Turkuun muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertokaa minne Turkuun kannattaisi muuttaa kun olen jo päättänyt että sinne muutan, mutta pitää vain päättää minne. Itse olen ajatellut Itä-Turkua koska mielestäni mukavimman näköistä seutua. Alueet joita olen ajatellut ovat, Vasaramäki, Luolavuori, Peltola, Pääskyvuori, Ilpoinen. Ja Länsi-Turusta olen miettinyt runosmäkeä. Jos joku edellämainituissa asuu tai on asunut voit kertoa kokemuksia.

Minäkin olen ajatellut muuttaa keväällä Turkuun töiden ja opiskeluiden perässä ja olisi kanssa hienoa tietää myös noista alueista.

Mutta runosmäestä tiedän sen verran (kaverini asui siellä 1,5v, tai oikeastaan reunalla lähellä runosmäen supermarkettia) että se on rauhallisempaa, mutta "keskemmällä" on villimpää meininkiä.

Härkämäki on myös hyvä paikka, paljon taloja kylläkin, mutta silti yllättävän rauhallista.

Riippuu ihan siitä, mikä itselle on asuinpaikassa tärkeää. Jos meri on sydäntä lähellä, niin Uittamo, Ispoinen ja Hirvensalo ovat hyviä. Joukkoliikenne on Turussa kattavaa ja toimivaa, melkein minne vaan pääsee bussilla. Maahanmuuttajia on selvästi enemmän tietyissä kaupunginosissa, jos heitä haluaa kartella. Mutta esim. Varissuolla on hyvät palvelut, vaikka onkin muuten jonkin verran levotonta aluetta.

Nuo mainitsemasi alueet itäpuolella ovat mielestäni hyviä alueita ja melko lähellä keskustaa. Runosmäessäkin on hyvät palvelut, mutta se on iso lähiö, jossa on paljon kerrostaloja ja paljon myös erityyppisiä ihmisiä.

Härkämäki on ihan ok paikka, olen siellä asunut. Kerrostalolähiö, mutta melko pieni sellainen. Alueella myös paljon omistusasuntoja, mutta paljon myös kaupungin vuokrataloja. Väkeä on laidasta laitaan ja varsinkin kesällä siinä kaupan kulmalla on jos jonkinlaista puistobaaria pystyssä.

No Runosmäessä on kai aika paljon myös merkitystä sillä, että mihin sattuu osumaan asumaan, siellä on rauhallisia alueita, mutta viimeksi kun siellä näin, niin oli jossain paikoin meno kyllä sellaista ettei ollut mun mielestä lasten katteltavaa. En mä kyllä Runosmäkeen muuttaisi. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja OOna:
ÄLKÄÄ VAAN MUUTTAKU VARISSUOLLE!
ERIMAALAISIA IHAN HLEVETISTI, EI IKINÄ TIEDÄ KUKA HYPPÄÄ NISKAAN.
LASTEN KANSSA EN SIELLÄ KULKISI

Käytiin perjantaina Varissuolla ruokaostoksilla.

Kaveri soitti, ja kysyi olenko pahassa paikassa.

Vastasin myöntävästi :xmas:

Olen asunut Turussa 20 vuotta, ja jos nyt saisin valita, niin asuisin Laukkavuoressa. Kaupunkimaista asumista, mutta silti luonnonrauhassa. Luolavuori on myös ihan mukava.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

:laugh: :laugh:

Yhteistyössä