Turkulaisia odottajia?

Ruska76 oikein paljon onnea pikku prinsessasta :heart: :)

pinkeärouva toi odottelu ei varmasti ole yhtään mukavaa. Enpä muuta voi taaskaan sanoa, kun että jaksamista :hug:

Pips No hyvä että edes nyt sitte otettiin se sf-mitta. On se kyllä kumma, ettei sulta sitä ole vielä otettu aiemmin.. Koska sulla muuten alkaa äippäloma? Meillä on vaan la samana päivänä niin kysyn siks. Että kai se samana pvänä meillä molemmilla alkaa :LOL:

Muhun on iskeny joku kotitalous innostus :LOL: :LOL: :LOL: Se on tosi outoa.. Viime to tein Masaliisaa elikkäs mokkapaloja, eilen tein pikkuleipiä ja äsken väsäsin sämpylöitä.. Ja mä en pahemmin ole aiemmin jaksanu keittiössä muuta ku ruuan lämmittää mikrossa ja kahvit keittää.. Tuli muuten hyviä sämpylöitä kyllä.. Tai siis kaikki on ollu hyviä mitä olen nyt tehny, vaikka itse sanonki.. Ja oon ruokaaki alkanu laittaa taas useemmin ja tiskaamaan melk. saman tien ku on syöty jne..

Menee hermot sen tyypin kanssa jonka piti toi lattia tulla laittaa. Se on nyt 1½kk tullu sitä laittaa ja lupas TAAS tällä vkolla tulla vaan eipä kuulu eikä vastaa puhelimeen, saati soita takas. Mä alan sen lätkii ite sinne pian. Muuten on suora huone, ainoo ongelma siinä on noi patterin kohdat, mut pyydän varmaan sitte siskon miestä laittaa ne kohdat ja loput lyön ite paikoillee. Se ku on tota lukkolaminaattia niin ei pitäs olla mikään kauheen vaikee homma... Mä meinaan haluun pikku hiljaa saada paikkoja täällä kuntoon, et näkee mitä viel vauvalle pitää hommata jne ja nyt ku on virtaa vielä niin olis kiva laittaa. Mistäs sitä tietää koska alkaa tulee jotai "vaivoja" ja ens vkolla pitäs töihin taas mennä, niin tuskin kauheesti työpvän jälkeen jaksaa mitään tehdä.

Mä meen keittää kahvit ja jatkan tilkkutäkin kutomista :wave:

Sanna ja Nipsu 27+6
 
Tervehdys! Tulin juuri ekasta ultrasta ja kaikki on hyvin!! Sydän löi normaalisti eikä ollut niskaturvotusta. IHANAA!!! Ihan siinä itku tuli. La muuttui sen verran, että siirtyi päivällä eteenpäin, eli nyt se on 13.3. Ihana tietää, että tuolla vatsassa todella on joku!!!

Eelis
 
Onneks olkoon Eelis hyvistä ultrakuulumisista. Vaihdoin sun LA:n etusivulle.

Mua vähän jänskättää se huominen ultra, et onks se istukka siirtyny vai ei, mut turhapa sitä nyt on pohtia, sen näkee huomenna.

Sanna ja Nipsu 28+0
 
ruskalle ja koko perheelle onnittelut :flower: !

On näemmä täällä Turussakin vuodenaika vaihtumassa syksyksi. Kohta koittaakin jo joulu! :xmas: (lahjojen lisäksi kun odottelen vauvaakin silloin saapuvaksi... :D ). Ihanaa, kun aamuisin on ilma niin raikas ja viileä. Onko muita syksyihmisiä? Itse odotan jo innolla pimeneviä iltoja ja kynttilöiden valoa =)

Onnittelut myös eelikselle ultrakuulumisista. On se aina ihanaa nähdä pikkuinen ruudussa... :heart: Tsemppiä sanna-78 huomiseen ultraan. Ei moista kannata etukäteen jännitellä. Tuu tänne sitten kertomaan kuulumiset :)

Omaa napaa... Hmm.. Lonkkakivut tulleet takaisin, kävely alkaa tehdä häijyä. Liikun jo kuin ankka, vaikka vasta 24. viikolla olen. Masukin on aika pieni, mutta vaikuttaa silti nuihin lonkkiin ja nivusiin.. *auts* Sängystä nousukin on aika akrobatiaa nykyään :LOL: Ketään käynyt uimassa raskausaikana? Ajattelin aloittaa, kun ei tuo lenkkeily oikein luonaa...

