Turhis äänestys: siniset piilarit vai violetit piilarit silmälasien kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sinisissä piilareissa on vahvuudet eli silmälaseja ei tarvita. Violeteissa taas ei olisi vahvuuksia eli tarvittaisiin silmälasit. Ne violetit olisi vain niin ihanan väriset... :D

Mutta äänestäkään te. :D

Mä muuten just tajusin, että nythän mä voin ostaa jotkut kivat aurinkolasit ilman vahvuuksia, kun mulla kerran on piilarit! :o

jos mä nyt mitään taas tajuan niin eihän sulle lasien kanssa ole muuta vaihtoehtoa kun violetit.
:D

Niin niin, mutta kyse onkin siitä, että siniset ilman laseja vai violetit lasien kanssa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja BD harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Siniset piilarit, koska ovat vahvuuksilla, joten ei aina tarvitse laseja.

Siis siniset mulla jo on ja nyt mietin, että hommaisin violetit...Eikä ihan arkikäyttöön.

No hommaa ne violetitkin vahvuuksilla, niin et tarvii laseja! Mulla joskus oli ja kyllä herätti paljon huomioo. Nykyisin herätän huomioo sykähdyttävän vihreillä linsseillä kun sitä kaipaan. :D

Ei niitä saa vahvuuksilla ainakaan sieltä mistä mä niitä kattoin. Noissa normipiilareita myyvissä paikoissa on ne tavalliset värit, ainakin mitä mä olen huomannut.

Katse Hinnoissa optiikka myy violetteja linssejä värillisenä!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Sinisissä piilareissa on vahvuudet eli silmälaseja ei tarvita. Violeteissa taas ei olisi vahvuuksia eli tarvittaisiin silmälasit. Ne violetit olisi vain niin ihanan väriset... :D

Mutta äänestäkään te. :D

Mä muuten just tajusin, että nythän mä voin ostaa jotkut kivat aurinkolasit ilman vahvuuksia, kun mulla kerran on piilarit! :o

jos mä nyt mitään taas tajuan niin eihän sulle lasien kanssa ole muuta vaihtoehtoa kun violetit.

Niin niin, mutta kyse onkin siitä, että siniset ilman laseja vai violetit lasien kanssa. :whistle:

sanoinki että jos mitään tajuan :laugh:
niissä on värit väärinpäin :attn:

Siis siniset mulla jo on ja nyt mietin, että hommaisin violetit...Eikä ihan arkikäyttöön.

No hommaa ne violetitkin vahvuuksilla, niin et tarvii laseja! Mulla joskus oli ja kyllä herätti paljon huomioo. Nykyisin herätän huomioo sykähdyttävän vihreillä linsseillä kun sitä kaipaan. :D

Ei niitä saa vahvuuksilla ainakaan sieltä mistä mä niitä kattoin. Noissa normipiilareita myyvissä paikoissa on ne tavalliset värit, ainakin mitä mä olen huomannut.

Siis VAHVUUKSILLA! :D

Mä käyn kattomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hulina harmaana:
http://fi.lensway.com/product?lensgroupid=100026&lensGroupsType=F%e4rgade+linser
tuolla on myös vahvuuksilla

Oho tuolta tilasin ne siniset, mutta en huomannut noita! Pitääpä tutkia tarkemmin.

Noissa värillisissä vahvuuksilla olevissa linsseissä on vain se, että niillä ei saa korjattua taittovikaa. Nuo violetit linssit on kuukausilinssit enkä voi niitä joka päivä käyttää. :(

Noissa värillisissä vahvuuksilla olevissa linsseissä on vain se, että niillä ei saa korjattua taittovikaa. Nuo violetit linssit on kuukausilinssit enkä voi niitä joka päivä käyttää. :(

Yllättävän vähän taittoviat haittaa piilareita käyttäessä. Itsellä ei piilarit tätä korjaa ja silti pääsääntöisesti käytän niitä. Ja näkö on jopa vuosien saatossa kääntynyt paranemaan päin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Minä olen testannut nuo violetit kuukausilinssit :) Ne oli kivat.Enemmänkin ruskeiksi muutti minun vihreät/pähkinänruskeat silmät(enemmän vihreät kun ruskeat).Toki oma silmänväri paljon vaikuttaa asiaan.Mutta annan pisteet violeteille+rilleille :)

Saako niitä violetteja jostakin vahvuuksilla?

Saa,optikkoliikkeistä.Ainakin meiltä

Niin,toorisena ei saa :( Totta.

mulla on taittovika käytän piilareita jotka ei korjaa taittovikaa,en ole huomannut eroa

Yllättävän vähän taittoviat haittaa piilareita käyttäessä. Itsellä ei piilarit tätä korjaa ja silti pääsääntöisesti käytän niitä. Ja näkö on jopa vuosien saatossa kääntynyt paranemaan päin. :D

Mä laitoin lauantaina piilarit päähän ja liikkeelle lähtieässä tunsin pientä heittoa päänupissa. :whistle: Ne ei siis korjaa sitä taittovikaa. Mä olen netissä noita piilareita kattonut eikä siellä ole sellaisia lukemia mitä silmälaseihin on, mutta pitäisi varmaan olla erilaiset tiedot optikolta.

Mietin vain, että onko siitä silmille haittaa jos käyttää paljon piilareita jotka ei korjaa sitä taittovikaa.

Mä laitoin lauantaina piilarit päähän ja liikkeelle lähtieässä tunsin pientä heittoa päänupissa. :whistle: Ne ei siis korjaa sitä taittovikaa. Mä olen netissä noita piilareita kattonut eikä siellä ole sellaisia lukemia mitä silmälaseihin on, mutta pitäisi varmaan olla erilaiset tiedot optikolta.

