Turun äidit+ tulevat sellaiset

Olinkohan mä eilen vähä päivistä sekasin...? No, uutta se ei olis.

Mut hei jipii! Mä sain nukuua viime yönä ekan kolmen tunnin jakson piiiitkään aikaan. :D Jätkä heräs kitisemään joskus kahden maissa ja puolisk taju pois hyppäsin tutia antamasa. Puol kolmen tienoilla vaihdoin vaipan ja annoin supon... Sit otin perhepetiin ja tovin kitinöitten ja jääkääpista haetun purulelun jätystämisen jälkeen sit viimein nukahti, minä siinä samalla. Heräsin seiskalta enkä muista kuulleeni edes vieressä soinutta miehen herätyskelloa. Aamu-unet otin vielä siinä pojan nukkuessa ja ysiltä noustiin. Vaikeuksia oli silti saada silmät auki, mut teki se unipätkä hyvää. =)

Hampaista toi heräily on vissiin sit johtunu... Liekö tolla flunssallakin tekemistä sen kanssa. Nyt kun sit saatais vielä ikenen läpi, niin ois se vaiva vähäks aikaa pois. :)

Poika ei taida olla tyytyväinen puuroannokseensa, joten pitänee antaa maito heti perään. Miten se huominen?

Klo 13 on mun mielestä ihan hyvä aika. Olisko taas sitte vaikka se Rico vai joku muu? Siellä olis Hennesin lastenhoitohuone kätsysti.Mulle käy joku muukin paikka kyllä.

Mä oon unohtanu mitä asioita mun oli tarkotus huomenna keskustassa hoitaa... :whistle: Jospa se vielä mieleen palautus.

Mullakin oli jotain juttuja mitä piti vielä hoitaa .. njaa, kai ne sitten selviää viimeistään kun olen huomenna kotona.
Meille käy kanssa toi klo 13 hyvin, ei mitään kummempaa ohjelmaa huomiseksi.Ja Rico paikkanakin kuulostaa ihan passelilta, siitähän pääsee sitten kätevästi vaikka ostoksille tai vaippaa vaihtamaan jos tarvis on.
Keitäs tulossa paikalle ? Itseni ja pikkuneidin lisäksi, Myy , Mansikka ja Mama -84- ?
Muita ?

Mul on ihan veto pois vieläkin et mä tuskin saan itteeni liikkeel jos ei sit jotain tosi kummallist tapahdu. Tä on kyl ihan järkyttää ku yhtäkkii tulee tämmönen väsymys mut kai se on sit välil hyvä vähä levätäkkin ettei tarvi kokoaja menos, emmä silti kauan jaksa tämmöst väsymyst, mist tämmönen mahtaa johtuu? ja mikä vois auttaa?

Rico sopii hyvin ja kello 13.00 myös. Nähdäänkö siinä edessä vai sisällä vai missä? Taidetaan tulla kävellen niin saisin ainakin vähäksi aikaa meidän pikkuneidin päikkäreille =) huomiseen, on tosi kiva nähdä uusia ihmisiä!! :wave:

Olen taas hölmöillyt oikein urakalla.Ei ihme että ei sitä pankkikorttia sitten löytynyt Mansikka ... Olen laittanut sen viimeksi käyttäessäni toisten housujen taskuun ja heittänyt housut iloisesti pyykkiin.
Nyt on kortti ihan rusetilla :LOL: .
Onneksi saa tilattua uuden ja onhan aina toisen tilin kortti ...
Oli hauskaa vaikka ei Siniseen Onneen asti päästy.Joku toinen päivä sitten, vaikka sitten tammikuussa.

Kiitosta kaikille jälleen tapaamisesta! :)

Jätkä on taas yliväsynyt, kun ei kerennyt kunnon päikkäreitä nukkumaan. Se on tollasta aina, kun käydään jossain päiväuniaikaan, kun ei malta nukkua sillon. Jos taas en lähtis, niin en pääsis koskaan mihkään, ainakaan pojan kanssa. Kaipa tuo jossain vaiheessa oppii uudestaan sen reissuilla nukkumisen, kun tuo rajattoman kiinnostuksen vaihe rauhottuu. Toivottavasti.

