Turun linkkikirppis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyttönen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyttönen"

Vieras
Nyt oli pakko tulla tänne avautumaan, oon monta kertaa seuraillu noiden linkin työntekijöiden käyttäytymistä, ja aina saa olla varpaillaan, ettei ne vaan räjähdä sulle. Tutuilta kuulut monta tuhatta tarinaa, kun tää vanha harppu tulee huutamaan kun jotain on taas tehty väärin...

No, tänäänpä olin sitten siskontytön kanssa käymässä tuolla ja kori oli täynnä vaatteita, joten menin tottakai sovittamaan niitä. Olin joku 5min siinä sovituskopissa ollut, kun tää samanen harppu tulee siihen verhon taakse että meneeköhän mulla vielä kauan ja joo, oot näköjään levittänyt asiakkaiden vaatteet pisin lattioita. PISIN? Ensinnäkin pisti sapettaan, että se tulee urkkimaan sitä sovituskoppia, kun olen siellä sovittamassa!!! Toiseksi, mulla oli kaksi pinoa lattialla: mitkä otan, ja mitä en!! Omat vaatteet oli ihan mytyssä siinä, mutta ne onkin mun omat mitä helvetin väliä sillä on miten ne siinä on???

Noh, tuun kopista olos ja tää muija seisoo siinä ja sanoo että sä ostat sitten noi kaikki ku levitit ne lattialle, ja mä tottakai rupesin pistää vastaan, miks mä nyt liian pieniä vaatteita ostaisin?! Siskontyttö ihan itku silmässä, sitä pelotti ihan kauheesti ja mä lajittelen sen ämmän kans niit vaatteita siinä ja ihmiset tuijottaa.

Ja ei tässä muuta, mutta oon ite kirpparilla töissä. Meillä on päivän päätteeks järkyttävä kasa vaatteita sovituskopissa, meilläkin käy inhottavia asiakkaita ymym, mutta silti mä hymyilen KOKO päivän kun töissä olen! Ei mulla kävis mielessäkään ruveta asiakkaille aukomaan päätä tai haukkumaan (tälläistäkin linkissä kaverille tapahtunut). Miten tuo linkkikirppis voi olla yhä pystyssä, kun 5vuoden takaa löytyy kirjoituksia netistä miten siellä kohdellaan ihmisiä huonosti?!?!

Mites teillä, mitä ootte tosta paikasta tykänny?

Mua ovat kohdelleet hyvin. En ainakaan muista päinvastaista, ja vuosikausia oon siellä käynyt.

Mutta olen kuullut, ja joskus nähnytkin, miten he tiuskivat asiakkaille. Joskus täysin syystä, joskus ilman syytä.

Hei tuo, että laitat lattialle ihmisten kirpputorille myyntiin tuomia tavaroita, kuulostaa tosi ikävältä. Useimmat ihmiset tuovat vaatteet sinne siiteinä ja silitettyinä. Ei ole kiva, että ne likaantuvat ja ruttaantuvat sovituskopin lattialla. Ethän vaatekaupassakaan tee sellaista. Kannattaa arvostaa ihmisten sinne tuomia tavaroita ja kohdella niitä sen mukaisesti. Ihmiset maksavat kalliin viikkomaksun ja näkevät vaivaa sinne tuomiensa tavaroiden eteen - ja ovathan ne toisten omaisuutta. Sen jälkeen kun on tavaran ostanut, voi sille tehdä mitä tahansa. Kirpputorit olisivat muutenkin siistimpiä ja mukavampia paikkoja, kun ihmiset laittaisivat ne vaatteet takaisin henkareihin, joita eivät sovituksen jälkeen osta, eivätkä ruttaisi niitä vaan johonkin.... Kannattaa tutkia omaa käytöstään ja miettiä sen jälkeen vasta muita. Itseä voi muuttaa, mutta toisia ei. Ystävällisyys palaa aina takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;25850049:
No on kyllä totta että siellä usein tiuskitaan ja ollaan töykeitä asiakkaille. Jo varttia ennen sulkemisaikaa melkein heitetään ulos jne.

Olen kuullut monelta taholta, että sieltä saa huonoa asiakaspalvelua. Itse olen käynyt siellä vain pari kertaa ja tällöin as.palv. on ollut ihan ok.

Joo.
Ne tätit on aika uskomattomia, kassalla tosi töykeitä ja paiskoo tavaroita, ja välillä oon nähnyt kun ne pärähtelee asiakkaille (esim. kerran alkoi lähes huutaa yhdelle naiselle joka oli siellä lapsen kanssa että muut ei mahdu kulkemaan rattaiden ohi hyllyväleissä... Mahtui kyllä, jopa minä). Kovin usein ei tuu käytyä muutenkaan.