*muoks* BB:tä aion seurata niin paljon kuin vaan jaksan. Mä kun oon niiiiiin iltauninen tätä nykyä |O
 
Snoopy juu eihän sitä kannata sitä huomista jännittä. Mutta kun.. aamulla tuli sellasta rusehtavaa valkovuotoa niin alko miettii taas vaikka mitä, mutta ei sitä siis paljon tullu eikä ole nyt tullu että ei kai se mitään sen kummempaa ja vauva liikkuu niin eiköhän tässä huomiseen aamuun asti pysty olee.. Ja jos nyt jotai tulee niin on toi TYKS tossa vieressä, et sinne sit vaan..

Taas mä leivon =) Pitaleipiä tällä kertaa. En oo ennen niitäkään tehny et saas kattoo mitä tulee.
 
Terve taas |O

Juuri heräsin sohvalta ja sain vaatteet päälle klo14 pitäisi olla jo töissä rehkimässä... :/ Mä en vaan millään enää jaksa! Koko kesän jo ollut ja työtahti vaan kiihtyy ku porukkaa lähtee ja tulee! noh enää 2vko ja "pääsen" koulun penkille! ;)

Juu minä ainakin pidän alkusyksystä kun alkaa maailma taas muuttua ja aamut ovat viileämpiä. Olen täysin kyllä kevät/ kesä ihminen mutta tämä raskaus on kanssani eri mieltä kuumuus tuskaa ja kylmyys ihanaa... :LOL:

Olimme mieheni kanssa elokuun alku viikoilla kun oli ne 30 asteen helteet niin asuntomessuilla... ette usko kuinka loppu olin! Missään ei istumapaikkaa tai varjoa! :/

Onnea Eelis hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Itse muitan sen kuin eilisen päivän vaikka eihän siitä nyt ole aikaakaan ku 4vko! Olin menossa paniikin omaisissa tunnelmissa neuvola-lääkäriin ja kun pääsin neuvolatädin juttusille hän oli sitä mieltä että lääkärin on tehtävä minulle samalla np-ultra kun seuraavalla viikolla olisin mennyt yksityiselle sen tekemään! (siinä oli kaiken näköistä sählinkiä neuvola tätien ja ultraajien kesälomien kanssa) Noh olin ilman miestä ja neuvola+ ultra kesti 25-30 min ja minä itkin taukoamatta koko ajan! Pelkäsin että kaikki ei ole kunnossa kun eka raskauteni meni kesken ja saimme mieheni kanssa tietää siitä ultrassa!

Noh nyt on masu ainakin kasvanut, tissit vuotavat, oksentelua löytyy ja kaikkein parasta tunnen hennot liikkeet! :'(

Tunteet ovat pinnassa!

Niisku-neiti&mini 16+0
 
Kaipa sitä voisi tännekin ilmottautua, kun aina välillä käyn täällä lukemassa juttuja... :)

Eli melkein Turkulainen odottaja, naapurikunnassa asutaan miehen ja koiran kanssa. Vielä olisi odotusaikaa reilut viisi viikkoa jäljellä, eli LA on 9.10.

Tänään pitäisi mennä tutustumaan TYKSin synnärille, jee.
 
Snoopy en tie mistä tota energiaa onki viime aikoina löytyny. Mä sit kans tiskasin, kuorin perunat ja tein kastiketta ja niistä leivistäki tuli tosi hyviä. Äsken maistoin.. Niin ja olen tilkkutäkkiä kutonu vauvalle, ku sain paidan jo valmiiks ja varmaan 10 paria on vanttuita ja sukkia kans tehtynä.. =) Tää on kuitenki luultavasti vaan tilapäistä tää mun energisyys, vois kyllä olla pysyvääki. Saa sentään jotai aikaseks.

Shuttle Tervetuloa. Laitoin sut listalle. Jos haluut kertoa muutakin, esim. ikää ja mones lapsi niin lisään neki tonne.

