tuplat peräkkäin vai vierekkäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdin ja pähkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 2v1kk ikäeroa:
2vuotias ei kyllä enään tarvi tuplia, mut jos sun tosiaan on pakko ostaa, niin ostasin vierekkäin.

no meidän tyttö on kyllä sen verran vilkas että en häntä kaupungilla kuljeta ihan vain "käden varassa". Mutta kiva jos teillä toimii.

käveleekö tyttö kuitenkin minkä verran? entäs seisomalauta? kauungilla oloa ajatellen tuplat (varsinkin vierekkäiset) vie hurjasti tilaa esim kaupoissa,hankalaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2vuotias ei kyllä enään tarvi tuplia, mut jos sun tosiaan on pakko ostaa, niin ostasin vierekkäin.

no meidän tyttö on kyllä sen verran vilkas että en häntä kaupungilla kuljeta ihan vain "käden varassa". Mutta kiva jos teillä toimii.

No sehän on aivan sun päätös mihin lapses opetat.

Todellakin kannattaa ostaa tuollakin ikäerolla tuplat, mulla on kaksilla lapsilla ikäeroa 2v9kk ja molemmilla kerroilla olen tuplat hommannut.
Ekalla kerralla ostin peräkkäinistuttavat ja tykkäsin! Mahtuu kapeammistakin ovista yms.
Toisella kerralla ajattelin taas ostavani peräkkäinolevat mutta vastaan tuli oikein sopuhintaiset vierekkäinistuttavat ja päätin niitä sit (vähän pitkinhampain) kokeilla ja yllätyksekseni tykkäsin niistäkin, ovat helpommat työntää kävelylenkeillä yms.

Sanoisin että jos kävelet paljon niin vierekkäin ja jos kuljet kauppakeskuksissa tai kaupungilla yms niin peräkkäin.

Ja itsehän tunnet lapsesi parhaiten mutta jos 2v ei malta pitää käsiään erossa (nukkuvasta) vauvasta niin peräkkäinistuttavat paremmat!

Joku kuitenkin tulee hehkuttamaan seisomalaudan puolesta tähänkin ketjuun... Usko pois, seisomalauta on perkeleestä!

samaa kannatan,meil lapsilla ikäeroa 1v9kk ja noin puoli vuotta vaunut kovassa käytössa kun tykkäsin pitkiä lenkkejä tehdä,nyt joutavat jo myydä pois..
Ja meillä alussa vauva kantokopassa joka mahtui hyvin, veli ei sinne häiriköinyt,riippuu tosi paljon lapsesta kuinka hyvin liikkuu ja haluaa kävellä, pidemmile lenkeille suositteln ehdotomasti. Seisonta lautaa en ite ole kokeillut mut napurin lapset hyvin sillä näyttää liikkuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käveleekö tyttö kuitenkin minkä verran? entäs seisomalauta? kauungilla oloa ajatellen tuplat (varsinkin vierekkäiset) vie hurjasti tilaa esim kaupoissa,hankalaa!

käveleehän tuo ja etenkin juoksee, ei ole edelleenkään siitä kiinni, vaan siitä että on tosi vilkas joten en todellakaan kuljeta häntä kaupungilla tai teiden varsilla "vapaana". Oon ite ajatellu että peräkkäin istuttavat olis kokonsa puolesta paremmat, mutta niitä on myynnissä ihan kaupoissakin tosi paljon vähemmän kuin vierekkäin istuttavia, joten mietin että ovatko sitteen kuitenkin huonompia/epäkäytännöllisempiä. ja olisin ihan käyttäjäkokemuksia tähän kaivannut...

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sehän on aivan sun päätös mihin lapses opetat.

No ei meillä ainakaan jaksais edes kävellä pitkiä lenkkejä ja seisomalauta ei missään sohjossa ole kovin hyvä...

Meillä on vierekkäin istuttavat x-adventuret enkä ole kokenut että olisivat vaikeat leveyden takia, no ehkä johonkin stockan hullujen päivien ryysikseen niillä ei voi tunkea mutta muuten on aina päästy kauppojen ovista ja porteista sisään.

