Minulle on tehty kaksi ICSI-hoitoa. Jälkimmäisessä tosin osa munasoluista hedelmöitettiin IVF:llä. Hoito tehtiin lyhyellä kaavalla, koska heti alussa oli selvää, että reakoisin vahvasti lääkitykseen. Meillä syynä miehen siittiövasta-aineet sekä minun lievä PCO.
Samaa sanon kuin edellinenkin. Vain positiivista sanottavaa sekä lääkäreistä, että hoitajista. Vaikka välillä lääkäri vaihtuikin, niin silti siellä pyrittiin siihen, että sama lääkäri hoitaisi koko hoidon läpi. Ja hoito eteni selkeästi eteenpäin, aina sai soittaa ja kysyä, jos jotain epäselvää jäi. Ainoa miinus mikä mieleeni tulee, on ettei aina pääse läpi soittoajalla. Onneksi ottavat puheluita vastaan vielä senkin jälkeen.
Minulla on hoitovaste ollut todella suuri. Ekalla kerralla kypsyi yli 70tä ja toisella kerralla yli sata rakkulaa. Tämän vuoksi punktiot on tehty minulle nukutuksessa, koska muuten munasarjojen sijainnista ja rakkulamäärästä johtuen toimenpide olisi ollut liian 'raskas'. Jälkimmäisessä jouduin jäämään osastolle yöksi tiputukseen hypeririskin vuoksi. Tuolloinkin minusta pidettiin todella hyvää huolta. Hoitajat sekä lääkäri kertoivat tilanteesta minulle selvästi heti ja lääkäri kävi pariin kertaankin ennen kotiuttamista kyselemässä vointiani. Hyperiä en onneksi kehittänyt.
Plussasin jo ekassa hoidossa, mutta raskaus meni alkuunsa kesken. Myös tuolloin olin yhteydessä klinikkaan ja sain mielestäni hyvää palvelua. Pääsin esim. nopeasti ultraan, jossa tarkastettiin tilanne.
Viimeisimmän hoidon PAS toi myös plussan ja nyt on menossa rv20