Niisku-neiti Tunteet on varmasti pinnassa, mut nythän kaikki on hyvin :hug:

Onhan syksy sinänsä kiva, ainaki tänä vuonna, ku mä niin jo odotan Nipsun syntymää. Yleensä olen kyl niin kesä ihminen, oon mä tänä vuonnaki ollu, mut koko ajan on vähän niinku toivonu, et alkais syksy jo niin mäki saisin kauan kauan odotetun vauvan :heart:

Huomenna VIHDOINKIN saa sen lattian. Ellei tietty tuu jotai viime hetken perumista, toiv. ei, sit mulla palaa hermot.. Eli tänään on operaationa viel makkarin tyhjennys, tosin mä en kanna mitään, vaunut voin siirtää =)

Mutta nyt juomaan kahvia :wave:

Sanna ja Nipsu 28+0
 
Sanna-78: Äitiysloma alkaa muistaakseni 16.10. - Kelan päätöksiä en vielä ole saanut, kun taitaa paperit vasta olla menossa työnantajalta Kelaan...eli päätöstä saa varmaan odottaa vielä jonkun aikaa! :/ Mutta luulisi meillä alkavan samana päivänä, kun kerran on sama la!
Huomenna aamulla on tosiaan lääkäri ja siitä se sairasloma varmaan alkaa. Näin on ainakin töissä ajateltu ja sen mukaan menty ja olen tässä yrittänyt tehdä ylitöitä minkä jaksan! Ihmeen hyvin jaksaa, kun tietää, että se pian loppuu... ;)
 
Pips Alkaa samaan aikaa äippäloma meillä eli 16.10 mulleki Kelassa sanottiin. Enkä mäkään ole mitään päätöksiä saanu ja tuskin hetkeen saankaan, kun kk sitte jo pyysin palkanlaskijaa laittaa sen tuloselvityksen Kelaan vaan eipä ole vissiin vieläkään laittanu.. Äitityspakkauksen olen kyl saanu, siinä meni sen 2 vkoa..

Mä meen maanataina töihin, loppuu tää 4 vkon kesäloma ja kattoo nyt sit miten jaksaa. En tosin joudu tekee normi kampaajan hommia vaan saan olla pelkästään myymälässä niin saa istua ja liikkua ihan oman voinnin mukaan niin eiköhän se siinä sitte mene ja jos ei niin sairaslomaa sitte vaan hakemaan.. Eikä niitä töitä nyt tosiaan ole sit ku sen 1½kk ennen tota äippäloman alkua.
 
Huoh |O |O |O Heräsin vessaan tossa viiden aikaan ja sit en saanu enää unta. Tunnin pyörin sängyssä, mut kun ei uni tullu niin en jaksanu enää pyöriä ja vauva alko möyrii ja puskee ja päässä pyöri taas miljoona asiaa niin ei oikeen sit tullu siittä nukkumisesta mitään.

Kysynpä täälläki tätä eli:

Pitääkö äitiyspvä rahaa varten toimittaa verokortti Kelaan vai meneekö sinne automaattisesti noi veroprosentti tiedot? Vai pitääks hommata muutosverokortti? Tästä on oma aiheensa kyl tuolla, mut kokemusta teillä asiasta? Miten muuten se eka äippäraha tulee? Kun äitiysloma alkaa vai?

Jos menis keittää kahvii |O |O |O |O

Sanna ja möyrijä 28+1
 
^Mä olen tuota verokorttiasiaa kanssa pohtinut, joten vastauksia myös siitä kaipaan. Myös siitä, että toimitetaanko verokortti kelaan (jos toimitetaan siis) vasta sen jälkeen kun työnantaja on lopettanut palkanmaksun? Ja miten veroprosentti, muuttuuko yleensä?

Tyksissä käyty eilen tutustumassa, tänään vuorossa neuvolan maraton-tyyppinen perhevalmennus (5,5h!!). Tyksistä jäi positiivinen mieli, olisin ollut jo valmis jäämään sinne tämän massuni kanssa ;) Mulla oli ehdottomasti muista mammoista suurin massu, mutta myöhäsin LA...