Tuosta vaatteiden lattialle laitosta.. Itse ainakin joudun laittamaan kirppiksellä vaatteita lattialle, koska pukukopeissa ei ole tarpeeksi isoa penkkiä, eikä kärryjä saa ottaa koppiin.

Olen kuullut monelta taholta, että sieltä saa huonoa asiakaspalvelua. Itse olen käynyt siellä vain pari kertaa ja tällöin as.palv. on ollut ihan ok.
Huono asiakaspalvelukin on suhteellinen käsite.

Olen nähnyt mm. tilanteen, missä nainen yrittää tunkea jonon ohi kysyäkseen jotain asiaa. Myyjä totesi - hiukan tiuskaisten kyllä, mutta oli pitkähkö jono ja kova kiire - että mene johon päähän odottamaan vuoroasi. Ehkä hiukan asiattomasti todettu, mutta toisaalta, jos ei yritä etuilla vaan jonottaa, niin tällaiselta välttyy.

Kerran n. 10 v lapsi kulki pallo kainalossa (kirppishyllystä otettu siis) ja meni potkimaan palloa sinne missä on niitä huonekaluja. Siihen puututtiin, ehkä hivenen tiukkasanaisesti, mutta täysin asiasta kyllä. Lapsen äiti ei pitänyt siitä. Oli kylläkin ihan jossain muualla kun lastaan vahtimassa kun tämä tapahtui.

Joskus lauma 12-14 v tenavia viskattiin sieltä ulos, heti kun olivat tulossa sisälle. Myyjä perusteli asian sillä, että he notkuvat kirppiksellä päivittäin, eivätkä osta koskaan mitään. Teinit rutisi että he ovat asiakkaita ja heillä on oikeus olla siellä. Myyjä totesi, että ulos vaan nyt heti, vai pitääkö tulla saattamaan.

Joskus jonkun lapsi tiputti lattialle esineen, joku lasten lelutietokone tms. Kovalla rytinällä. Myyjä huusi että "äiti maksaa sen sitten kun kerran antoi hajoittaakin". Äiti närkästyi. Ja totesi että ei ole rahaa. Myyjä siihen, että pitää olla jos antaa lapsensa hajoittaa, tämä ei ole leikkipaikka. Taas aika tiukkaan sävyyn, mutta tietynlaisten ihmisten kanssa pitää vissiin ollakin tiukka (sitäpaitsi, miksi tulee kirppikselle jos ei ole rahaa...pöllimään?!).

Asiakaspalvelutaidoissa olisi joskus heillä ehkä parantamisen varaa, mutta toisaalta tykkään tuosta tiukasta linjasta, siihen kun on kuitenkin ollut syynsä.

(ja kuka pässi oikeasti menee sovittamaan vaatteita ja laittaa ne LATTIALLE?!)

• Tykkää
Reactions: chef
Tiukka linja pitää ollakkin, mutta asiallinen. Kyllä mä suuttuisin jos joku alkais noin alentavasti huutelemaan/sanelemaan sääntöjä miten tehdään.

Tottakai, aiheesta saa sanoa, ja pitääkin kyllä. Mutta että jos joku alkais siellä epäasiallisesti huutamaan esim. mun lasten nähden, niin aivan varmasti veisin asiaa eteenpäin, että millasta sakkia siellä oikein työskentelee.

[QUOTE="mama";25850106]Tiukka linja pitää ollakkin, mutta asiallinen. Kyllä mä suuttuisin jos joku alkais noin alentavasti huutelemaan/sanelemaan sääntöjä miten tehdään.

Tottakai, aiheesta saa sanoa, ja pitääkin kyllä. Mutta että jos joku alkais siellä epäasiallisesti huutamaan esim. mun lasten nähden, niin aivan varmasti veisin asiaa eteenpäin, että millasta sakkia siellä oikein työskentelee.[/QUOTE]

Näin. Ja luulis että itsekullakin ois kivampaa, niin asiakkailla kuin työntekijöillä, jos ei aina oltais naama norsunvitulla ja vaikka kerran päivässä koittais hymyillä. Se vähän niinkun kuuluis asiakaspalveluammatissa asiaan.

Kerran se skitsahti kun tyypit jätti sovituskoppiin vaatteita, kierteli ympäri kirppaa huudellen että kuka on käyny viimeks sovituskopissa. Porukat vaan naureskeli, skitsahti ihan ja suunnilleen raivoten kävi hakemassa ne vaatteet sieltä.

