TURVAPAIKANHAKIJAA vastaan hyökättiin kaasulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan Saman mielestä nämä ihmiset ovat hyvä naljailun kohde:

"Turvapaikanhakijat ovat yrittäneet tämän ja viime vuoden aikana itsemurhaa lähes 70 kertaa.

Viime vuonna yrityksiä tehtiin 60, tänä vuonna turvapaikanhakijat ovat yrittäneet itsemurhaa "alle kymmenen kertaa", Migristä kerrotaan.

Itsemurhien yrityksiä tehtiin eniten viime syksynä. Maahanmuuttoviraston mukaan turvapaikanhakijat tekivät elokuun ja marraskuun välisenä aikana 40 itsemurhan yritystä.

Suomen Mielenterveysseuran käsityksen mukaan itsemurhia on tehty kuitenkin myös tänä vuonna.

– Meillä on se käsitys, että ihan parin viikon sisälläkin on toteutuneita itsemurhia, sanoo Mielenterveysseuran kriisikeskustoiminnan johtaja Outi Ruishalme.

Käsitys perustuu Mielenterveysseuran asiakkaina käyneiden turvapaikanhakijoiden kertomuksiin, sekä vastaanottokeskuksissa työskentelevien tulkkien antamiin epävirallisiin tietoihin. Mielenterveysseura ei erikseen tilastoi lukuja.

Tässä jutussa mainittuja viime vuoden lukuja Ruishalme arvioi oikean suuruisiksi.

– Se saattaisi olla suuruusluokassaan lähellä totuutta."

Viime viikolla turvapaikanhakija

http://yle.fi/uutiset/3-9511534

No kai sitä voi kotoutumiseksi kutsua, itsemurhien teko kas kun on meillä kansallisharrastus. Meillä Suomessa kaksi ihmistä lähtee oman käden kautta joka ikinen päivä vuodessa. Mutta enemmän minua kiinnostaa itsemurhien tapahtuminen, kuin niiden "yritys". Jos ns. onnistumisprosentti on huono, niin suurin osa on huomion hakua.

Onko itsemurhayritys sinusta naljailun asia? Olkoonkin tuossa tapauksessa kysymys huomionhakemisesta tai halusta todella tappaa itsensä, kyseessä ei todellakaan ole mikään naljailun ja vitsailun asia. Teon tuomitseminen yksiselitteisesti on ok, mutta asiassa ei ole mitään vitsiä.

Mun mielestä ihminen, joka "yrittää itsemurhaa" sitomalla köyden kaulaansa ja hyppimällä puusta, lasten ja muiden ihmisten edessä vain saadakseen huomiota tai edistääkseen asiaansa on halveksuttava hylkiö, joka tekee pilkkaa ihmisistä, jotka ovat oikeasti itsemurhan partaalla. Mun mielestä tuollaiselle pellelle on syytäkin naljailla.
Ja ei, en tunne mitään empatiaa kyseistä temppua tehnyttä ihmistä kohtaan. Toivon, että hänet toimitetaan ensimmäisellä koneella takaisiin kotiinsa.

Aivan Saman mielestä nämä ihmiset ovat hyvä naljailun kohde:

"Turvapaikanhakijat ovat yrittäneet tämän ja viime vuoden aikana itsemurhaa lähes 70 kertaa.

Viime vuonna yrityksiä tehtiin 60, tänä vuonna turvapaikanhakijat ovat yrittäneet itsemurhaa "alle kymmenen kertaa", Migristä kerrotaan.

Itsemurhien yrityksiä tehtiin eniten viime syksynä. Maahanmuuttoviraston mukaan turvapaikanhakijat tekivät elokuun ja marraskuun välisenä aikana 40 itsemurhan yritystä.

Suomen Mielenterveysseuran käsityksen mukaan itsemurhia on tehty kuitenkin myös tänä vuonna.

– Meillä on se käsitys, että ihan parin viikon sisälläkin on toteutuneita itsemurhia, sanoo Mielenterveysseuran kriisikeskustoiminnan johtaja Outi Ruishalme.

Käsitys perustuu Mielenterveysseuran asiakkaina käyneiden turvapaikanhakijoiden kertomuksiin, sekä vastaanottokeskuksissa työskentelevien tulkkien antamiin epävirallisiin tietoihin. Mielenterveysseura ei erikseen tilastoi lukuja.

Tässä jutussa mainittuja viime vuoden lukuja Ruishalme arvioi oikean suuruisiksi.

– Se saattaisi olla suuruusluokassaan lähellä totuutta."

Viime viikolla turvapaikanhakija

http://yle.fi/uutiset/3-9511534

Mitä v#¤%&/a sä täällä selität mikä mun mielestä on mitäkin?

Ja jos nä itsemurhat on tyyliin, hyppään omakotitalon katolta ja kerään vähän sympatiaa, niin en ei kyllä multa heru sääliä moisille pelleille. Puhutaan aikuisista ihmisistä, eikä mistään 15- vuotaista, joilla on jonkinlainen draamavaihe päällä.