Viime yö meni tosi huonosti, kummallista miten paljon voi olla kaikenlaisia vaivoja öisin. Sitten siihen päälle kaikki ajatukset synnyttämisestä, niin aamuyö olikin ihan koiranunta :|

Tuonne etusivulle voi laittaa vielä tietoihin, että esikoista odotellaan ja ikää on 24v (totta puhuen vielä hetken 23, mutta synttärit on ihan just).

Nyt tekemään safkaa, jotta jaksaa valmentautua :)
 
Ultrassa käyty. Istukka EI ole noussu, peittää edelleen kohdunsuun ja vauva tiukasti perätilassa. Oli kätilö sitä mieltä, että alkaa näyttää siltä, että se istukka ei sieltä nouse ja ei välttämättä vauvakaan käänny. Sitte 32+2 taas ultraan ja tällä kertaa lääkärille ja jos sama tilanne edelleen niin saan lähetteen TYKSiin.. Vauva ei tykänny siittä ultralaitteesta, potki vaan =) Ja piti taas jalat niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tiukasti yhdessä, siveellinen neiti siis selvästi :)

Painoarvio oli 1155g
Syke 156
Napavirtaus 0.73
BPD 73,7mm (29+4)
AC 22,92cm (27+2)
FL 53,0mm (28+1)

Keskiarvoksi vauvan koko 28+2 ja nyt 28+1. Mä olen kyl edelleen sitä mieltä, et mulla PITÄISKI olla nyt 28+2, kun kaikilla muilla hoidoilla alkunsa saaneilla on laskettu eritavalla noi vkot, ku mulla eli mulla 1 pvä jäljessä laskut. Noh, ihan sama, pvä sinne tai tänne.

Shuttle laitan tiedot etusivulle =)
 
Moikka,

Taas käyty neuvolassa ja kaikki muuten ok, sf-mitta oli vain vähän pieni (kasvua kahdessa viikossa vain 0,5 cm), mut johtuu luultavasti vauvelin vaaka-asennosta, ei saa kunnolla otettua mittaa. No, puolentoista viikon päästä meen uudestaan ja jos ei vieläkään saa kunnon mittaa, passittavat mut tarkistusultraan... Mikäs siinä, olis ihan kiva nähdä pikkuista taas ultran kautta, vaik ei tässä niin hirvittävän kauan mee, että hänet tapaa ihan oikeasti :D

Soitin Kelaankin tuossa ja oon lähettäny sinne hakemuksen n. kolme viikkoa sit eikä ollu vieläkään rekisteröity minnekään! Kauan tuntuu kestävän... No, kiltti täti lupasi tuupata vähän eteenpäin, että pääsee hypistelemään sitä äitiyspakkausta... :LOL:

Painosta vähän kommentoi neuvolassa, ku kahden viikon aikana noussu kaks kiloa. Mut ku ainoa himon kohde on karkki, ni ei oo helppo sen syömistä lopettaa! No, tarttee vaan yrittää ainakin vähentää.

Sanna -78: voisit pistää sitä energisyyttäs vähän jakoon, ainakin täällä kaivattais kovasti! =)
 
No nyt ei oo kyl yhtään energinen olo, ku joskus 12 jälk. menny yöllä nukkuu ja aamulla heränny viideltä ja siinä välissä viel käyny vessassa.. Pitäs vissiin hetki nukkuu, ku tossa neljän aikaan meen siskolle kylään ja ei siellä saa rauhassa olla ku siskolla 3 poikaa, 7v., 5v. ja 3v.

Mussukka79 Mä kysyin sillon samalla ku vein ne Kelan laput, et kauas kestää äippäpakkauksessa, niin se täti sano, et noh, hän laittaa sen samantien eteenpäin ja siittä meni sit 2 vkoa ja pakkaus saapu.
 