Se on kyl uskomaton. Aina saa nauraa sen toisen vaatteita :D lihava muija ja välillä näkyy tissit läpi ku on E kupin tisseissä B liivit ja välillä on valkoset housut joista sellu oikeen paistaa läpi :D

Mut toi yks myyjä on kyl ihan huippu, mulle ollu aina ihan ok, joskus valitti kun liian myöhään sanoin et tavara on -50, enhän mä voi tietää et tuleeko vai eikö just heidän kirpparilla se suoraan koneelta vai ei

Kukahan niistä omistaa sen kirpparin? En usko et omistaja pitäis tllaisten juorujen jälkeen hetkeäkään töissä tollasta tyyppiä.. Mahtaa olla itse omistaja.

Sit välillä saa mennä maksamaan sinne toiselle puolen pöytää ja välillä siitä saa suunnilleen huudot et " jonon päähän siitä" jos sinne yrittää mennä ja välillä ihan huudellaan kiukkusesti et saa sitä tännekki tulla maksamaan.

Huono asiakaspalvelukin on suhteellinen käsite.

Olen nähnyt mm. tilanteen, missä nainen yrittää tunkea jonon ohi kysyäkseen jotain asiaa. Myyjä totesi - hiukan tiuskaisten kyllä, mutta oli pitkähkö jono ja kova kiire - että mene johon päähän odottamaan vuoroasi. Ehkä hiukan asiattomasti todettu, mutta toisaalta, jos ei yritä etuilla vaan jonottaa, niin tällaiselta välttyy.

Kerran n. 10 v lapsi kulki pallo kainalossa (kirppishyllystä otettu siis) ja meni potkimaan palloa sinne missä on niitä huonekaluja. Siihen puututtiin, ehkä hivenen tiukkasanaisesti, mutta täysin asiasta kyllä. Lapsen äiti ei pitänyt siitä. Oli kylläkin ihan jossain muualla kun lastaan vahtimassa kun tämä tapahtui.

Joskus lauma 12-14 v tenavia viskattiin sieltä ulos, heti kun olivat tulossa sisälle. Myyjä perusteli asian sillä, että he notkuvat kirppiksellä päivittäin, eivätkä osta koskaan mitään. Teinit rutisi että he ovat asiakkaita ja heillä on oikeus olla siellä. Myyjä totesi, että ulos vaan nyt heti, vai pitääkö tulla saattamaan.

Joskus jonkun lapsi tiputti lattialle esineen, joku lasten lelutietokone tms. Kovalla rytinällä. Myyjä huusi että "äiti maksaa sen sitten kun kerran antoi hajoittaakin". Äiti närkästyi. Ja totesi että ei ole rahaa. Myyjä siihen, että pitää olla jos antaa lapsensa hajoittaa, tämä ei ole leikkipaikka. Taas aika tiukkaan sävyyn, mutta tietynlaisten ihmisten kanssa pitää vissiin ollakin tiukka (sitäpaitsi, miksi tulee kirppikselle jos ei ole rahaa...pöllimään?!).

Asiakaspalvelutaidoissa olisi joskus heillä ehkä parantamisen varaa, mutta toisaalta tykkään tuosta tiukasta linjasta, siihen kun on kuitenkin ollut syynsä.

(ja kuka pässi oikeasti menee sovittamaan vaatteita ja laittaa ne LATTIALLE?!)

Siis nämä kaikki on mielestäsi OK asiakaspalvelijalta, mutta auta armias sitä myyjää joka sinun tupakanhakureissulla neuvoi sinua
"kokeilemaan tupakka-automaatista numeroa 31"
eikä neuvonut haluamallasi tavalla joka olisi ollut: "numero 31"

Tämä oli PÖYRISTYTTÄVÄÄ myyjältä, huhhuh ja sitten haukuttiinkin jo Siwan kassat.

Joten älä selitä miten ymmärrät asiakaspalvelun vivahteita.

Ärsyttää keskustelle täällä mustien kanssa (heidät muistaa ja tunnistaa)
kun ensin ketjussa ollaan vakaasti yhtä mieltä ja samana iltapäivänä ollaan täysin päinvastaista mieltä.. Eikö ole aitoja mielipiteitä mistään?
Pöh..

