Turun asuinalueet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suikkilassa asun ja lapsille löytyy hyvä puistotätitoiminta ja seurakunnan kerho läheltä. Toivon mukaan terveysasemaa ei viedä, sinne kuulema saa parhaiten aikoja koko kaupungissa, on ollut aina helppo päästä sinne lasten kanssa. Länsikeskuksen palvelutkin ovat ihan kävelymatkan päässä ja huonolla kelillä voi hypätä bussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja asustelija:
Itse suosittelen lämmöllä Räntämäkeä. Mukavaa ja todella rauhallista aluetta.

Tätä täytyy peesata, ihan kivaa täällä on. Tosin lapsiperheitä meidän taloissa todella vähän :( (ap:lle tämä ei liene ongelma...). Ja kouluasiat ovat hankalia, ehkäpä juuri se pistää meidät muuttamaan täältä.

Itse muuttaisiin Kähäriin, Pohjolaan, Nummelle tai Kastuun.

EN muuttaisi Hirvensaloon, Lausteelle, Jäkärlään, Harittuun, Pansio/Pernoon, Halisiin, Varissuolle, Vaalaan tai Moisioo ilveelläkään. Varissuolla olen asunut ennen maahanmuuttajakautta, eikä siellä meidän taloissa ongelmia ollut mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohtija:
Mites Raunistula? Vaikuttaa kivannäköiseltä paikalta, vaikka sielläkin on kaupungin vuokra-asuntoja.

Mä tykkäisin varmaan asua Raunistulassa. Ei ole kylläkään kokemusta, mutta sen verran mitä olen siellä käynyt, niin vaikuttaa viihtyisältä paikalta. Ei kaukana keskustasta, muttei liian lähelläkään.

Jos mulla olisi taskussa paljon rahaa, niin muuttaisin johonkin ihanaan vanhaan jugend-taloon Puolalanpuiston kupeeseen. Aiemmin olin sitä mieltä, etten koskaan muuttaisin keskustaan, mutta nyt olen alkanut katsoa paikkaa vähän uusin silmin :) .

Me ollaan asuttu neljä vuotta Nättinummessa. Tosin ei kaupungin vuokrataloissa. Täällä on sekä Länsikeskuksen, että Myllyn palvelut vieressä. Molemmilla puolilla metsää, lenkkimaastot, päiväkoteja, urheiluhallit yms. Viihdytty ollaan ja minkäänlaisia järjestysongelmia yms. ei ole pihastossa näkynyt. En muuttaisi muualle nimenomaan luonnon ja rauhan takia. Vuokrataloalueella on varmasti ongelmansa, mutta ne ei ulotu näille omistustaloille. Vaikka vuokrallahan täälläkin ihmisiä asuu, mutta monessa alueessa ongelmat on nimenomaan niissä kaupungin taloissa. Itse olen asunut myös jokirannassa kaupungin vuokrataloissa (punaisissa, keltaiset Stålarminkadun puolella vielä pahemmat!!!) ja siellä oli todella rauhatonta!!! Lapsien kanssa en ikinä asuisi. Huolimatta hyvästä sijainnista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen asunut myös jokirannassa kaupungin vuokrataloissa (punaisissa, keltaiset Stålarminkadun puolella vielä pahemmat!!!) ja siellä oli todella rauhatonta!!! Lapsien kanssa en ikinä asuisi. Huolimatta hyvästä sijainnista!

Kaasukellon vieressä?

Pikku-Vakkeksihan sitä kutsutaan (eli pikku-Varissuo) :/ . Sijainti on loistava, mutta siihen se sitten jääkin.

Mä olen sitä mieltä, että missä tahansa on kaupungin vuokrataloja, niin siellä on todennäköisesti levottomampaa kuin muualla. Mutta ei se omakotialuekaan takaa mitään lintukotoa, niissä taas usein asuu näitä "mä olen asunut täällä koko ikäni ja mä teen just niin kuin haluan enkä välitä muista yhtään" -tyyppejä, jotka rällästää omalla pihallaan yötä myöden ja toinen naapuri huudattaa moottorisahaa joka jumalan sunnuntai. Ja toisaalta vuokra-asunnossa on se etu, että sieltä on helpompi päästä pois, jos alue ei miellytäkään.