Mulle voisi lisätä tuonne etusivulle, että toista lasta odotan.
Sitä vain piti kommentoida, että laitoin hakemuksen Kelaan tuossa heinäkuussa ja vielä en ole kuullut kelasta yhtään mitään vaikka äitiysloman pitäisi alkaa jo 2,5 vkon päästä suunnilleen. Tulisi nyt edes se pakkaus, kun olisi niin ihana päästä vaatteita hypistelemään. Kerran olen perään soittanut ja silloin vain totesivat etteivät ole tehneet hakemukselle vielä mitään. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja motkottaja:
Sitä vain piti kommentoida, että laitoin hakemuksen Kelaan tuossa heinäkuussa ja vielä en ole kuullut kelasta yhtään mitään vaikka äitiysloman pitäisi alkaa jo 2,5 vkon päästä suunnilleen. Tulisi nyt edes se pakkaus, kun olisi niin ihana päästä vaatteita hypistelemään. Kerran olen perään soittanut ja silloin vain totesivat etteivät ole tehneet hakemukselle vielä mitään. :(
Pitäis varmaan nousta barrikadeille, ja rynniä mahoinemme tuonne Kelaan vaatimaan vähän nopsempaa käsittelyä :LOL:

Tottapuhuen nämä Turun kelan pitkät käsittelyajat kertonevat varmaan jonkinasteisesta henkilöstövajeesta, tarttis tehrä jottai...

 
Terve.

Hohhoijaa |O

Eilen iltavuoro ja tänään aamu :headwall:
Ette usko mikä jysäri, mutta ainoa hyvä puoli tai mistä jäi hyvä mieli vaikka oli töissä rehkimässä niin tauolla tunsin kuinka vauva liikkui... =)

Loppu päivän töistä ajattelin vaavia ja synnytystä ja sitä iloa ja onnea mikä täyttää kaikki tuoreet isit ja äidit... Ja siinä sitte :'( On se niin hassua vaikka kuinka ajattelee iloisia asioita niin itku tulee ja kun ajattelee surullisia ajatuskia tulee itku silloinkin... Ja tämän raskauden aikana olen "kärsinyt" siitä että kun nauran oikein makeasti niin sen jälkeen rupeankin itkemään ja taas nauramaan... loppujen lopuksi en itsekkään tiedä mitä teen.. :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL:
 
Siitä verokortista - eli jos ei toimita verokorttia, niin he ottavat muistaakseni voimassaolevan veroprosentin ja korottavat sen kahdella prosenttiyksiköllä, eli siitä tulee aika suuri prosentti. Itse tilasin viimeksi uuden verokortin verotoimistosta, sitten kun olin saanut äippärahapäätöksen ja tiesin, mitä tienaan sinä vuonna. Verotuksessa huomioidaan nämä sosiaalietuudet eri tavalla kuin ansiotulot, joten sen takia kannattaa pyytää ihan uusi. Nyt tosin en tiedä miten se menee, kun saan palkkaa vielä koko loppuvuoden, mutta myös äippärahaa, se vain menee työnantajalle... Täytyy varmaan soittaa verotoimistoon ja kysyä. Joku kysyi myös siitä, milloin ensimmäinen äippärahaerä tulee, niin se ei tule heti kun loma alkaa, vaan vasta n. 1½ kk kuluttua. Ensimmäinen erä on aina isompi, koska siinä tulee tosiaan enemmän kuin yhden kuukauden rahat. Ja muuten Kela myös lähettää hakemuksia käsittelyyn muihin Keloihin, jos jonot ovat tosi pitkät - en kyllä tiedä tehdäänkö sitä juuri nyt ja vanhempainetuushakemusten kanssa, mutta kuitenkin!
Sanna-78: Minulle palkanlaskija sanoi, että pitää toimittaa palkkatodistus nimenomaan kuuden edellisen kuukauden ajalta niin lähellä äitiysloman alkua kuin mahdollista, eli ainakin hän taitaa lähettää sen vasta syyskuun lopulla.
Nyt ollaan sitten sairaslomalla siihen saakka, että äitiysloma alkaa - tuntuu todella ihanalta tietää, että saa ottaa rauhallisesti ja liikkua oman voinnin mukaan - kun tosiaan nuo liitoskivut tuntuu välillä ihan ylivoimaisilta. Eilen olin sirkuksessa ja en tiedä mitä vauva siitä ajatteli, kun koko näytöksen ajan yritti tunkea kyljestä läpi... :LOL:
Oletteko muuten ottaneet syntymättömän vauvan vakuutus ja oletteko saaneet siitä päätöksen jo? Mistä yhtiöstä olette ottaneet sen?
 