Kivasti on yöt alkanu rauhottumaan, mut viel on paljon sitä mun pomppimista vaativaa heräilyä. Ootan kovasti sen hampaan (= hampaitten :D :whistle: ) puhkeemista, jos sitten rauhottus ihan kunnolla. Ei mua pari heräämistä yössä haittais... Siinä kun kuiten kerkeis välissä nukkuakin ihan kivasti.

Pakkaaminen on ihan hyvällä mallilla. Otin vaunujen kantokopasta nyt kovikkeet pois ja kummasti tila lisäänty... Harmi vaan, että se ei tee vaunuja yhtään pienempään tilaan meneviks. Ihan hirveesti tulee tavaraa, eikä oikein mitään voi jättää pois. Onneks porukat tuo isommat paketit siskon luo jouluna, niin ei tarvi meidän kaikkia kulettaa takas tullessa. Me siis saadaan avata joulupaketteja kolme kertaa. :D

*Muoks* Raitapaita... Sulle kävi koomisesti. :/ Hyvä, ettei o kaikki rahat sen kortin varassa.

Kiitos kahviseurasta! Kiva kun mama-84- tulit mukaan! :) Me käytiin kuitenkin Sinisessä Onni(/e)ssa. Liike oli kivan oloinen ja palvelu ylitti odotukset! Toinen myyjä-äideistä vahti Pihlaa tämän nukkuessa ikkunan alla kaupan ulkopuolella vaunuissaan. Pihlan herätessä, tämä myyjä-äiti huolehti meidän neidistä sen aikaa kun minä pähkäilin, minkä värisisiä vaippoja tällä kertaa ostetaan. :) Pitää käydä siellä uudestaan joku kerta. Ai niin Raitapaita, siellä käy myös electron.

Me matkustettiin lauantaina tänne Tornio-Haaparanta -alueelle ja löysimme valkean joulun :xmas: Ei lunta paljoa ole, mutta sen verran että ei ole niin pimeää (vaikka valoisaa aikaa täällä on vain muutama tunti nyt keskipäivällä).

Atte oli ilmeisesti ollut varsin kiltti, sillä paketteja taisi poika saada kaikista eniten. Joulupukkikin ehti piipahtaa paikalla eikä se ollut Aten mielestä ollenkaan pelottava tapaus. Atte lähti oitis lahjoja kohti kun pukki aukaisi säkkinsä =) Nyt vietellään lomaa täällä sukulaisten hellässä huomassa, paluu arkeen tapahtuu kylläkin vielä ennen vuodenvaihdetta.

Onkos kaikki täällä joulun vietossa jossain Turun ulkopuolella kun ei liikettä ole täällä pahemmin näkynyt ?
Me oltiin Turussa koko joulu, ei sukua ole missään muualla niin mihin sitä lähtemään.Joulun pyhät menneet ihan leppoisasti, anoppilat ja mummilat käyty ja lahjat saatu.Muutaman ihan käyttökelpoisenkin tiesi pukki tuoda ;).
Huomenna olisi tarkoitus lähteä alennusmyynteihin hikoilemaan, toivottavasti saan suostuteltua isin olemaan tytön kanssa kotona sen aikaa.En viitsi pientä tuonne tungokseen viedä vaikka liinassa viihtyisikin.
Uusia taitoja on opittu, nyt tyttö möngertää toukkamaisesti n.15cm matkan joko eteenpäin tai sivuttain turhautuneen ähinän säestyksellä.Lisäksi nokkamukiharjoittelu alkaa viimein tuottaa tulosta kun ostin niitä Myyn kehumia luonnonkumisia nokkia.Ehkä vähän piti sokerilla hämätä että sai juomisen alkuun :D .
Olen liian vapaa-ajan hurmiossa hullaantunut lievästi kestovaippoihin.Tilasin juuri netistä kangasta, meinasin muutaman taskuvaipan ihan koemielessä tehdä jos vaikka osa-kestoilisi tuon tytön kanssa.Mites teillä Vib ? Millaiset vaipat on käytössä ?
Pitänee pikkuhiljaa mennä herättelemään tuo neiti uniltaan ettei taas kukuta puolille öin :wave: !