Me asutaan lähiössä, jossa on sekä omistusasuntoja että vuokra-asuntoja ja ollaan viihdytty ihan hyvin. Harmittaa vaan, että usein lähiöitä morkataan ihan syyttä. Meilläkin on aika paljon palveluja suht lähellä, hyvät liikenneyhteydet, mukavia naapureita... Onhan esim. Varissuokin tosi paljon haukuttu, mutta useimmat varissuolaiset on kuitenkin sitä mieltä, että paikka on oikein hyvä ja mukava.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mä olen sitä mieltä, että missä tahansa on kaupungin vuokrataloja, niin siellä on todennäköisesti levottomampaa kuin muualla. Mutta ei se omakotialuekaan takaa mitään lintukotoa, niissä taas usein asuu näitä "mä olen asunut täällä koko ikäni ja mä teen just niin kuin haluan enkä välitä muista yhtään" -tyyppejä, jotka rällästää omalla pihallaan yötä myöden ja toinen naapuri huudattaa moottorisahaa joka jumalan sunnuntai. Ja toisaalta vuokra-asunnossa on se etu, että sieltä on helpompi päästä pois, jos alue ei miellytäkään.

Me asutaan lähiössä, jossa on sekä omistusasuntoja että vuokra-asuntoja ja ollaan viihdytty ihan hyvin. Harmittaa vaan, että usein lähiöitä morkataan ihan syyttä. Meilläkin on aika paljon palveluja suht lähellä, hyvät liikenneyhteydet, mukavia naapureita... Onhan esim. Varissuokin tosi paljon haukuttu, mutta useimmat varissuolaiset on kuitenkin sitä mieltä, että paikka on oikein hyvä ja mukava.

Turussa ei liene lähiöitä joissa olisi pelkästään vuokra- tai pelkästään omistusasuntoja.

Turussa ei liene lähiöitä joissa olisi pelkästään vuokra- tai pelkästään omistusasuntoja.

Enää ei ole ei....tässä jokirannassa on sellainen harvinaisuus, että asunnoissa vuokrauskielto. Ei kaikissa mutta tässä yhtiössä ainakin missä asumme.

No ainakin Jyrkkälässä on pelkkiä vuokra-asuntoja ja mä lasken sen lähiöksi. Ei niitä muita vissiin olekaan, mutta tarkoitin lähinnä sellaista asuinkeskittymää, jossa on pelkkiä vuokra-asuntoja tai suurin osa (esim. tuo Lipunkantajankatu, Merimiehenkatu jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkona Varissuolla:
Olen kuullut että Halinen on Turun Monaco. Siellä asuu n. 50 eri kansalaisuutta eikä kukaan maksa veroja!

Eiks se oo Lauste? Paljon eri kansalaisuuksia, kukaan ei maksa veroja, ja autolla ajetaan hiton kovaa (siellä on jopa shikaani) :D

Alkuperäinen kirjoittaja EsMi:
Halista ollaan moitittu tasasen tappavasti ja joitain alueita jopa vähän kehuttukin. Ollaan ettimässä turusta vuokra-asuntoa ja halisissa kardinaalinkadulla olisi ainakin yksi vapaa. Sanooko katu kenelläkään mitään? Hyvä vai huono alue? Kannattaako harkita?

Älkää muuttako Kardinaalinkadulle! se puoli halista on ihan kauhea paikka!!!

no ispoisissa ei ole vuokrataloja ku pari ja nekin syrjässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä enää..:
Alkuperäinen kirjoittaja EsMi:
Halista ollaan moitittu tasasen tappavasti ja joitain alueita jopa vähän kehuttukin. Ollaan ettimässä turusta vuokra-asuntoa ja halisissa kardinaalinkadulla olisi ainakin yksi vapaa. Sanooko katu kenelläkään mitään? Hyvä vai huono alue? Kannattaako harkita?

Älkää muuttako Kardinaalinkadulle! se puoli halista on ihan kauhea paikka!!!

