Tutkintotodistus saamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Onko kenelläkään sellaisesta tietoa/kokemusta, kun mulla on yksi tutkinto melkein suoritettu ja en ole saanut sitä tutkintotodistusta. Siis yksi ainoa työ palauttamatta (kurssi suoritettu, mutta tiivistelmä siitä suorittamatta). Ja tämä tutkinto jonka kävin on jo vuodelta 2003. Eli onkohan mitenkään mahdollista enää saada sitä tutkintodistusta, kun aikaa on näin kauan.

Syy miksi en palauttanut, oli kun pääsin koulun loppupuolella töihin ja sitten oli muutto toiselle paikkakunnalle. Asia vaan jäi.

Tuli mieleen tuosta virallisten asioiden soittopelosta. Kun mulla on just sellainen, enkä kehtaa soittaa sinne kouluun ja kysyä asiaa. Tuntuu, että mä hajoon, jos ne sanoo, etten enää saa sitä suoritettua tai joudun siitä maksamaan nyt kamalia summia.. (Se oli aikuiskoulutuskeskus jossa kävin koulun) Tai joudun suorittamaan uudestaan tai jotain...

Auttakaa ja rauhoitelkaa mua, please <3

Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Siis että olisi saanut todistuksen vuosienkin jälkeen? Kauanko ne säilyttää mun tietoja siellä koulussa? Niistä käydyistä kursseistä ja siitä mitä on suorittamatta?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Hyvä idea! Silti pelottaa, että turhaan kävin sen koulun ja ne sanoo että sun junas meni jo ...

Jos jotain olen tästä maailmasta oppinut, nini sen, että ihmiset ovat ymmärtäväisiä.

Ja mietippä se myös, että vaikka ikinä puhelimessa omasta mielestäsi mokaisitkaan, niin MITÄ SITTEN? Kuule jos soitat joolekin tuntemattomalle, ja vaikka kysyisit (omasta mielestäsi) kuinka hassua/tyhmää/hölmöä jne, niin ei se vastapää sua tunne, unohtaa puhelun sekunnissa ja maailma jatkaa menojaan.

Mietippä miten hyvä fiilis on sitten, kun olet hoitanut asian, ja saanut selvyyden siihen. Olkoon se selvyys mikä vaan.

Ei kannata olla liian itsekriittinen. Itsekin mokailen harva se päivä ja varmaan vaikutan toisinaan ihmisten silmissä aika juntila. SO WHAT??

Tsemppistä :-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tottakai se säilyy opintorekisterissä

Kiitos, hieman helpottaa.

Miten se onkin niin kamalaa, olen jo yli puoli vuotta jännittänyt soittamista ja aina keksinyt verukkeita itselleni ja siirtänyt asiaa. *noloa*

En tiedä noista muista, mutta yliopistoilla on sääntö, että kurssisuorituksia yms. säilytetään 6kk. Sen jälkeen opetushenkilökunta saa hankkiutua eroon kaikista tiedoista. Sen sijaan ne tiedot, mitä on opintorekisterissä, säilyvät kyllä hamaan tulevaisuuteen.

Eli veikkaisin, että siitä yhtä hommaa vaille valmiista kurssista ei enää ole mitään tietoja tallella (ellei sielä ole joku arkistointifanaatikko), mutta kokonaan suoritettujen kurssien suoritusmerkinnät löytyvät. Jos ovat joustavia, niin voisit ehkä saada tutkinnon valmiiksi, kun tekisit sen yhden kurssin uusiksi.

Kannattaa soittaa!

Mikä tutkinto ja mihin??? Esim. yliopistossa on tullut tukinnon uudistus juuri tuossa välissä ja oikeus suorittaa vanhan kaavan mukaan opinnot loppuun on jo tosiaan mennyt. Silti luulisin, ettei sielläkään nyt sentään kaikkea tarvitse ihan alusta alkaen tehdä. Ei tämä asia selviä kuin kysymällä! Tsemppiä!

Asetuppas hetkeksi itse siihen asemaan, joka vastaanottaa puheluita ja sähköposteja. Olisitko itse ilkeä vai pyrkisitkö ymmärtämään? Samanlaisia ihmisiä ne siellä on, mitä muutkin tavalliset tallaajat :)

Voi olla, että 5 vuotta on se raja, kun opintoja on mahdollista suorittaa, mutta sitä ei voi varmaksi tietää, jos ei kysy. Ja eniten sun oloas jännittää tuo tietämättömyys, kuin se ei-vastaus.

Tiedän etten saa sitä tuntkintotodistusta, ennenkuin olen antanut näytön siitä yhdestä kurssista. Kun kurssit on suoritettu opintolaitos lähettää normaalisti paperit tutkintolautakunnalle, josta tulee se tutkintotodistus.

Kyse on keskiasteen koulutuksesta, ei yliopistosta. Näin sen kouluttajan joskus vuosia sitten (pari vuotta koulutuksen loppumisen jälkeen) kenkäkaupassa ja hän muisti mut. Kysyin silloin tuosta asiasta ja hän sanoi, että voin vaikka tulla suullisesti jättämään sen näytön, jos ei kirjallisena onnistu. Nyt vaan nolottaa kun asiasta on jo 7 vuotta aikaa. Ja onko tosiaan joku aikaraja mennyt jo umpeen.

Siksi tää asia mua vaivaa, kun olen tosiaan äitiyslomalla ja ajattelin hakea samalla uutta työpaikkaa ja pakkohan mulla on todistus olla jos tämän alan töitä haen. Tai hullu olisin jos en niin tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tiedän etten saa sitä tuntkintotodistusta, ennenkuin olen antanut näytön siitä yhdestä kurssista. Kun kurssit on suoritettu opintolaitos lähettää normaalisti paperit tutkintolautakunnalle, josta tulee se tutkintotodistus.

Kyse on keskiasteen koulutuksesta, ei yliopistosta. Näin sen kouluttajan joskus vuosia sitten (pari vuotta koulutuksen loppumisen jälkeen) kenkäkaupassa ja hän muisti mut. Kysyin silloin tuosta asiasta ja hän sanoi, että voin vaikka tulla suullisesti jättämään sen näytön, jos ei kirjallisena onnistu. Nyt vaan nolottaa kun asiasta on jo 7 vuotta aikaa. Ja onko tosiaan joku aikaraja mennyt jo umpeen.

Siksi tää asia mua vaivaa, kun olen tosiaan äitiyslomalla ja ajattelin hakea samalla uutta työpaikkaa ja pakkohan mulla on todistus olla jos tämän alan töitä haen. Tai hullu olisin jos en niin tekisi.

Usein noista aikarajoista joustetaan, jos puuttuu ihan pieni juttu. Rohkeasti vain sitä sähköpostia HETI niin sitten se on laitettu ja homma kohta selvä :) Ja anteeksi, en huomannut käyttäneeni aiemmin samaa nimimerkkiä kuin sinulla on.

Yhteistyössä