Mun mielestä noi itsarikandidaatit pitäis lähettää heti kotiinsa.

No joo, sen verran oksettavaa tuollainen pelleily vakavilla asioilla, kuten nyt itsemurhalla uhkailu ja esittäminen. Pakkohan sille on naureskella, koska vihastuminen on nykyään kielletty.

Mitä tulee kaasutukseen, niin veikkaisin, että siihen on joku ollut syynä.
Kuule suomalaiset äijät esittää jatkuvasti että ne tekee itsemurhan. Soittelee puhelimiin ja itkee ja ulisee. Mua vituttaa tollanen feikkaaminen. Tekis ne itsarit ja olis edes kerran joku ryhti suomalaisella äijällä.

Mun mielestä ihminen, joka "yrittää itsemurhaa" sitomalla köyden kaulaansa ja hyppimällä puusta, lasten ja muiden ihmisten edessä vain saadakseen huomiota tai edistääkseen asiaansa on halveksuttava hylkiö, joka tekee pilkkaa ihmisistä, jotka ovat oikeasti itsemurhan partaalla. Mun mielestä tuollaiselle pellelle on syytäkin naljailla.
Ja ei, en tunne mitään empatiaa kyseistä temppua tehnyttä ihmistä kohtaan. Toivon, että hänet toimitetaan ensimmäisellä koneella takaisiin kotiinsa.
On eriasia tuomita teko sekä olla tuntematta empatiaa tekijää kohtaan kuin vitsailla/naljailla asialla. Teon tuomitseminen on oikein, mutta se että tekijää aletaan haukkua, kun ei edes itsemurhaa osannut tehdä, on väärin. Ymmärtänet eron.

On eriasia tuomita teko sekä olla tuntematta empatiaa tekijää kohtaan kuin vitsailla/naljailla asialla. Teon tuomitseminen on oikein, mutta se että tekijää aletaan haukkua, kun ei edes itsemurhaa osannut tehdä, on väärin. Ymmärtänet eron.

Sun mielestä siis voit tuomita ihmisten tekoja, mutta naljailu on sitäkin pahempaa?
Kuulostaa irvokkaalle. Sulla on jännä mielenlaatu.
Ja sitten sä tulet vielä viisastelemaan kysymällä "ymmärtänet eron?"
Oletko sä menettänyt järkesi ihan totaalisesti?

((( ja btw. kyseinen henkilö ei yrittänyt itsemurhaa vaan halusi järjestää näytöksen edistääkseen omaa asiaansa )))

No hemmetti... nyt alkaakin kuulostaa sille, että kaasutettu turvapaikanhakija on käynyt vastakkaisella leirillä riehumassa ja hyökännyt naisen kimppuun, jonka jälkeen hänet kaasutettiin...

Kannattaa odottaa rauhassa, että poliisi saa tutkintansa valmiiksi, ennen kuin varmuudella tuomitsee ketään.
Miten mulle väistämättä tulee mieleen, että siellä kirjoittelee joku Risikon kalliilla rahalla palkkaama nettipoliisi rahoittelemassa palstamammoja :LOL:

Tässä on lähinnä tuomittu tuota harhaanjohtavaa ja yksipuolista uutisointia. Ja vakavilla asioilla pelleilyä.

Kannattaa odottaa rauhassa, että poliisi saa tutkintansa valmiiksi, ennen kuin varmuudella tuomitsee ketään.

Mulla ei ole tapana tuomita ketään.
Sensijaan olen oppinut, että yleensä suomalaisten tekosissa on syy ja seuraus ja tässä kohtaa ihmettelin, että onko kyseessä vain seuraus ilman syytä?

Poliisin tutkinnat nyt on mitä on. Niiden pätevyys riippuu aika pitkälle siitä, kuka poliisi sen tutkinnan sattuu tekemään.

Sun mielestä siis voit tuomita ihmisten tekoja, mutta naljailu on sitäkin pahempaa?
Kuulostaa irvokkaalle. Sulla on jännä mielenlaatu.
Ja sitten sä tulet vielä viisastelemaan kysymällä "ymmärtänet eron?"
Oletko sä menettänyt järkesi ihan totaalisesti?

((( ja btw. kyseinen henkilö ei yrittänyt itsemurhaa vaan halusi järjestää näytöksen edistääkseen omaa asiaansa )))
Naljailu/vitsailu asialla ei ole fiksua. Jos sun läheinen syystä tai toisesta yrittäisi hakea huomiota "itsemurhaa yrittämällä" ja asiasta ulkopuoliset vitsailisivat, että vähänkö on nolo tyyppi, kun ei edes itsaria osaa tehdä. Miltä susta tuntuisi?

Kuule suomalaiset äijät esittää jatkuvasti että ne tekee itsemurhan. Soittelee puhelimiin ja itkee ja ulisee. Mua vituttaa tollanen feikkaaminen. Tekis ne itsarit ja olis edes kerran joku ryhti suomalaisella äijällä.

