TURVAPAIKANHAKIJAA vastaan hyökättiin kaasulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohinen ei ollut tarkistanut faktoja tämän p*skan julkaistuaan. On tunnustanut julkaistussa puhelussa, ettei tiennyt mitä siellä oli tapahtunut. Näin... Hesari tilaus on peruttu meidän taloudessa viimeistään nyt!

Ihan oikeasti. Miettikää tällaisen toimittajan pätevyyttä. Mitä jos tuomari tuomitsee seuraavaksi ilman, että tietää mitä on tapahtunut tai edes vaivautuu selvittämään sitä? Tai mitä jos lääkäri diagnosoi tietämättä potilaan oireita ja vaivautumatta selvittämään niitä?

Hitto tä touhu alkaa lähteä lapasesta totaalisesti.

• Tykkää
Reactions: .....
Ihan oikeasti. Miettikää tällaisen toimittajan pätevyyttä. Mitä jos tuomari tuomitsee seuraavaksi ilman, että tietää mitä on tapahtunut tai edes vaivautuu selvittämään sitä? Tai mitä jos lääkäri diagnosoi tietämättä potilaan oireita ja vaivautumatta selvittämään niitä?

Hitto tä touhu alkaa lähteä lapasesta totaalisesti.
Mistä toimittaja sai tietonsa? Poliisilta, jolla oli siinä vaiheessa vajavaiset tiedot? Mistä toimittajan olisi pitänyt tuossa vaiheessa tarkistaa tietonsa? Kaasuttajan henkilöllisyys ei tuolloin ollut edes poliisin tiedossa, mutta ilmeisesti sun mielestä toimittajan olisi se pitänyt tietää, kuka kaasuttaja on ja kysyä häneltä, mitä on tapahtunut...

Täysin naurettavaa pelleilyä. Ettäkö Helsingin ydinkeskustaan saa tulla rakentamaan slummin ja sitä voi täydellä pokerinaamalla kutsua "mielenosoitukseksi"? Mä sanon, että kun tuo slummi olisi alkanut rakentua vaikka Rion keskustaan, missä slummeista on pitkäaikaista kokemusta, niin kovin lyhytaikaiseksi olisi tämä "mielenosoitus" jäänyt. Siellä puskutraktoreilla pistetään väärään paikkaan rakentuvat slummit matalaksi ja pelkästään liian läheltä tuon toimenpiteen seuraaminen voi tarkoittaa että saat rajusti pamppua.

Mutta ei täällä... jännä ettei joku pelastusarmeija ole keksinyt alkaa muonittamaan vielä noita slummilaisia.
Sama koskee myös SE-porukkaa ja muita täysin turhia juttuja. Kaupunki maanomistajan roolissa ottakoon vastuun siitä, että poliisi purkaa molemmat leirit

Sama koskee myös SE-porukkaa ja muita täysin turhia juttuja. Kaupunki maanomistajan roolissa ottakoon vastuun siitä, että poliisi purkaa molemmat leirit

Kyllä sama koskee ihan kaikkia. Mitään slummeja, leirejä tms. ei pidä sallia Helsingin keskustassa.

Mistä toimittaja sai tietonsa? Poliisilta, jolla oli siinä vaiheessa vajavaiset tiedot? Mistä toimittajan olisi pitänyt tuossa vaiheessa tarkistaa tietonsa? Kaasuttajan henkilöllisyys ei tuolloin ollut edes poliisin tiedossa, mutta ilmeisesti sun mielestä toimittajan olisi se pitänyt tietää, kuka kaasuttaja on ja kysyä häneltä, mitä on tapahtunut...

MV-sivustolta olis voinu tarkistaa. Siellä oli videot tapahtumista ennen Hesarin juttua.

:ROFLMAO:
Toimittaja oli 100 metrin päässä tapahtumapaikalta?
Selkeästi poliisi ei ole ajantasalla tehtävissään, jos he tällaista ovat tiedottaneet lehdistölle. Paikalla oli kuitenkin myös tämän turvapaikanhakijan urhi, joka varmasti kertoi tarinan toisen puolen.

