Turun Panso, narkkareiden ja itsensäpaljastelijoiden koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mylly on siitä kiitollinen työpaikka, että sinne menee bussi Kauppatorilta ja muistaakseni aikataulutkin on suunniteltu niin, että kauppakeskuksen työntekijätkin on otettu huomioon. Ja Turun mistä tahansa kaupunginosasta menee busseja Kauppatorille. Eli siinä mielessä voit hyvin katsella asuntoa melkeinpä mistä vaan. Raision sisäinen bussiliikenne ei käsittääkseni ole kovin kattava, joten jos asut Raisiossa, mutta kaukana Myllystä, saat varautua oman auton käyttöön.

Tuo Nättinummi on muuten ihan Turun ja Raision rajalla, ei varmaan ole matkaa Myllyyn kuin parisen kilometriä :).

[QUOTE="mie";23724643]Ja jos panostaisi 100e enemmän, siis saisi tämän Vuokra-asunnot Turku - vuokra-asunnot opiskelijoiden asuntovuokraus Helpist | Yksit[/QUOTE]

Juu, ja Turussa on paljon ihania puutaloja, joissa on myös vuokralla.

Ap, viihdyitkö nyt keskustassa?
Jos viihdyit, laittaisin vuokraan vähän enemmän ja vuokraisin Turusta kivan asunnon. Mitä sä siellä jossain Raision metsässä tai Pansion räkälässä sitten tekisit? Olisiko kuitenkin kivempi asua keskustan tuntumassa kivalla alueella?

[QUOTE="mie";23724628]Mistä kaikkialta haet noita vuokra-asuntoja? Siis mistä palveluista? Oletko katsonut esim. ovv.com?

Tosiaan tuollaista 40 neliön yksiötä et tule saamaan Turusta 400e:lla, ellei nyt satu olemaan suhteita. Jos sinulla on mahdollisuus, niin harkitsisin ostamista.[/QUOTE]

Vuokraovi on ollut pääasiallinen hakukanava.

ovv:nkin olenn katsonut. Ja päätin/laskin että pystyisin maksamaan tarvitttaessa 500e veden kanssa vuokraa, jos sitten en käy juuri missään ja osta mitään hanhenmaksapalleroita.

Muuten ostaisin oman, mutta homma on näin alkuun kesätyö, eli loppuu elokuussa. Ja kun olen vielä osa-aikaisena, etten edes täysillä tunneilla. Toiveena olisi päästä Turun amk:hon opiskelemaan syksyllä, tai sitten jatkaa töitä jos sattuu jostain saamaan. (Minulla asuu pari tuttua Turussa, ja olen kyllästynyt Poriin, joten siksi maisemanvaihdos vaikka työ ei ole pitkäkestoinen).

Oon kuullut paljon juttuja Pansiosta, mut tän 3 vuoden täällä asumisen aikana en oo kohdannu mitään kummosempia ongelmia. Ehkä olen vaan onnekas sitten.

Ja mun äiti on asunut siellä kohta 20 vuotta, ilman isompia häiriöitä ja ongelmia. Pikkusiskokin asuu siellä nykyään, ihan turvalliseksi olonsa tuntevat, ja kyllä mekin sinne uskalletaan mennä kylään....

[QUOTE="aapee";23724685]Vuokraovi on ollut pääasiallinen hakukanava.

ovv:nkin olenn katsonut. Ja päätin/laskin että pystyisin maksamaan tarvitttaessa 500e veden kanssa vuokraa, jos sitten en käy juuri missään ja osta mitään hanhenmaksapalleroita.

Muuten ostaisin oman, mutta homma on näin alkuun kesätyö, eli loppuu elokuussa. Ja kun olen vielä osa-aikaisena, etten edes täysillä tunneilla. Toiveena olisi päästä Turun amk:hon opiskelemaan syksyllä, tai sitten jatkaa töitä jos sattuu jostain saamaan. (Minulla asuu pari tuttua Turussa, ja olen kyllästynyt Poriin, joten siksi maisemanvaihdos vaikka työ ei ole pitkäkestoinen).[/QUOTE]

Nyt on pakko sanoa, että vuokra-asunnon saaminen vain muutamaksi kuukaudeksi voi olla hankalaa. Helpompaa voisi olla, jos löytäisit jonkin esim. opiskelijan, joka muuttaa pois kesäksi, ja voisit vuokrata häneltä hänen vuokra-asuntonsa.
Pari kuukautta nyt pärjää vaikka Pansiossakin, ei siellä nyt mitään ydinlaskeumaa ole.

