Turvaistuinta hakemassa /Concord

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marily

Vieras
Moikka!

Tarvittais pieneen tilaan menevä turvaistuin mun autooni. Mulle kehuttiin Concord merkkiä ja nimenomaan Ultimax turvaistuinta. Kokeiltiin sitä jo autoonkin ja mahtuis hyvin :) Mimmosia kokemuksia kyseisestä istuimesta? Lupasin palailla huomenissa myyjälle eli kuulisin tosi mielelläni käyttökokemuksia!

Infoa löysin täältä http://www.sasima.fi/Concord/Driving/Ultimax.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hellevi-Irmeli:
Ultimaxin voi asentaa autoon selkä menosuuntaan (0-13kg) tai kasvot menosuuntaan (9-18 kg).

Mutta eikös se oo suositus että 3v asti pidetään selkä menosuuntaan ? ? Ja tossa voi vaan 13kg asti pitää.. :/

Lapset kasvaa aika eri tahtia. Meidän tyttömme on nyt 2,5 -vuotias ja painaa 12,5 kiloa... eli meille tuo olisi sopinut aika hyvin kolmivuotiaaksi. Käänsimme kyllä oman istuimemmekin naama menosuuntaan joku puolvuotta sitten, kun tyttö voi niin pahoin selkä menosuuntaan istuen. Valinta oli joko kasvot menosuuntaan tai sitten ei matkusteta. Ei paljoa tarvinnut miettiä. Suositus on suositus, käytäntö on usein jotain muuta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Alkuperäinen kirjoittaja Hellevi-Irmeli:
Ultimaxin voi asentaa autoon selkä menosuuntaan (0-13kg) tai kasvot menosuuntaan (9-18 kg).

Mutta eikös se oo suositus että 3v asti pidetään selkä menosuuntaan ? ? Ja tossa voi vaan 13kg asti pitää.. :/

Lapset kasvaa aika eri tahtia. Meidän tyttömme on nyt 2,5 -vuotias ja painaa 12,5 kiloa... eli meille tuo olisi sopinut aika hyvin kolmivuotiaaksi. Käänsimme kyllä oman istuimemmekin naama menosuuntaan joku puolvuotta sitten, kun tyttö voi niin pahoin selkä menosuuntaan istuen. Valinta oli joko kasvot menosuuntaan tai sitten ei matkusteta. Ei paljoa tarvinnut miettiä. Suositus on suositus, käytäntö on usein jotain muuta...

Toi on muuten niin totta. On oikeastaan surullisen huvittavaa, kun perheet metsästävät pitkään selkä menosuuntaan laitettavaa istuinta ja sit kääntävät ne kumminkin tyyliin 1,5-vuotiaana naama eteenpäin. Vilkuilkaapa ihan huvikseen miten tuttujen ja tuntemattomien mukulat istuvat autoissa. Yllätytte varmasti, jos kuvittelette kaikkien istuvan selkä menosuuntaan. Todellisuudessa varmaan 20% kolmivuotiaista on selkä menosuuntaan, loput kasvot menosuuntaan. Se on vain mukavampaa lapselle ja aikuiselle. Merkittävä turvatekijä on sekin, että autossa ei ole liiallista kitinää takapenkillä, jotta kuljettaja saa rauhan keskittyä ajoon.
 
Meillä on Ultimax selkä menosuuntaan asennossa. Tykätään kovasti. Päälliset on pysyny tosi hyvänä ja lapsen (2 vee poika) on hyvä istua siinä. Lukko on helppokäyttöinen ja turvavyöt saa kanssa kiristettyä helposti. Istuin pysyy tosi tiukasti penkissä kiinni. En oikeastaan keksi negatiivista sanottavaa. Hyvä istuin!
 
13 kiloa on todella pieni lukema. Oma lapseni on keskimääräistä kevyempi ja nyt 3v3kk painaa 15kg. Tähän päivään asti oli selkä menosuuntaan. Kesäloman kunniaksi ostettiin uusi istuin.

Vaikka muuten Concord on ilmeisesti hyvä merkki ja laadukkaat & turvalliset istuimet. Mekin ostimme Concorden uudeksi istuimeksi, eri mallin tosin.
 
Mun serkku hankki kyseisen istuimen juuri lapselleen. Toisella lapsella on HTS besafe mutta se on niin tilaa vievä ettei toista samanlaista heidän autoon mahtunut vaikka muuten olisivat sellaisen laittaneetkin. Ultimax on kuulema hyvä kun on niin pieni mutta heilakka kuin mikä. Tukevasti ei sitä kiinni saa ja serkku arvelikin että ympäri mahtaa keikata jos törmäys tulee. Aikoi etsiä uuden istuimen tilalle.-
 

Yhteistyössä