Turvaistuinapuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienen pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienen pojan äiti

Vieras
Meillä olis nyt ajankohtaista luopua kaukalosta ja hankkia uusi istuin, kun poika on ihan hilkulla, että mahtuuko enää siihen.

Suositelkaa HYVÄÄ turvaistuinta! Harkinnassa meillä Kiddy Comfort Pro, mutta tuo kasvot menosuuntaan matkustaminen arveluttaa. Poika on nyt 9 kk.

Kokemuksia tuosta ja ihan kaikista muistakin istuimista, kiitos.

meillä on ollut kolmea erilaista istuinta käytössä. Ja olen vaan tykästynein Britax istuimeen...joko siihen minkä saa vaihdettua suuntan, on tilava. ja Hyvät asennot lapsilla. Tai sitten siihen mikä on vaan selkämenosuuntaan.

Myös meiltä löytyy Hts besafe mitä täällä hehkutettu ja kallis...en ole niin tykästynyt siihen. Ostin kun niin monet kehuu sitä.
Ja sitten myös on cragon cosmic...ja ei sekään niin niin hyvä ole. Britax kunniaan.

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
meillä on ollut kolmea erilaista istuinta käytössä. Ja olen vaan tykästynein Britax istuimeen...joko siihen minkä saa vaihdettua suuntan, on tilava. ja Hyvät asennot lapsilla. Tai sitten siihen mikä on vaan selkämenosuuntaan.

Myös meiltä löytyy Hts besafe mitä täällä hehkutettu ja kallis...en ole niin tykästynyt siihen. Ostin kun niin monet kehuu sitä.
Ja sitten myös on cragon cosmic...ja ei sekään niin niin hyvä ole. Britax kunniaan.

Olen yrittänyt tutkia autoliiton testejä ja nuo Britaxin istuimet kun eivät ole kovin hyviä arvosanoja testeissä saaneet. Se mietityttää kanssa.

En oikeasti tiedä noista istuimista yhtään mitään, esikoinen kyseessä ja en tiedä, että mitä kaikkea pitää osata ottaa huomioon...

Mä valitsin myös testien perusteella ja ostettiin pojalle tuo kiddy comfort pro. Ollut käytössä nyt 2kk ja poika viihtyy todella hyvin, kun näkee eteenpäin. :)
Tuota palkkia jotkut lapset oudoksuvat. Ystäväpariskunta joutuu vaihtamaan omansa, koska heidän lapsi ei tottunut siihen.

Suosittelen HTS besafe izi kid istuinta, ei saa kuin selkä menosuuntaan ja sitten yli 3 v ostetaan turvavyöistuin. Noita hts istuimia oli huutonetissäkin muutama, jos on liian kallis (350) uutena ajatella.

muista että katot niistä testeistä miks on tullu huono arvosana, turvallisuudesta, kiinnityksestä vai esim kankaiden irrotuksesta. Mikä noista on sulle tärkeintä?

käytättekö istuinta vaan yhdessä autossa vai tartteeko siirrellä? kiddy on ainakin helppo siirtää autosta toiseen.

Meillä on kiddy ja oli besafe, molemmat hyviä mutta tuo liikuttelu merkkasi meille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muista että katot niistä testeistä miks on tullu huono arvosana, turvallisuudesta, kiinnityksestä vai esim kankaiden irrotuksesta. Mikä noista on sulle tärkeintä?

käytättekö istuinta vaan yhdessä autossa vai tartteeko siirrellä? kiddy on ainakin helppo siirtää autosta toiseen.

Meillä on kiddy ja oli besafe, molemmat hyviä mutta tuo liikuttelu merkkasi meille.

Tärkeintä on se turvallisuus! Ja istuin tulee vain yhteen autoon.

Kiddyä olen miettinyt, koska sitä ihan poikkeuksetta kehutaan, mutta kuten jo mainitsin, tuo kasvot menosuuntaan mietityttää tosi paljon noin pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Mä valitsin myös testien perusteella ja ostettiin pojalle tuo kiddy comfort pro. Ollut käytössä nyt 2kk ja poika viihtyy todella hyvin, kun näkee eteenpäin. :)
Tuota palkkia jotkut lapset oudoksuvat. Ystäväpariskunta joutuu vaihtamaan omansa, koska heidän lapsi ei tottunut siihen.

Saakohan niitä istuimia kokeilla ja saako poikaa kokeilla niihin ennen ostoa. Jos saisi hieman vinkkiä, että suostuuko istumaan palkki-istuimessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tärkeintä on se turvallisuus! Ja istuin tulee vain yhteen autoon.

Kiddyä olen miettinyt, koska sitä ihan poikkeuksetta kehutaan, mutta kuten jo mainitsin, tuo kasvot menosuuntaan mietityttää tosi paljon noin pienelle.

Ikäpäivänä en laittaisi alle 3v nassua eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:

Saakohan niitä istuimia kokeilla ja saako poikaa kokeilla niihin ennen ostoa. Jos saisi hieman vinkkiä, että suostuuko istumaan palkki-istuimessa?

saa, ja joissain liikkeissä Kiddyn saa palauttaa jos lapsi ei kaikesta huolimatta suostu istumaan siinä autoillessa.