[QUOTE="vieras";23724680]Juu, ja Turussa on paljon ihania puutaloja, joissa on myös vuokralla.

Ap, viihdyitkö nyt keskustassa?
Jos viihdyit, laittaisin vuokraan vähän enemmän ja vuokraisin Turusta kivan asunnon. Mitä sä siellä jossain Raision metsässä tai Pansion räkälässä sitten tekisit? Olisiko kuitenkin kivempi asua keskustan tuntumassa kivalla alueella?[/QUOTE]

Olen tykännyt asua keskustassa, vaikka kesällä on näin terassien aikaan meteliä. Palvelut on kävelymatkan päässä ja muuten suht rauhallista. Mutta tuloni ovat alkuun sen tonnin verran (pomo sanoi kyllä että tunteja on mahdollisesti tulossa enemmän), mutta auto vie oman osansa, ja olisi kiva saada edes 100e kuussa säästöön ennen opiskelujen alkua...

[QUOTE="aapee";23724745]Olen tykännyt asua keskustassa, vaikka kesällä on näin terassien aikaan meteliä. Palvelut on kävelymatkan päässä ja muuten suht rauhallista. Mutta tuloni ovat alkuun sen tonnin verran (pomo sanoi kyllä että tunteja on mahdollisesti tulossa enemmän), mutta auto vie oman osansa, ja olisi kiva saada edes 100e kuussa säästöön ennen opiskelujen alkua...[/QUOTE]

Ota se Pansio. Noita "löytöjä" ei varmana vuokrata muutamaksi kuukaudeksi, vaan se on sitten pitempi sopimus.

[QUOTE="vieras";23724695]Vai ootko itse sitä white trashiä?

Ei vaan, kai sielläkin on rauhallisia paikkoja ja normaalia elämää.[/QUOTE]

:D Kyl me taidetaan olla vaan ihan tavallinen lapsiperhe.

[QUOTE="vieras";23724725]Nyt on pakko sanoa, että vuokra-asunnon saaminen vain muutamaksi kuukaudeksi voi olla hankalaa. Helpompaa voisi olla, jos löytäisit jonkin esim. opiskelijan, joka muuttaa pois kesäksi, ja voisit vuokrata häneltä hänen vuokra-asuntonsa.
Pari kuukautta nyt pärjää vaikka Pansiossakin, ei siellä nyt mitään ydinlaskeumaa ole.[/QUOTE]

Alkuhätään tuollainen ratkaisu voisi toimia, mutta ajattelin asua Turussa muutaman vuoden kuitenkin (eli en palaa Poriin, vaan jäisin Turkuun) joten koitan etsiä pidempiaikaista asuntoa. Toki vuokralla asumisessa on se hyvä puoli että asunnosta pääsee suht helposti eroon, verrattuna omistusasuntoon.

Jos työpaikka on Myllyssä, niin katselisin kämppää Nättinummersta tai vaikka Teräsrautelasta, jotta pääset pyörällä töihin. Tai sitten tosiaan sieltä Raisiosta.

[QUOTE="vieras";23724725]Nyt on pakko sanoa, että vuokra-asunnon saaminen vain muutamaksi kuukaudeksi voi olla hankalaa. Helpompaa voisi olla, jos löytäisit jonkin esim. opiskelijan, joka muuttaa pois kesäksi, ja voisit vuokrata häneltä hänen vuokra-asuntonsa.
Pari kuukautta nyt pärjää vaikka Pansiossakin, ei siellä nyt mitään ydinlaskeumaa ole.[/QUOTE]

Tutkihan toi https://www.facebook.com/pages/Kämppä-kesäksi/198994993451510

Täytyy tutkia lisää noita teidän antamia vinkkejä ja kirjoittaa ylös nuo nou-nou alueet jotka pistää listan häntäpäähän. Täytyy myös tehdä laskelmia mihin varat riittää ja mitä tehdä. Jos ihan mahdottomalta näyttää yhtälö, niin jämähdän Poriin.

Kiitos ihan älyttömästi vinkeistä ja avusta! *halaa kaikkia virtuaalisesti*
Hyvät illanjatkot teille! :)