Sen lisäksi toimittaja käytti natsien kuvaa jutussaan ja ilmaisi kaiken tapahtuneen siten, että tämän henkilön päälle hyökättiin aivan yllättäen. Tuollainen toiminta on manipulointia ja väärän käsityksen tarkoituksellista levittämistä.
Sen lisäksi HS pitkitti mahdollisimman pitkään jutun oikaisua, vaikka sen olisi voinut tehdä huomattavasti aiemmin. Virheellinen tieto yleensä oikaistaan mahdollisimman nopeasti. Nyt tämän virheellisen ja vääristellyn tiedon on annettu levitä kaikkiin mahdollisiin maakuntalehtiin vain siksi, ettei HS ollut kiinnostunut oikaisemaan juttuun asian todellista laitaa, vaan he tarkoituksella halusivat auttaa "väärän käsityksen" leviämistä.

:ROFLMAO:
Toimittaja oli 100 metrin päässä tapahtumapaikalta?
Selkeästi poliisi ei ole ajantasalla tehtävissään, jos he tällaista ovat tiedottaneet lehdistölle. Paikalla oli kuitenkin myös tämän turvapaikanhakijan urhi, joka varmasti kertoi tarinan toisen puolen.

Sen lisäksi toimittaja käytti natsien kuvaa jutussaan ja ilmaisi kaiken tapahtuneen siten, että tämän henkilön päälle hyökättiin aivan yllättäen. Tuollainen toiminta on manipulointia ja väärän käsityksen tarkoituksellista levittämistä.
Sen lisäksi HS pitkitti mahdollisimman pitkään jutun oikaisua, vaikka sen olisi voinut tehdä huomattavasti aiemmin. Virheellinen tieto yleensä oikaistaan mahdollisimman nopeasti. Nyt tämän virheellisen ja vääristellyn tiedon on annettu levitä kaikkiin mahdollisiin maakuntalehtiin vain siksi, ettei HS ollut kiinnostunut oikaisemaan juttuun asian todellista laitaa, vaan he tarkoituksella halusivat auttaa "väärän käsityksen" leviämistä.
Alkuperäisestä jutusta ei käy ilmi oliko toimittaja tapahtumapaikalla. Oliko naisuhri tuossa vaiheessa jo ollut poliisin kuultavana? Ei, koska muuten tämäkin tieto olisi alkuperäisessä uutisessa.

Uutisen oikaisu on ehkä julkaistu vasta, kun poliisi on tiedottanut asiasta lisää. Tai sitten julkaisua on viivytelty tahallaan, sekään ei olisi tuontason lehdeltä mikään jättiyllätys.

Siis että jotain MV-sivustoa käyttäisi tietolähteenään... Oikeasti....

Kyseisellä sivustolla kerätään aika paljon maailmalla tapahtunutta ja uutisoitua asiaa, jota suomen media ei julkaise.
Mitä pahaa siinä on?
Minusta on mukavaa, että joku kerää kyseiset uutiset nippuun, jotta minun ei tarvitse yrittää lukea Ruotsin, Norjan, Tanskan, Saksan, Englannin, Hollannin tai Belgian lehtiä, mitä tulee turvapaikanhakijoihin ym.
Minusta pahempaa on se, että sinä jäät lukemaan Hesaria tai kuuntelet Ylen uutisia ja oletat heidän ikäänkuin pitävän huolen siitä, että sinua informoidaan vain sellaisesta, josta sinun on sopiva tietää.

Alkuperäisestä jutusta ei käy ilmi oliko toimittaja tapahtumapaikalla. Oliko naisuhri tuossa vaiheessa jo ollut poliisin kuultavana? Ei, koska muuten tämäkin tieto olisi alkuperäisessä uutisessa.

Uutisen oikaisu on ehkä julkaistu vasta, kun poliisi on tiedottanut asiasta lisää. Tai sitten julkaisua on viivytelty tahallaan, sekään ei olisi tuontason lehdeltä mikään jättiyllätys.

Miten poliisi voisi tiedottaa mitään, jos se ei ole kuullut asianomaisia? Ihan tiedoksi, että sellainen ei ole tapana.
Jos minä käyn väittämässä poliisille, että korkeasaaren simpanssi uhkasi minua rynnäkkökiväärillä, niin he tuskin tiedottavat asiasta lehdistöä selvittämättä onko näin tapahtunut. Mikäli poliisi antaa tiedotteita, joissa tapauksen osapuolia ei ole edes kuultu, niin silloinhan he tekevät jotakin hyvin väärin, eikö? Kuten myös toimittaja, joka sokeasti uskoo kaiken, mitä sille syötetään?

Toimittaja myös kertoi itse, ettei ollut paikalla, eikä edes käynyt paikalla. Ei tapahtuma aikaan, eikä sen jälkeenkään.

