Turun päiväkodit

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Huhkola
Karhunaukion päiväkodista ei ole pahaa sanottavaa. Työ on laadukasta ja vanhempien kasvatusta tukevaa. Myös lastenhoitajat suhtautuvat työhönsä kunnianhimoisesti. Tyttäreni, 5, aloitti puolipäiväisenä syksyllä, ja ryhmässä kiinnitettiin erityistä huomiota hänen sopeutumiseensa. Olimme kaikki tyytyväisiä, kun panimme merkille, että tyttö oli rohkaistunut ilmaisemaan omia toiveitaan ryhmän aikuisille. Päiväkoti antaa usein aikuisille ajattelemisen aihetta: itsenäisyyspäivän tienoilla pyydettiin lelupäivänä tuomaan päiväkotiin suomalainen lelu tai kirja. Se oli hyvä idea. Tuli itsekin oikein mietittyä lelujen alkuperää.
 
HeiniV
Alkuperäinen kirjoittaja Seija:
Toivottavasti saavat nopeasti toimintaan.
Ajattelin että itsellekkin olisi välillä käyttöä väliaikaishoidolle, mutta nyt myös pidempiaikaiselle. Se on näköjään myös luontopainoitteinen joka olisi hyvä jos siellä lapsi oppii jotain edes luonnosta, ainakin meidän lapselle, jotain muutakin välillä kuin telkkaria. Ovatkohan jo paikat täyttyneet kun aloittavat 1.2.2010.
 
Dagis
Olisiko kellään tietoa/kokemuksia Uittamon alueen päiväkodeista ja perhepäivähoitajista?
Ollaan vastikään muutettu Uittamolle ja syksyllä lapsen olisi tarkoitus aloitta päivähoito.
 
canim
Olisiko kellään suosituksia taaperolle päiväkotiin keskustan alueella? Tuntuu että olen ihan hukassa mihin paikkaan kannattaisi hakea ja paperit olisi pian jätettävä...kun ei olla Turussa asuttu kuin muutama kk :(
 
1-v :n äiti
Meillä tarvittaisiin lapselle hoitopaikka kastu/ kärsämäki/ kaerla alueelta...osaako joku kertoa sieltä hyviä ja luotettavia hoitajia ?
Ja perhepäivähoitoa etsitään....
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hiiop:
keskustan alueelta kokemuksia mihin kantsis taaperon viedä?
Missäpäin keskustaa? Yliopiston/TYKS:n kupeessa on ihana päiväkoti, Rehtorinpellonkatu. Todella lämminhenkinen ja asiantunteva henkilökunta. Se on nyt remontissa mutta aukeaa ensi syksynä uudelleen.
 
Keskustan alueelta valitsisin Kaskenmäen pk:n, mutten tiedä saako siellä vain päivähoitoa (se on vuoropäiväkoti). Stålarminkadun pk ja Kellonsoittajankadun pk on myös kehuttuja, ne on suht lähellä keskustaa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Keskustan alueelta valitsisin Kaskenmäen pk:n, mutten tiedä saako siellä vain päivähoitoa (se on vuoropäiväkoti). Stålarminkadun pk ja Kellonsoittajankadun pk on myös kehuttuja, ne on suht lähellä keskustaa.
Kellonsoittajan pk oli muuten aikanaa Euroopan suurin, nyttemin vain Pohjoismaiden suurin päiväkoti... Mutta juu, ainostaan positiivista olen kyllä sieltäkin kuullut. Mutta on siellä pihalla melkoinen vipinä iltapäivisin, kun tuosta ohi kulkee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kellonsoittajan pk oli muuten aikanaa Euroopan suurin, nyttemin vain Pohjoismaiden suurin päiväkoti... Mutta juu, ainostaan positiivista olen kyllä sieltäkin kuullut. Mutta on siellä pihalla melkoinen vipinä iltapäivisin, kun tuosta ohi kulkee :D
Se on kyllä iso. Minulle jopa pelottavan iso :D mutta pelkkää hyvää olen siitä kuullut. Omat lapset on pikkuisissa päiväkodeissa (2 ryhmää vaan).
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja 1-v :n äiti:
Meillä tarvittaisiin lapselle hoitopaikka kastu/ kärsämäki/ kaerla alueelta...osaako joku kertoa sieltä hyviä ja luotettavia hoitajia ?
Ja perhepäivähoitoa etsitään....
Tämäntakia nostan jos joku osaisi kertoa jotakin
 
Ilpoisten päiväkotilaisten äiti
Kiinnostaa kovasti tietää miksi olet tuota mieltä? Meidän muksut viihtyneet todella hyvin. Pkodissa paljon erilaista liikuntaa ja muutakin toimintaa. Mukavat hoitajat. Missä mättää?
 
toinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ilpoisten päiväkotilaisten äiti:
Kiinnostaa kovasti tietää miksi olet tuota mieltä? Meidän muksut viihtyneet todella hyvin. Pkodissa paljon erilaista liikuntaa ja muutakin toimintaa. Mukavat hoitajat. Missä mättää?
Olen myös tyytyväinen :) Toiminnallista ohjelmaa on joka viikko, siis joku retki tai liikuntaa. Joka päivälle valmiiksi mietitty joku askartelu tai tuokio.

Viikko-ohjelman saa etukäteen, niin tietää etukäteenkin varautua. Toisin olen kuullut esim. tuolta Ruiskadun pk:sta, ettei kuulemma ole niin valmiiksi mietittyä. Silti varmasti mukava pk sekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilpoisten päiväkotilaisten äiti:
Kiinnostaa kovasti tietää miksi olet tuota mieltä? Meidän muksut viihtyneet todella hyvin. Pkodissa paljon erilaista liikuntaa ja muutakin toimintaa. Mukavat hoitajat. Missä mättää?
Olen myös tyytyväinen :) Toiminnallista ohjelmaa on joka viikko, siis joku retki tai liikuntaa. Joka päivälle valmiiksi mietitty joku askartelu tai tuokio.

Viikko-ohjelman saa etukäteen, niin tietää etukäteenkin varautua. Toisin olen kuullut esim. tuolta Ruiskadun pk:sta, ettei kuulemma ole niin valmiiksi mietittyä. Silti varmasti mukava pk sekin.
mun lapset kanssa viihtynyt ilpoisten päiväkodissa ja hyvin on sopeutuneet sinne ja henkilkunta on ollut tosi mukavaa ja ohjelmaa on paljon lapsille. en vaihtaisi pois sieltä vaikka ei oman alueen tarha olekkaan ja matkaa on viedä lapset aamuisin sinne.
 

Yhteistyössä