Muoks: Jatkan vielä että peräkkäin istuttavia olen kokeilut kaverilta ja busseillahan niillä ei oikein voi kulkea kun vievät pituussuunnassa enemmän tilaa, ja korkeiden jalkakäytävien reunojen ylitys tai pienet raput ym on vaikeampaa kun rattaita ei saa helposti nostettua. Vierekkäin istuttavissa molemmat lapset saa yleensä makuuasentoon, peräkkäisissä etummaista lasta ei saa, ja vierekkäin lapsista on seuraa toisilleen.

2vuotias ei kyllä enään tarvi tuplia

Heh, meillä kohta kolmevuotias istuu tuplissa varmastikin vielä pitkään. Keskustaan on 8 km matka, aika kohtuuton pienen käveltäväksi mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Meillä on vierekkäin istuttavat x-adventuret enkä ole kokenut että olisivat vaikeat leveyden takia, no ehkä johonkin stockan hullujen päivien ryysikseen niillä ei voi tunkea mutta muuten on aina päästy kauppojen ovista ja porteista sisään.

Muoks: Jatkan vielä että peräkkäin istuttavia olen kokeilut kaverilta ja busseillahan niillä ei oikein voi kulkea kun vievät pituussuunnassa enemmän tilaa, ja korkeiden jalkakäytävien reunojen ylitys tai pienet raput ym on vaikeampaa kun rattaita ei saa helposti nostettua. Vierekkäin istuttavissa molemmat lapset saa yleensä makuuasentoon, peräkkäisissä etummaista lasta ei saa, ja vierekkäin lapsista on seuraa toisilleen.

2vuotias ei kyllä enään tarvi tuplia

Heh, meillä kohta kolmevuotias istuu tuplissa varmastikin vielä pitkään. Keskustaan on 8 km matka, aika kohtuuton pienen käveltäväksi mun mielestä.

kiitos, tämä toi jo lisävalaistusta pulmaan!

Ihan oikeesti kannattaa tutkia ne P&T-rattaat, en ois itse uskonut, ennen kuin näin kuvan ja sitten ihan käytännössä...ovat siis kevyet, kapeat, eikä kauheen pitkätkään. Hinta on kova, mutta varmasti saa myytyä eteenpäin vielä ihan hyvään hintaan.

Mulla on peräkkäin istuttavat ja ihan ok noi menee bussissa. Kyl ne siihen mahtuu niin että rinnalla on toiset vaunut. Liekö sit vähän lyhyemmät? Jane-merkkiset on.
On olleet käytössä sisaruksilla. Ja TODELLAKIN ollut tarvetta. Ikäero kummassakin tapauksessa on 1v11kk. Me kävellään paljon ja omat lapset ainakin sen verran vili-vilpereitä, et on eri kivaa, että sen isomman saa välillä kiinni johki esim. kaupassa :saint:
Nois on isot pyörät ja ne on kolmipyöräset, eli kulkee tosi näppärästi. Eipä oo tullu mieleen, et ois tarvetta ollu rinnakkain istuttaville.

Lapsilla on ikäeroa melkein tasan kaksi vuotta. Olemme tykänneet vaunuista tosi paljon. Ovat tosi ketterät ja mahtuvat hyvin ahtaisiinkin väleihin. Yhdelle lapselle en ostais - musta tavisvaunut on siinä tapauksessa kätevämmät, mutta kahden lapsen kanssa ovat ihan ehdottomat ainakin meidän perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Ihan oikeesti kannattaa tutkia ne P&T-rattaat, en ois itse uskonut, ennen kuin näin kuvan ja sitten ihan käytännössä...ovat siis kevyet, kapeat, eikä kauheen pitkätkään. Hinta on kova, mutta varmasti saa myytyä eteenpäin vielä ihan hyvään hintaan.

nää on mulle ihan uus juttu, pitää kuuklettaa! :)

Meillä oli käytössä vierekkäin istuttavat Orat.
Lapsilla ikäeroa 2v 4kk ja meille tuplat oli kyllä aikalailla välttämättömät kun esikoinen nukku vielä päikkäreitä.Ei tarttenut koittaa sumplia kaikkia menoja ja tulja sen mukaan että pitää olla tiettyyn aikaan kotona vaan esikoinenkin nukku nätisti vaunuissa päikkärinsä. Nyt kun ei enää nuku on otettu käyttöön seisomalauta ja tuntuu piisaavaan (esikoisella nyt ikää 2v 10kk).

Yhteistyössä