No niin se joulu taas tuli ja meni =) Meillä meni toi joulu vähän tylsissä merkeissä kun oltiin vuorotellen koko perhe vatsataudissa :( onneksi meidän neiti ei ollut moksiskaan.
Juu ei tarvi paljon alennusmyynnesissä juosta kun kaikki rahat on jo käytetty..joka vuosi sama juttu, kun ei osaa yhtään säästää =)
jaahas jospas sitä painuis pehkuihin niin jaksaa taas yöllä juosta laittamassa tuttia. :wave:

Mukaan vain talvikukka 79 =) Me ollaan aikalailla samassa; mulla rv 8+2 nyt...täälläkin kärsitään pahasta olosta :x

Pitkästä aikaa... joulu meni meilläkin ihan hyvin, tosin Verneri ei olisi jaksanut oikein kaikkea sitä kyläilyä, oli vähän pahalla päällä. Mutta kivaa oli, saatiin paljon kivoja lahjoja, varsinkin Verneri, nyt kun on suvun pienin(ei kauaa, voi voi...).

Verneristä on tullut kauhean villi =) Ihan kiva se vaan on, että jaksaa touhuta. Pyörii lattialla ja tekee mittarimatoliikkeitä(peppu nousee ylös ja laskee alas), hurjasti karjuen ja kiljahdellen. Hakkaa leluilla lattiaa tai mua, jos sattuu sylissä olemaan, tai pöytää käsillään. Uusia äänteitä on tullut paljon tätätää, tititii, ja naksuttelua.

Kauhea meteli meillä on täällä aamusta iltaan =)

Mutta nyt se poika on keksinyt että maito ei olekaan enää hyvää. Mehän tehtiin ennen niin että annoin maidot erillisinä aterioina. Nyt kuiteskin olen pyrkinyt että olisi selkeät ruoka-ajat ilman "välinaposteluja" ja siis antanut maidon aina ennen kiinteää ruokaa. Kauhea taistelu siitä on tullut. Tuttipullosta ei juo, vaan leikkii vaan tutilla. Nokkamukista saan annettua, mutta kun ei osaa vielä kunnolla juoda niin se on tosi hidasta(annan siis aina suullisen että saa nieltyä). Taikka sit tavallisesta mukista. Pysyn kyllä sen suhteen tiukkana että jotenkin se maito on alas saatava, kun sitä kuitenkin laps tarvitsee. Kaiken lisäksi olen huomannut että jos ei juo päivällä, ei myööskään nuku yöllä.

Noista vaipoista, Raitapaita... meillä on käytössä erilaiset sisävaipat villisten kanssa käytettynä ja lisäksi taskuvaippoja(BumGenius) kyläilyihin ja kaupunkireissuille. Noita sisävaippoja meillä on monenlaisia, näpsykiinnitteisiä sekä tarra- ja neppikiinnitteisiä. Osa vaipoista on koko vaippaiän vaippoja, ettei tartte koko ajan ostella. Verkulta on pieneksi jääneitä odottamassa pikkusisarusta :heart:
Ja villiksiä on pitkä-ja lyhytlahkeisia monta paria(olen niihin hurahtanut)...

Mitenkäs meinasitte muuten uutta vuotta juhlistaa? Me meinattiin ihan kolmistaan täällä kotosalla.

Hei vaan kaikille, hiljaista näyttää tässä pinossa olevan. Mutta vilkastunee sitten, kun härkäviikot kunnolla pyörähtävät käyntiin! Me ollaan vielä pohjoisessa, ja kotiinpaluu häämöttää vasta jossain tuolla loppiaisen toisella puolella. Ukki ja mummu saa hämmentää Kertun kanssa kyllästymiseen asti.

Uuden vuoden juhlat jää meidän osalta varmaan aika vaatimattomiksi, ajateltiin paistaa hirvipizzoja äidin kanssa, itse tuskin jaksan valvo puolille öin. Flunssa on vähän verottanut voimia, mutta Kerttu onneksi on säästynyt taudilta. Vuoden viimeisinä päivinä piti hänellä ottaa oikein loppukiri ja opetella kääntymään vatsalleen. Olin ihan yllättynyt, en ollut vielä odottanut että olisi ollut niin kunnianhimoinen! Mutta nyt kun sen hoksasi, kääntää heti itsensä selältään. Ei kuitenkaan erityisesti viihdy vatsallaan sitten, höhlä. Myös alustavia mittarimatoliikkeitä on havaittu.

Hyvää uutta vauvavuotta!

pinkeärouva ja Kerttu neiti

Moiks!