Mietin vain, että onko siitä silmille haittaa jos käyttää paljon piilareita jotka ei korjaa sitä taittovikaa.

Ei satunnaiskäytössä ole haittaa.Paitsi tuo päänupissa viiraus
Jos iso hajataitto,niin ei sitä piilariella saa korjattua täysin,edes kirkkailla.

Jos iso hajataitto,niin ei sitä piilariella saa korjattua täysin,edes kirkkailla.

Mulla on lukemat silmälaseihin -0,75 ja -0,25 eli ei ilmeisesti kovin paha? Mä istun melkein käsieni päällä etten tilaisi noita violetteja kuukausilinssejä. :whistle:

Mulla on lukemat silmälaseihin -0,75 ja -0,25 eli ei ilmeisesti kovin paha? Mä istun melkein käsieni päällä etten tilaisi noita violetteja kuukausilinssejä. :whistle:

Sul on pienin mahdollinen hajataiton korjaus silmälaseilla.Ei noin pientä korjausta edes lähdetä piilareilla korjaamaan.Mutta olethan tietoinen,että piilarit pitäisi sitten sovittaa optikolla,että kaarevuus yms seikat täsmää sun silmiin?Ettei tule onkelmia.Sorry,työminä pääsee valloilleen... :saint:

Sul on pienin mahdollinen hajataiton korjaus silmälaseilla.Ei noin pientä korjausta edes lähdetä piilareilla korjaamaan.Mutta olethan tietoinen,että piilarit pitäisi sitten sovittaa optikolla,että kaarevuus yms seikat täsmää sun silmiin?Ettei tule onkelmia.Sorry,työminä pääsee valloilleen... :saint:

Ei ole testattu noita sinisiä piilareita optikolla ja hyvin ne päähän sopii. Tai siis silmiin. :D Mutta mitä ongelmia voi tulla jos piilarit ei ole sopivat?

Ei ole testattu noita sinisiä piilareita optikolla ja hyvin ne päähän sopii. Tai siis silmiin. :D Mutta mitä ongelmia voi tulla jos piilarit ei ole sopivat?

mm.happi ei kierrä silmässä,jos linssi liian"tiukka".Tulee suonitusta,pysyviäkin haittoja :/
Suosittelen optikolla käyntiä :wave:

mm.happi ei kierrä silmässä,jos linssi liian"tiukka".Tulee suonitusta,pysyviäkin haittoja :/
Suosittelen optikolla käyntiä :wave:

Tietääkö sen itte jos tulee tuollaasia? Minkälaisia ne pysyvät haitat voi olla?

Täällä on kiva homma tuon optikon kanssa, että se taitaa olla täällä aina tiettyinä päivinä. Pienen paikkakunnan ihanuuksia. :kieh:

Onkohan näistä mihinkään?
http://www.shopping4net.fi/Piilolinssit/Vaerilliset-linssit/Expressions-Accents-Singles.htm

Pitääs kyllä mennä nukkumaan, kun silmät ristissä kattelen noita erilaisia sivuja. :D

Kuka idiootti pitää lasien alla piilareita. Kukapa muu kuin Scarlett! :laugh:
Ei kukaan sun silmien väriä sieltä lasies alta erota, se on ihan sama vaik sulla ei ois silmamunia ollenkaan jos on kakkulat.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta!:
Kuka idiootti pitää lasien alla piilareita. Kukapa muu kuin Scarlett! :laugh:
Ei kukaan sun silmien väriä sieltä lasies alta erota, se on ihan sama vaik sulla ei ois silmamunia ollenkaan jos on kakkulat.

Juu ei varmaankaan pidä. Miksiköhän sitten sattui olemaan kuvia ihmisistä lasit ja ne piilarit päässä siellä nettisivulla missä mä niitä kattoin. :whistle:

Etkö sä muka näe ihmisten silmien väriä jos näillä on silmälasit? :o :laugh:

Ei nyt tainnu oikeen aueta sulle tämä asia, mutta se nyt ei olekaan mun ongelma.

nyt tätä lukiessani siis tajusin että jos haluan värilliset piilolinssit (miulla tällähetkellä tooriset) niin jätäkö sen cyl mitan antamatta? miulla on ihan optikon määräämät linssit ja kaikki tiedot cyl, kaarevuus, vahvuus yms.

Scarlett: "Juu ei varmaankaan pidä. Miksiköhän sitten sattui olemaan kuvia ihmisistä lasit ja ne piilarit päässä siellä nettisivulla missä mä niitä kattoin.

Etkö sä muka näe ihmisten silmien väriä jos näillä on silmälasit?

Ei nyt tainnu oikeen aueta sulle tämä asia, mutta se nyt ei olekaan mun ongelma".

Kuulepa mäntti, en tiedä millä hölmöläissivustolla käyt, mutta nähtävästi matkit kaikkea minkä näet netistä.. senhän on oltava järkevää ja viisasta, vai mitä?

kuule, en todellakaan erota rillipäiden silmien väriä. Pitäiskö? Taidat olla vähän yksinkertanen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta!:
Kuulepa mäntti, en tiedä millä hölmöläissivustolla käyt, mutta nähtävästi matkit kaikkea minkä näet netistä.. senhän on oltava järkevää ja viisasta, vai mitä?

kuule, en todellakaan erota rillipäiden silmien väriä. Pitäiskö? Taidat olla vähän yksinkertanen. :)

Sähän vaikutatkin todella fiksulta. :whistle: Et näköjään edelleenkään tajua, mutta ei voi mitään. :D

Yhteistyössä