Pips Mulla on kk-palkka ja se Kelan täti sano, että jos vaan pystyy arvion tekee 6kk palkasta +lomarahasta niin hyvä niin, siis mitä pikemmin sen lapun Kelaan saa, sitä nopeemmin päätöksen jne.. Mulle tulee niin vähän jotai ilta- ja la-lisiä, et ne ei paljon siinä tunnu siinä koko summassa, et sen puoleen vois sen lapun pistää palkanlaskija Kelaan.. Tosin eipä kai sillä nyt sellanen hoppu ole,lokakuussa ku tulee kuitenki ihan normi palkka vielä... Niin ja tosiaan 15.10 on vika työpvä ja siittä takautuvasti 6kk ajalta se palkkatodistus.

Mulla on syntymättömän lapsen vakuutus Turvasta. Sinne piti toimittaa terveysselvitys ja kopio tosta neuvolakortista ja ei menny kauaa ku sielt tuli päätös, et hyväksytty ja piti maksaa varausmaksu.Turvassa on muistaakseni, et 2kk ennen LA:ta pitää viim. vakuutus ottaa ja kotivakuutus pitää olla samassa firmassa. Muissa vakuutusyhtiöissä oli aika pitkälti 3kk ennen LA:ta viim. se vakuutuksen ottaminen.

Iski joku flunssa sitte viime yönä, kurkku kipee ja nenä vuotaa. Ei kivaa :snotty:

Mua alko pikkasen stressaa toi mun istukka- ja vauvan asento asia.. Kun se kätilöki tosiaan alko höpöttää ennen aikasesta synnytyksestä jne jne.. Ja jos vähäki alkaa mahaa sattuu tai supistelee tai tulee jotai vähänki veristä vuotoo niin TYKSiin. On vissiin sit viel vaarana istukan irtoaminen.. Noh, jos en jaksa töissä olla niin sairaslomaa sitte vaan. Ja tosiaan mun ei siellä töissä tarvii muuta tehdä ku olla siinä kassalla ja vastailla puhelimeen yms. Ei tarvi seisoskella eikä rehkiä.

Ihme ilma kyllä, välillä sataa ja nyt taas paistaa..

Sanna ja Nipsu 28+2
 
Minäkin tulin vielä toivottamaan teille kaikille oikein mukavaa odotusta!! Koittakaahan nauttia ajasta ennen vauvaa ja jälkeenkin tietysti!!

Itse saan vauvelin jossain vaiheessa tiistaina viereeni, ja nyt on vielä viimeiset hetket tehdä kaikki pakolliset jutut pois alta.. Toisaalta ihanaa kun tietää, milloin hetki on, mutta kyllä jo jännittääkin, onhan se uusi tulokas taas kovin ihmeellinen. Nyt tarvitsisi laittaa viimeiset vauvajutut ja pakata sairaalakassi maanantaina valmiiksi. Esikoista pitäisi varmaan kanssa vielä vähän "hemmotella"..

Pitäkää lippu korkealla naiset!! Tsemppiä kaikille tulevaan!!

Kiitos kaunis ja kumarrus, minä poistun täältä nyt tällä erää.. ;)
 
Lintu Jaksamista sulle tiistaihin asti, jos nyt vauva ei ole jo maailmaan tullut :hug:

Huomenna sitte töihin. Äkkiä se 4 vkoa kesälomaa meni.. Pitäs tyvivärit laittaa päähän, että kehtaa sinne töihin mennä.

Sanna ja Nipsu 28+4
 
moikka taas! nyt on häät juhlittu, oli aivan ihana päivä. puku sai paljon kehuja. =) ja ruoka.
aamu tosin alkoi sillä et oltiin tyksissä kun oli supistuksia!!!! kivuliaita sellaisia, mutta vauvalla ainakin sillon sykki vielä sydän ja kaikki näytti olevan ok.
oisko ollu jännitystä?

sanna miks mun LA aina vaan aikaistuu? en tiedä, epäsäännöllinen kiertohan mulla on aina ollu, mut.. en tajuu koska söin hormoneja. oltiin siis ultrassa perjantaina ja eilen ja se näytti jo viikkoja 18+5... eli taas viikko aikaistuis, mut katotaan nyt.

nyt tarvii alkaa laittaa miehelle romanttista iltapalaa kun se lähti koirien kanssa ulos. :heart: :heart:

liirah ja mymmy 17+3 (18+5)
 

Yhteistyössä