Tämähän on sun mutua. Nimenomaan suomalaiset naiset tekevät tuota. Ne nappaavat purkillisen pillereitä, yleensä parasetamolia, ja soittavat ystävälle "jäähyväispuhelun". Tai soittavat ne joskus itse suoraan hälytyskeskukseenkin.

Suomalainen mies taas usein suutelee haulikon piipun aukkoa, niin siitä ei jää enää sankaritarinoita jälkipolville kerrottavaksi. Se on kerta ja kuulemiin.

Hs uutisoinnilla haetaan tilannetta että kantaväestö on rasistista ja samalla laitetaan silmille silmälaput ettei huomattaisi näiden laittomien todellista rasistisuutta kantaväestöä kohtaan. Mukana on myös kirkko lehdistön lisäksi.

"Lappiin ensimmäiset nettipoliisit – työpari tarttuu vihapuheeseen ja ääri-ilmiöihin
Nettipoliisien työssä painottuvat ainakin puuttuminen vihapuheeseen, ääri-ilmiöihin ja lähisuhdeväkivaltaan.

Nettipoliisi
17.3.2017 klo 07:41
13-3-8298154.jpg

@RautiainenRiik
Jaa artikkeli Facebookissa310
Jaa artikkeli Twitterissä
Lappiin on saatu kaksi nettipoliisia. He ovat poliisilaitoksen ensimmäiset päätoimiset nettipoliisit, sillä aiemmin tehtävää on hoidettu oman pestin ohella.

Poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Henna Kelloniemi kertoo, että nettipoliisit puuttuvat erityisesti vihapuheeseen ja ääri-ilmiöihin, joita netissä ilmenee. Lapin poliisilaitoksella on valittu ennaltaehkäisevän työn painopistealueeksi myös lähisuhdeväkivaltaan puuttuminen.

Työnkuvaa hiotaan vielä
Nettipoliisien työsarkaa on verkko ja erilaiset sosiaalisen median kanavat. Kelloniemen mukaan nettipoliisit osallistuvat myös kenttätyöhön, mutta työnkuva tarkentuu ajan kuluessa.

– Nettipoliisit ovat vasta aloittelemassa omaa työtään. He kartoittavat parhaillaan esimerkiksi uusien hankintojen tarvetta, sanoo Kelloniemi.

Lapin poliisilaitoksella tehtävään ennaltaehkäisevään työhön on palkattu myös koordinaattori, joka aloittaa työssään myöhemmin tänä keväänä.

Nettipoliisit ja koordinaattori on palkattu poliisihallituksen myöntämällä lisärahoituksella. Se on voimassa tämän vuoden ajan ja työn jatkosta päätetään saatujen tulosten perusteella."

Sinänsä ihan hyvä, että palkkasivat edes Lappiin nämä. Telkkarista tulevan "Lapin poliisi" - sarjan perusteella niillä on siellä ihan liikaa aikaa ajella vain moottorikelkalla ja korjata hajonneita suksia :D

Naljailu/vitsailu asialla ei ole fiksua. Jos sun läheinen syystä tai toisesta yrittäisi hakea huomiota "itsemurhaa yrittämällä" ja asiasta ulkopuoliset vitsailisivat, että vähänkö on nolo tyyppi, kun ei edes itsaria osaa tehdä. Miltä susta tuntuisi?
No miltäs sinusta tuntuis kun mamu raiskaa ja tappaa sun lapsen ja suvakit sitten selittelevät sitä "yksittäistapauksena jota ei saa yleistää ja raiskaahan suomalaisetkin"?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mulla ei ole tapana tuomita ketään.
Sensijaan olen oppinut, että yleensä suomalaisten tekosissa on syy ja seuraus ja tässä kohtaa ihmettelin, että onko kyseessä vain seuraus ilman syytä?

Poliisin tutkinnat nyt on mitä on. Niiden pätevyys riippuu aika pitkälle siitä, kuka poliisi sen tutkinnan sattuu tekemään.
Kyllä. Ja myös asianosaisten omasta aktiivisuudesta selvittää asiaa. Yhteiskunnalle tulee kalliiksi, että poliisi joutuu selvittämään tekijöitä. Varsinkin tilanteessa, jossa kyse on itsepuolustuksesta, kannattaa muistaa, että asioiden hoitaminen oma-alotteiseti vain edistää asian selviämistä. Mutta aika harvalta tuntuu nykyään löytyvän selkärankaa tuollaiseen.

Jo joku kavereistani haluaisi, että annan hänelle tonnin ja kun kieltäytyisin, hän tetraalisesti kiipeäisi pihakoivuun ja kymmenen ihmisen ympyröimänä vouhkaisi tekevänsä itsemurhan, jos en sitä tonnia hänelle anna, niin voin vannoa, että en olisi ainoa, joka meidän kaveripiiristä asialle nauraisi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama