Turvaistuimista

sarita-80
joku aktan perusmalli. Hyvää kohtuullinen hinta, huonoa se että vie kaiken jalkatilan edessä istuvalta jos istuin takapenkillä ja jos etupenkillä niin penkki vedettävä niin taakse ettei taaskaan jalkatilaa takana istuvalle. En suosittele!
Kannattaa kokeilla, että sopii omaan autoon, joissain vyöt niin lyhyet, että kaikki istuimet eivät käy.
Britaxin two way:tä monen olen kuullut kehuvan.
 
nikitön
britaxin istuin on nykyään nimeltään two way elite....
muuten sama mut muotoilu on jotenki hiemän erilainen...
meille tulossa tuo two way istuin isosiskolta käytettynä....
heillä ollut molemmilla tytöillä käytössä toiselle 5v asti jatoiselle 4v asti .... mahtuivat hyvin istumaan niissä ja lopuksi toimivat vain korokkeina eli auton omat vyöt penkin yli ;)
eli tulossa myös meitin sällille 6,5kk käyttöön ko kaukalo on jo liian pieni ja kjalat tulee jo yli....

hinta on euroiks muutettuna n.250 tolla elitellä... tosin en oo nyt ihan likiaikoina kattonu mainoksia... isosisko sii maksanut markka aikaan n 1500 mk...

siihen saa sellaset pienenys palaset jotta sopii pienemmällekki istujalle ja saa kumpaanki suuntaa sekä selkä et kasvot meno suuntaa....
oon kyl kuullu et ei mahu kaiken merkkisiin autoihin hyvin....

saa nähä mite meil ko pitää sijoittaa takapenkille ko on edes airbag ja siihe ei saa laittaa,,,
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 15:02 nikitön kirjoitti:
britaxin istuin on nykyään nimeltään two way elite....
muuten sama mut muotoilu on jotenki hiemän erilainen...
meille tulossa tuo two way istuin isosiskolta käytettynä....
heillä ollut molemmilla tytöillä käytössä toiselle 5v asti jatoiselle 4v asti .... mahtuivat hyvin istumaan niissä ja lopuksi toimivat vain korokkeina eli auton omat vyöt penkin yli ;)
eli tulossa myös meitin sällille 6,5kk käyttöön ko kaukalo on jo liian pieni ja kjalat tulee jo yli....

hinta on euroiks muutettuna n.250 tolla elitellä... tosin en oo nyt ihan likiaikoina kattonu mainoksia... isosisko sii maksanut markka aikaan n 1500 mk...

siihen saa sellaset pienenys palaset jotta sopii pienemmällekki istujalle ja saa kumpaanki suuntaa sekä selkä et kasvot meno suuntaa....
oon kyl kuullu et ei mahu kaiken merkkisiin autoihin hyvin....

saa nähä mite meil ko pitää sijoittaa takapenkille ko on edes airbag ja siihe ei saa laittaa,,,
Me just eilen ostettiin tuo Two way elite... Siinä on erona vanhempaan ainakin se, että on useammalla kiinnitystavalla hyväksytty. Jotain muutakin pientä oli, mutta en nyt muista mitä... :/ Perusmalliltaan on kai sama istuin. Niin ja hinta oli 199e.

Sit itse asiaan. Pääasia on, että ostatte omaan autoonne sopivan istuimen. Kaikki mallit ei sovi kaikkiin autoihin, ja hyväkään istuin ei suojaa, jos on vääri kiinnitetty! Jos liikkeessä eivät anna sovittaa istuinta omaan autoon (näitäkin kuulemma on), kannattaa vaihtaa liikettä!
 
Britaxin Two Way Elite eroaa siinä perusmallin Two Way-istuimesta, että Elitessä istutaan myös kasvot eteenpäin istuimen vöissä kiinni. Siis molempiin suuntiin istuin kiinni autossa auton vyöllä ja lapsi istuimessa istuimen vöillä. Turvallisempi, kun lapsi koko ajan kunnollisilla vöillä kiinni istuimessa, ei voi luiskahtaa nukkuessakaan auton turvavyöstä. Kiinnitys on tiukka, ei saa itse auki.
Ainakaan Elitestä ei kyllä irtoa mitään paloja tms, eli ei sitä voi koroketyynyä vastaavana pitää.
 
nikitön
tarkotin siis et oli koko istuin autossa nenä menosuuntaan ja auton omat vyöt siitä yli... tytöt kun olivat siro rakenteisia nii mahtuivat hyvin istuu isompinakin.... ja ne on sellaset vaahto muovi pötköt... ko tulee istuimen sivuille.... en tiä onko sit muutuunu hieman...
 

Yhteistyössä