun kotona saa tapella kaikesta(paitsi ei päikkäreistä, se lienee edessä.likka nyt2,7kk)ja vielä paljon muusta ja 10 kertaa päivässä :\| mutta ajatellaan näin että onneksi nyt "kylässä"osaavat käyttäytyä ja se niin helppoa tietysti äidille tinttailla.
 

Yhteistyössä