[QUOTE="vieras";25850169]Siis nämä kaikki on mielestäsi OK asiakaspalvelijalta, mutta auta armias sitä myyjää joka sinun tupakanhakureissulla neuvoi sinua
"kokeilemaan tupakka-automaatista numeroa 31"
eikä neuvonut haluamallasi tavalla joka olisi ollut: "numero 31"

Tämä oli PÖYRISTYTTÄVÄÄ myyjältä, huhhuh ja sitten haukuttiinkin jo Siwan kassat.

Joten älä selitä miten ymmärrät asiakaspalvelun vivahteita.

Ärsyttää keskustelle täällä mustien kanssa (heidät muistaa ja tunnistaa)
kun ensin ketjussa ollaan vakaasti yhtä mieltä ja samana iltapäivänä ollaan täysin päinvastaista mieltä.. Eikö ole aitoja mielipiteitä mistään?
Pöh..[/QUOTE]
Se myyjä, josta kerroin (joka selitti että "me ei saada suositella mitään, me ei saada sanoa mitään" jne) oli KOOMINEN tapaus. Ei törkeä, ei huonoa asiakaspalvelua, vaan huvittava kaikessa salamyhkäisyydessään ja selittelyssään. Ja sai kuin sainkin lopulta salaperäisesti vihjaistua että "kokeile vaikka numeroa 31" :D

Ja nuo todistamani tapaukset taas oli sellaisia, joissa asiakas teki jotain typerää - ja kuten totesin (et varmaan "huomannut") niin kirjoitin myös myyjistä että asiakaspalvelutaidoissa olisi joskus heillä parantamisen varaa, oli ehkä hiukan asiattomasti todettu, ehkä hiukan tiukkaan sävyyn sanottu...

Itse olen saanut Linkkikirppikseltä aina hyvää palvelua. Ja olen nähnyt, kuten jo totesin, myyjien sanovan asiakkaille joskus tylysti ihan syystä ja joskus ilman syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kfögöhäd;25850168:
Kukahan niistä omistaa sen kirpparin? En usko et omistaja pitäis tllaisten juorujen jälkeen hetkeäkään töissä tollasta tyyppiä.. Mahtaa olla itse omistaja.
Käsittääkseni siinä on tyyliin äiti ja tytär omistajina, ja juurikin he on niitä joiden minä oon nähnyt välillä tilttaavan. Olisikohan kolmaskin myyjä jotain sukua heille, en tiedä/muista (mun mielestä siellä on 3 henkilöä töissä, en ainakaan muista että olisi useampia).

Mä oon siellä pari kertaa käynyt ja mua on kohdeltu ihan hyvin. Kerran olin todistamassa tapausta kun joku rikkoi vahingossa jokun lasin. Näin tapauksen ja se oli ihan oikeasti vahinko. Myyjä ryntäsi paikalle ja alkoi huutaa että se sitten pitää maksaa kun kerran rikkookin ja tuossa on harja, siivoot ne jälkes! Katsoin ihan suu auki et mitä h*****ä toi muija huutaa. Ymmärrän sen että rikkoontunut tuote korvataan, se on kuitenkin sitä myyjää kohtaan reilua, vaikka vainkoja sattuukin. Mutta tuo TAPA oli aika ällöttävä ja asiakasta kohtaan nöyryyttävää. Joo, jos mulle olis tullut huutamaan niin olisin antanut takaisin samalla mitalla.

70 prossaa ajasta siellä on pelkkää kommentointia miksi lapsesi ei istu rattaissa vaikkei koske mihinkään seuraava lause maksat jos lapsesi koskee mihinkään.Asiakaspalvelua ei ole kun tiuskitään aika kamalaa jos normaali kommunikointi on raivotautisen koiran tasolla ja tämä koskee linkin kumpaakin myyjää.

Aika töykeää ja huonoa palvelua olen myös siellä saanut. Ne kassat on kuin sitruunan syöneitä, täytyy myöntää etten ole missään muualla saanut/ nähnyt niin töykeitä kassoja. Käyn siellä silloin tällöin, mutta vältän kaikkea ylimääräistä kontaktia heidän kanssa. Olen miettinyt joskus mielessäni että ovat kyllä ihan väärällä alalla. Ja samaa on näköjään muutkin tahoillaan miettineet.

Monilta kirppiksiltä puuttuu sovituskopeista penkit, jakkarat ym. Tai sitten ne on aivan täynnä muiden jättämää tavaraa. Mihis sitte laitat kokeillut vaatteet...? Pidät kädessäsi :D itse laitan lattialle esim. Oman huivin tms päälle ja/tai katson etten laske sitä suoraan p*skaan.

Yhteistyössä