Me ollaan edelleen sukulaisten hellässä huomassa ja tulin ekaa kertaa reissun aikana kattoon mitä tänne kuuluu. Kivasti on reissu mennyt ja saatiin jouluna kivoja lahjosa... Jätkä auko ihan innoisaan pakettinsa, joskin paperit oli kiinnostavampia ku sisällöt. Leluihin yms on kyllä tutustunu sit joulupäivästä lähtien.

Uusia taitoja kuuluu myös tänne... Mittarimatoa harrastetaan myös meillä ja konttausasentoon on kova yritys. Eteen päin ei edelleenkään pääse, mut istumaan oppi. Eka hammas tuli ikenestä läpi aaton aattona ja nyt ootellaan sitä toista vieressä kuultavaa. Kovasti hankaa ja kuolaa, mut pitkän kaavan mukaan toi ekakin tuli, joten taidetaan ootella vielä hyvän aikaa.

Pöytää rummutellaan, leluilla huidotaan, piiloleikille ja peilikuvalle räkätellään ja kiljutaan, masullaan ei malta pysyä yhtään ja sylissä istuessa on kauhee pungerrus joko räpeltämään jotain tai sit pomppimaan. Vaipan vaihto on tosi haasteellista, mut ei toi housuvaippakaan kunnolla istu... :headwall: taitas olla merkin vaihto paikallaan, mut laiskana koitan säätää tutulla merkillä. Noita tätätää yms ääniä ootellaan vielä, mut muuta juttua riittää kyllä... Taitaa jätkä keskittyä motoristen taitojen opetteluun enempi.

Keskiviikkona ajellaan kotiin... Tänään juhlistetaan pitsalla ja skumpalla, saunomalla ja raketteja kattomalla. Lauantaina kävästiin baarissa ja todettiin ittemme liian vanhaks sellaseen, joten aika rauhassa on tarkotus iltaa viettää. Ihan tässä mun porukoilla siis vaan ollaan.

Tervetuloa Talvikukalle ja hyvää alkavaa vuotta kaikille! :)

Myy ja poikanen 6kk1vk3pv

Pakko kertoa vaikka tuskin tämä teistä ihan niin ihmeellistä on kuin minusta: hammas puhkesi!!!! Ja tänään K tasan 4 kk. Yöllä heräsi ja itki vähän, mitä ei ole suunnilleen ikinä ennen tehnyt (siis itkenyt, heräähän se syömään vähintään kolmen tunnin välein tietysti) ja aamulla tulos oli selvä: piikki tuntuu alaleuassa. Ja ukki on luvannut maksaa hammasrahaakin! Rupesi tyttö tienaamaan... (jos olisi tuuletushymiö niin sitä käyttäisin tähän)

Onnittelut hampaista Kertulle ja Poikaselle:)

Mä keksin miten saan Verkun juomaan maitonsa reippaasti päivälläkin:

laitoin sänkyyn, kapaloin ja pistin unilelun soimaan. Joi ahnaasti 200 milliä! Ei ollut edes uniaika. Mutta tänään annoin maidon samaan tapaan ennen päiväunia, se muuttaa hieman ruokarytmiä, mutta kokeillaan nyt ainaskin näin:)

Hyvää uutta vuotta myös täältä kaikille tasapuolisesti!
Me oltiin eilen vähän jopa juhlimassa ilman vauvaa, mummilassa oli hoidossa tyttö.Hauskaa oli vaikka väsyttääkin kun ei ole yö-menoihin tottunut.Nyt on aloitettu jo muuttoon valmistautuminen, hiljaa hyvä tulee kai.
Tyttö on oppinut vaikka mitä muutaman päivän aikana, ensinnäkin on kauhea sylihiiri - koko ajan istuisi sylkyssä eikä sitterissä esim. enää ollenkaan.Jos ei tahdo olla sylissä niin möngertää lattialla - mittarimatona menee ja eilen nousi ekaa kertaa konttausasentoon!
Lihasoseet ja haarukalla muussattu peruna yms. kasvikset aloitettiin pari päivää sitten ja hyvin näyttää uppoavan, lievää kakomista isompia palasia nieleksiessä on kyl havaittavissa.
Nyt juomaan iltakahvia --->

Tuntuu olean hurjaa vauvakehitystä liikkeellä :LOL:
Ihanaa, mutta toisaalta hirvittää miten nopeasti kaikki käy - kohta ei ole vauvaa enää... paitsi sulla vib kohta taas! Alkais ne ovikset vaan pyöriä niin voisi itsekin realistisemmin haaveilla...

Yhteistyössä