Kyseisellä sivustolla kerätään aika paljon maailmalla tapahtunutta ja uutisoitua asiaa, jota suomen media ei julkaise.
Mitä pahaa siinä on?
Minusta on mukavaa, että joku kerää kyseiset uutiset nippuun, jotta minun ei tarvitse yrittää lukea Ruotsin, Norjan, Tanskan, Saksan, Englannin, Hollannin tai Belgian lehtiä, mitä tulee turvapaikanhakijoihin ym.
Minusta pahempaa on se, että sinä jäät lukemaan Hesaria tai kuuntelet Ylen uutisia ja oletat heidän ikäänkuin pitävän huolen siitä, että sinua informoidaan vain sellaisesta, josta sinun on sopiva tietää.
Olen hyvinkin mediakriittinen kaikkea lukemaani ja kuulemaani kohtaan. En kuitenkaan suhtaudu edelleenkään vakavasti alatyylisesti nimettyyn julkaisuun, jonka päätoimittaja on etsintäkuulutettu venäläistrolli.

Miten poliisi voisi tiedottaa mitään, jos se ei ole kuullut asianomaisia? Ihan tiedoksi, että sellainen ei ole tapana.
Jos minä käyn väittämässä poliisille, että korkeasaaren simpanssi uhkasi minua rynnäkkökiväärillä, niin he tuskin tiedottavat asiasta lehdistöä selvittämättä onko näin tapahtunut. Mikäli poliisi antaa tiedotteita, joissa tapauksen osapuolia ei ole edes kuultu, niin silloinhan he tekevät jotakin hyvin väärin, eikö? Kuten myös toimittaja, joka sokeasti uskoo kaiken, mitä sille syötetään?

Toimittaja myös kertoi itse, ettei ollut paikalla, eikä edes käynyt paikalla. Ei tapahtuma aikaan, eikä sen jälkeenkään.
Niin se on erittäin helppoa neuvoa toisia, miten heidän pitäisi työnsä tehdä. Jokainen ihminen tekee joskus virheitä, myös työssään.

Niin se on erittäin helppoa neuvoa toisia, miten heidän pitäisi työnsä tehdä. Jokainen ihminen tekee joskus virheitä, myös työssään.

Jokainen tekee joskus virheitä, se on täysin inhimillistä Mutta jos ei ota virheistä opikseen niin se tyhmyyttä. Hesarin toimittajat kirjoittaa jutun toisensa jälkeen maahanmuuttajiin liittyvistä asioista joissa siloitellaan maahanmuuttajien tekemisiä eikä vaivauduta penkomaan faktoja pohjalle asti.

Inhimillistä erehtyväisyyttä vai tyhmyyttä?

Silloin kun totuusmedia julkaisee täysin virheellisen uutisen, sanotaan että kiireessä sattuu virheitä. Kun vaihtoehtomedia julkaisee uutisen, jossa on vain pieni detailivirhe, sanotaan että se on tahallista vääristelyä ja valehtelua.

Hmm...

Jokainen tekee joskus virheitä, se on täysin inhimillistä Mutta jos ei ota virheistä opikseen niin se tyhmyyttä. Hesarin toimittajat kirjoittaa jutun toisensa jälkeen maahanmuuttajiin liittyvistä asioista joissa siloitellaan maahanmuuttajien tekemisiä eikä vaivauduta penkomaan faktoja pohjalle asti.

Inhimillistä erehtyväisyyttä vai tyhmyyttä?
Hesarin uutisoinnin taso on ollut heikkoa monta vuotta, eikä pelkästään turvapaikanhakijoihin liittyvässä uutisoinnissa. Henk.koht. en olekaan Hesaria koskaan siitä syystä tilannut, vaikka välillä lähes päivittäin sitä kaupitellaan. Olen aina sanonut kauppiaille, ettei ole järkeä kantaa rahaa paperinkeräykseen.

Olen hyvinkin mediakriittinen kaikkea lukemaani ja kuulemaani kohtaan. En kuitenkaan suhtaudu edelleenkään vakavasti alatyylisesti nimettyyn julkaisuun, jonka päätoimittaja on etsintäkuulutettu venäläistrolli.

Toimittaja?
Puhut siis henkilöstä, jotka kokoaa toimittajien tuotoksia ympäri eurooppaa yhdelle sivustolle?
Onko sinulla jotain venäläisiä vastaan? Mistä olet oppinut sana venäläistrolli? Mikä hänestä tekee venäläistrollin?
Oletko rasistinen venäläisiä kohtaan?

