Turun paras asuinalue lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja kohta turkulainen
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Kannattaa käydä katsomassa Turun nettisivuilta, missä Turun alakoulut sijaitsee. Tosin niitäkin pyritään lopettamaan aina sieltä sun täältä... Varmaan ainoa koulu, mikä on varmasti turvassa, on Turun Normaalikoulu Varissuolla, koska se on valtion koulu. Tuo BKM:n pointti oli aika hyvä, eli esim. Naantalista tulee tosiaan useammin busseja Turkuun kuin monesta lähiöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
On muualtakin tosi helppo päästä kulkemaan, esim. meiltä menee keskustaan 3 eri bussia (yhteensä 14 kertaa tunnissa vissiin), plus koulubussi, plus työmatkabussi, plus palvelulinja. Ja on edulliset Turun sisäiset bussikortit.
On varmasti. :D Lähinnä mulla oli mielessä esim. Paattinen ja noi kauempana sijaitsevat asuinalueet. Moisiosta myös muistaakseni kaverin oli huomattavasti hankalampi kulkea Turkuun kuin mun Naantaliin.

Ja se vielä, että Turku on ihana kaupunki! En ymmärrä miks monilla turkulaisilla on kauhea tarve mollata kotikaupunkiaan. Kyllä kaikissa paikoissa on sekä huonoja että hyviä puolia, mutta miksi ne huonot pitää aina nostaa päällimmäisiksi... :|

nana
Itäharju, Nummi, Martti, Mäntymäki, Luolavuori, Ispoinen-

Itse tykkään asua lähellä keskustaa, siksi Martti on musta kiva, tosin hirvee läpikulkuliikenne, joten ei ehkä lapsille paras; mutta paljon lapsia asuu silti

nana
Alkuperäinen kirjoittaja nana:
Itäharju, Nummi, Martti, Mäntymäki, Luolavuori, Ispoinen-

Itse tykkään asua lähellä keskustaa, siksi Martti on musta kiva, tosin hirvee läpikulkuliikenne, joten ei ehkä lapsille paras; mutta paljon lapsia asuu silti
Niin, nää on kalleita alueita(etenkin Martti); kertoo siitä, että kaikki haluaa asua siellä :)
Sitten vielä tosiaan Vähä-Heikkilä ja Puistomäki. Martin koulu on turvassa.

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Ja se vielä, että Turku on ihana kaupunki! En ymmärrä miks monilla turkulaisilla on kauhea tarve mollata kotikaupunkiaan. Kyllä kaikissa paikoissa on sekä huonoja että hyviä puolia, mutta miksi ne huonot pitää aina nostaa päällimmäisiksi... :|
Mäkin rakastan kotikaupunkiani yli kaiken enkä muuttaisi täältä koskaan pois. Mutta kaupungin päättävät elimet ovat välillä nin syvältä, ettei aurinko enää edes pilkota :( . Joka kunnassa varmasti säästetään tällä hetkellä kovasti ja Turku tekee sitä erityisesti lasten ja vanhusten kustannuksella. Tällä hetkellä tuntuu olevan tärkeintä se, että kaupunki on valmis kulttuuripääkaupunkivuoteensa. Kun taas monien silmissä tuollainen projekti pitäisi olla siellä listan häntäpäässä. Suunnitellaan uutta musiikkitaloa ja suljetaan kouluja. Tällaiset asiat mua risoo tässä kaupungissa aika lailla.

Koulujen sulkeminen yms ei ole onneksi koskettanut meidän arkea vielä millään tavalla. Lääkäripalvelut pelaa erinomaisesti (tänäänkin päästiin heti lääkärille) eikä muutenkaan mitään valittamista.

räntis
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Alkuperäinen kirjoittaja turkurules:
kok ikäni turussa asuneena,tässä joitain vaihtoehtoja:
Länsinummi,nättinummi,hepokulta
uittamo,ispoinen,vähä-heikkilä
hannunniittu,laukkavuori,
suikkila,teräsrautela
Tämä on ihan hyvä lista, lisäisin vielä Kastun ja Räntämäen!
Tämäkin liputtaa Räntämäkeä :) Todella ihana asuinalue.

turkulainen
Itse muutin vuosi sitten Petreliukseen, ihana päiväkoti, koulu lähellä (Vasaramäki ja Luolavuori), Sale, Skanssiin, Cittariin ja Prismaan kävelymatka. Rauhallinen alua, ei vuokra-asuntoja paljon, ei maahanmuuttajia.

Alkuperäinen kirjoittaja turkulainen:
Itse muutin vuosi sitten Petreliukseen, ihana päiväkoti, koulu lähellä (Vasaramäki ja Luolavuori), Sale, Skanssiin, Cittariin ja Prismaan kävelymatka. Rauhallinen alua, ei vuokra-asuntoja paljon, ei maahanmuuttajia.
Sale :heart: on pelastanut mun päiväni monen monta kertaa.

Kumpaan kouluun sieltä "kuuluu" mennä, Luolavuoreen vai Petreliukseen? Entä mille yläasteelle, Puropelto vaiko Kupittaa?

:(
Mä tykkään Runosmäestä! Olen asunu keskustassa,uittamolla,majakkarannassa ja runosmäessä. Tää on noista ihan ylivoimasesti paras paikka(parhaat palvelut ja liikenneyhteydet) Me asutaan ihan metsän reunalla, tää on rauhallinen paikka asua: meijän taloyhtiössä ei ole yhtää ulkomaalaista eikä vuokra-asuntoja. Lapsiperheitä on paljon! Mutta toki jokaisella asuinalueella on niitä huonoja paikkoja. Tykätään ulkoilla tosi paljon,ja meillä on kunnon lenkkipolut vieressä sekä 15min kävelymatka uimahalliin(ja kesällä valmistuvaan suomen suurimpaan vesipuistoon).

turkulainen

Kumpaan kouluun sieltä "kuuluu" mennä, Luolavuoreen vai Petreliukseen? Entä mille yläasteelle, Puropelto vaiko Kupittaa?
En mä tiedä mihin kouluun, oma on vasta täyttämässä 4vee :) Vasaramäkee mulle on ainakin sanottu, en tiennyt että Petreliuksessa on omakin koulu :D :D

Itse olen asunut turussa ikäni. Muutettiin tänne hirvensaloon Haarlaan 2002 ja täällä pysytään. Meiltä matkaa kaupalle 500m, koululle ja päiväkotiin 600m, kampaamo ja pitseria löytyy tuosta myös vierestä. Alue rauhallinen, paljon rivitaloja, omakotitaloja ja muutama hassu kerrostalo. Merenranta lähellä, hevostallit lähellä, luontoa paljon. Ainoa miinus on vuokrataso ja jos omaa etsii niin täällä asunnot maksavat paljon.

En mä tiedä mihin kouluun, oma on vasta täyttämässä 4vee :) Vasaramäkee mulle on ainakin sanottu, en tiennyt että Petreliuksessa on omakin koulu :D :D
Kääk, tarkoitin Vasaramäkeä :D:D:D

Yhteistyössä