Siellä tosiaan asuu yks suomalainen kymmentä ulkomaalaista perhettä kohti. Meillä töissäkin sitä kutsutaan Mogadishu Avenueksi.. :D

vika varissuossa?olen asunut tääl 10v eikä ole mitään minkä takia pois muuttaisin

Peesaan tätä. Ollaan asuttu täällä 5 vuotta, ihan alueen laidalla. On tosi rauhallista, asuntojen hintataso on edullinen, kaikki palvelut lähellä, todella hyvät yhteydet kaupunkiin. Tuossa "hevosenkengän sisällä" on tod.näk. levottomampaa, mutta sinne ei iltaisin tarvitse mennä. Ei kannata haukkua jotakin aluetta vain maineen perusteella, jos ei ole omakohtaista kokemusta ko. alueesta :)

Itse olen asunut nyt lasten kanssa martissa ja melkein ispoisissa (vieressä). Kumpikin alue on ollut erittäin rauhallista ja mukavaa lasten kannalta. Nyt muutetaan puolalanpuiston alueelle eikä sekään yhtään huononpi ole. :)
Minulla on vain ehtona aina ollut joku martti tm lähellä keskustaa oleva kiva alue..

Halinen kuulemma pahin. Itse asun Varissuolla ja täytyy sanoa että jos saan lapsen niin muutto on raskausaikana edessä. TÄÄLLÄ EI VOI KASVATTAA LAPSIA! Maahanmuuttajien ja alkkisten lapset pyörii ikkunan alla ja huutavat toisilleen sellaisia juttuja että melkein itku pääsee, 9-vuotiaat kysyvät minulta että tapellaanko kun kävelen vastaan (ja mätkivät toisiaan) ja VARHAISteinit miettivät bussissa pitäisikö antaa kakkosta.

Pikkukylästä kotoisin olevana ahdistaa kyllä tuo Turun nuoriso muutenkin..

Jos täällä on joku Varissuolainen vanhempi niin pakko kysyä. Kuinka te voitte päästää lapsenne tuonne ulos? Mulla nousee hoivavietti ja tuntuu kamalan pahalta katsella tuota lasten väkivaltaisuutta ja kiroamista.. Siis suomalaisten lasten. Suurin osahan noista mukeloista on ulkomaalaisia ja niistä taas ei tiedä mitä ne juttelee, lyödä osaavat ainakin toisiaan.

suosittelen ehdottomasti hannunniittu/nummi/itäharju -seutua. todella hyvää seutua asua. itse olen asunut hannunniitussa koko ikäni ja todella hyvin olen viihtynyt! myös portsa ja martti kivan näköistä aluetta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En muuttaisi Lausteelle, Varissuolle, Halisiin, Pernoon, Pansioon, Jäkärlään. Runosmäen, Hirvensalon ja Haritun tietyt talot kiertäisin myös kaukaa.

Joka alueella taitaa olla rauhallisia kolkkia, ja levottomampia kolkkia.

Mä oon viihtynyt Uittamolla, Ispoisissa ja tässä osassa Harittua missä nyt asutaan. Puistomäki, Korppoolaismäen alue, Portsan puutalot ja jokiranta voisivat myös olla kivoja paikkoja asua.

o/ mekin asutaan haritussa, puistotien lähettyvillä-on rauhallista :)

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Me ollaan asuttu Jäkärlässä reilut 2 vuotta ja hyvin on viihdytty. Täällä voi olla levotonta jos menee kaupungin vuokrakämppään, mutta meil on oma rivarinpätkä ja kyl täällä on mukavata elellä :) Oikeestaan ihan hyvä et täällä on huono maine, saapahan asunnon halvemmalla!

Eikä tarvi myydä niin kalliilla :D

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Me ollaan asuttu Jäkärlässä reilut 2 vuotta ja hyvin on viihdytty. Täällä voi olla levotonta jos menee kaupungin vuokrakämppään, mutta meil on oma rivarinpätkä ja kyl täällä on mukavata elellä :) Oikeestaan ihan hyvä et täällä on huono maine, saapahan asunnon halvemmalla!

Eikä tarvi myydä niin kalliilla :D

Loistava kommentti!

Yhteistyössä