Kaikissa ammattiryhmissä ei ole varaa tehdä virheitä.
Toimittaja, joka tarkoituksenmukaisesti yrittää muokata yleisön mielikuvaa poliittisista ryhmistä tietynlaiseksi, tekee kaikkea muuta kuin virheen. Hän johtaa tahallisesti harhaan ja yrittää näinollen ajaa omaa agendaansa. Sellainen ei sovi toimittajan etikettiin.

Toimittaja?
Puhut siis henkilöstä, jotka kokoaa toimittajien tuotoksia ympäri eurooppaa yhdelle sivustolle?
Onko sinulla jotain venäläisiä vastaan? Mistä olet oppinut sana venäläistrolli? Mikä hänestä tekee venäläistrollin?
Oletko rasistinen venäläisiä kohtaan?
En todellakaan ole toimittaja. Jos 8 äidinkielellä ja B ylioppilasarvosanalla luullaan toimittajaksi, niin hmm...

Venäläisistä ei ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa... Olen todellakin realisti venäläisiä kohtaan. Valitettavasti joskus heitä tapasi päivittäin, eikä sellaista päivää ollut, etteikö jonkun heistä kanssa ollut jotakin ongelmaa...

En todellakaan ole toimittaja. Jos 8 äidinkielellä ja B ylioppilasarvosanalla luullaan toimittajaksi, niin hmm...

Venäläisistä ei ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa... Olen todellakin realisti venäläisiä kohtaan. Valitettavasti joskus heitä tapasi päivittäin, eikä sellaista päivää ollut, etteikö jonkun heistä kanssa ollut jotakin ongelmaa...

Kuka sinua on luullut toimittajaksi?
Voisitko kuitenkin selventää, että mikä se sellainen venäjätrolli on, kun minulle se ei ole oikein koskaan auennut. Mitä se tarkoittaa?

Kuka sinua on luullut toimittajaksi?
Voisitko kuitenkin selventää, että mikä se sellainen venäjätrolli on, kun minulle se ei ole oikein koskaan auennut. Mitä se tarkoittaa?
Mä käsitin väärin.

Venäjätrolli tai venäläistrolli on venäläinen henkilö, joka on muka isänmaallinen ja muka puolustaa suomalaisia unohtaen sen, ettei itse ole suomalainen/täysin suomalainen. Oikeasti isänmaallisuus on aivan jotain muuta kuin pelkistä turvapaikanhakijoista jauhaminen. Venäläistrollin agendana on kääntää suomalaiset jotakin muuta uhkaa kuin Venäjää vastaan, saada aikaan hajaannusta suomalaisten keskuudessa, jottei muistettaisi sitä, että Venäjän sijainti itäpuolellamme on meille melkoinen turvallisuusriski.

Tyypillinen kaava valtamedialla toistuu tässäkin tapauksessa. Suomalaisen naisen kimppuun käynyt rikollinen matu uhriutetaan.

Tähänkin asti linja on ollut se, että ahdistellut ja raiskatut suomalaislapset, teinit ja naiset ovat olleet valtamedian uutisoinnin mukaan valehtelijoita, itse syyllisiä tai eivät ole omaa tyhmyyttään osanneet vastustaa riittävästi raiskausta. Jatkossa raiskatuille on luvassa syytteet Suomessakin, kuten tähän asti on ollut rikastuttajien kulttuureissa. Rasmuksen siiderivalasmammat ovat samaan aikaan kurkku suorana huutamassa raiskareille 'oikeuksia' Suomessa ja silittelemässä karvapilttien päitä.
Näinhän se nykyisin menee.
Joka ainoassa asiassa syy saadaan mediassa käännettyä suomalaisten niskaan. Jos jotain toista kautta asian todellinen laita käy ilmi, julkaistaan joku pieni korjausjuttu, jossa kyllä edelleenkin vähätellään turvapaikanhakijoiden vastuuta tai osallisuutta tapahtuneeseen ja jollain tavoin selitetään teko sillä, kun ovat niin tarumatisoituneita/suomessa on niin kurjat olot/rasistit ovat yllyttäneet.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Jos sinä teet sen ilmoituksen poliisille ja toimittaja soittaa kysyäkseen tapahtuneesta, kyllä poliisi sen voi vahvistaa, että tällainen juttu on heille ilmoitettu ja on tutkinnassa.