Täältä et taida oikeaa vastausta saada, aina on joku joka laittaa nenä menosuuntaan pienen, ja jotkut jotka ei ikimaailmassa laita alle kolmevuotiasta... ;)
Ei kait siinä auta kun käydä liikkeissä vertailemassa, testailemassa ja kato vaikka törmäysvideoita, miltä ne näyttää sun mielestä eri malleissa..ja sen perusteella päätös. Huolissasi tulet olemaan kumminkin, lapsi+kolari-yhdistelmä on niin pelottava ajatus joka tapauksessa.

mä en ikinä laittais tuon ikäistä naama menosuuntaan! Onhan siitä monessa paikkaa ollu puhetta että lapsi pidetään selkä-menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista! onko teillä autossa isofix kiinnitys?

mä en ikinä laittais tuon ikäistä naama menosuuntaan! Onhan siitä monessa paikkaa ollu puhetta että lapsi pidetään selkä-menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista! onko teillä autossa isofix kiinnitys?

Mutta kiddy ei olekaan samanlainen kuin perinteiset kasvot menosuuntaan istuimet

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/kiddy_comfort_pro_2008/

Meillä Römerin safefix plus ja se on kasvot eteenpäin asennettava. Saanut kuitenkin törmäystesteissä hyvät arvosanat. Törmäyksessä liikettä jatkaa koko istuin, ei ainoastaan lapsen pää. Eli ei kannata tässäkään yleistää.

Mutta kiddy ei olekaan samanlainen kuin perinteiset kasvot menosuuntaan istuimet

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/kiddy_comfort_pro_2008/

on kyllä järkyn näkönen.en ikinä laittais lasta tuollaiseen.ja heti pisti silmään, että istuinta ei saa kiinnitettyä tukevasti autoon!

Kyllä mä taidan nyt kauitenkin haudata tuon Kiddy ajatuksen. Me ollaan nyt itseasiassa vaihtamassa autoa isompaan ennen istuimen ostoa, joten Isofixit ainakin haluaisin siinä uudessa olevan. Alkoi kiinnostaa tuo HTS BeSafe iZi Comfort X1 Isofix 2007-istuin.

Oletko sinä itse kokenut ikinä rajua kolaria, minä olen. Siinä aikuinen ihminen meni melkosella voimalla eteenpäin turvavyön jättäessä melkoiset jäljet olkapäähän ja pää retkahti kunnolla ensin eteenpäin ja sitten taaksepäin, takaraivossa oli melkoinen kuhmu. Ja minun autoni oli paikallaan ja takaapäin bussi törmäsi autooni ja minä sitten sen voimasta törmäsin edessä olevaan ja siinä meni sitten 5 autoa. Jos siinä kyydissä olisi ollut lapsi eteenpäin olevalla istuimella, en uskalla ajatella kuinka olisi käynyt vaikka kuinka oli palkkeja edessä, olihan mullakin turvavyö ja liki rattia pää kävi.

Suosittelen HTS besafe izi kid istuinta, ei saa kuin selkä menosuuntaan ja sitten yli 3 v ostetaan turvavyöistuin. Noita hts istuimia oli huutonetissäkin muutama, jos on liian kallis (350) uutena ajatella.

Eli siis tätä me mennään katsomaan, kunhan saadaan tuo auto vaihdettua. Kiitos vinkistä!! :)

Eli siis tätä me mennään katsomaan, kunhan saadaan tuo auto vaihdettua. Kiitos vinkistä!! :)

Jos teillä on isofix mahdollisuus niin ehdottomasti se, selkä menosuuntaan.

Kyllä mä taidan nyt kauitenkin haudata tuon Kiddy ajatuksen. Me ollaan nyt itseasiassa vaihtamassa autoa isompaan ennen istuimen ostoa, joten Isofixit ainakin haluaisin siinä uudessa olevan. Alkoi kiinnostaa tuo HTS BeSafe iZi Comfort X1 Isofix 2007-istuin.

Eipä tuolle paljon vaihtoehtoja ole. Paitsi tietysti saman tuolin uudemmat mallit. Selkä menosuuntaan olevia isofix-penkkejä ei paljon muita löydy.

Ihan hyvä istuin, ainoa miinus tulee siitä että kilisee ärsyttävästi tyhjänä jos vyöt on auki.

Meillä on ollu besafen, maxi cosin ja britaxin istuimia, kaikki mun mielestä hyviä. Tosin alle 3vuotiaalla me pidetään aina pelkästään selkä menosuuntaan asennettavaa tuolia. Meillä lapset ollu n 4vuotiaiksi selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ert:

Eipä tuolle paljon vaihtoehtoja ole. Paitsi tietysti saman tuolin uudemmat mallit. Selkä menosuuntaan olevia isofix-penkkejä ei paljon muita löydy.

Ihan hyvä istuin, ainoa miinus tulee siitä että kilisee ärsyttävästi tyhjänä jos vyöt on auki.

Kilisköön =) Mä ihan niitten testien perusteella nyt kiinnostuin tosta istuimesta. Jos olis kaikinpuolin hyvä ja turvallinen!

Yhteistyössä