Moikka kaikille !
Taas vierähti vähän aikaa ku on selvinny tähän koneelle kirjoitteleen.
Ihan ensiksi tervetuloa kaikille uusille, kuulosti tosiaan tuleen useampi mukaan ! Hienoa ! :wave:
Sit omaa napaa: tänään oli taas äippäpoli. Siellä vähän sama tilanne kuin viimeksi, A-vauvan kasvu on hidastunut, nyt oli kasvuero kivunnut 11% --> 19% ja vesimäärä oli A:lla aika vähäinen. Virtaukset oli vielä kuitenkin normirajoissa, joten viikon päähän laitettiin uusi seuranta. Nyt vähän jännitellään, et miten A kehittyy, aikaistuuko synnytys vai mitä tapahtuu. Synnytysasioita puhelimme myös, B-vauva oli kääntyny myös raivotarjontaan, eli periaatteessa alatie olis vaihtoehto, koska molemmilla tarjontana RT. Mä ite en vaan oo henkisesti välttämättä valmis kokemaan alatietä sen esikoisen kolmannen asteen repeämän jälkeen. Nyt vaikuttais siltä, että ihan viimeistään 37+0 leikataan vauvat ulos, eli vielä pari viikkoa jos sinnittelis..
Vähän tosiaan on meinannu sit huolettaa tuo A-vauvan kohtalo et miks se nyt on alkanu hiipuun tuo koko, onneksi kuitenkin viikot on jo niin pitkällä ja vauva kuitenki hyvän kokoinen, niin ei sillain ole paniikkia. Kokarviot oli jo hyvät, A oli 2100g ja B oli 2670g. Joten hyvänkokoisia babyja täällä odotellaan !
Kieltämättä olo alkaa olla jo aikas täysi, nivelkivut pahenee jatkuvasti. Tällä kerralla oli ensimmäistä kertaa lääkäri, joka otti kivut tosissaan, tutki niitä ja totesi rannekanavien tukkeumajuttuja tai jotain. Eli on siis jotain vikaa tosissaankin noissa käsissä et en ihan turhaan ole valitellut kipuja.
Joku kyseli
lapsivesipuntiosta: Ei oo tehty koskaan (kaksi aiempaa raskautta ) eikä ole koskaan ehdotettu. Kaikki numeeriset arvot olleet sellaisia, ettei ole kai tarvinnut huolestua. NP-ultra ja verikokeet on normisti otettu ja niistä tehty se riskilaskelma. Muita ekstroja ei ole otettu..
Masun kasvamisesta: Mä muistan oikein valitelleeni kaverille, et mikähän tässä mättää ku viikkoja on hädin tuskin 10 ja tissit oli jo kasvaneet kokoa suuremmiksi ja maha alko näkyä jo ihan selkeästi, jos oli tiukkaa vaatetta..sillon olin varma, et oon vaan pidemmällä kuin 10viikolla, mut sit NP-ultra paljastikin et olikin se tuplaraskaus ku venytti kohtua..
Aikas pian viikon 15kieppeillä jouduin jo siirtymään mammahousuihin, kun omat ei menneet enää kiinni. Sitten alkoikin jo turvottelut aika pian ja nivelkivut, sen jälkeen ei paljon omia vaatteita ole käytetty..
Normaalikokoisesta lähdin liikkeelle (170cm, 68kg ). Mut sitä normikokoa ei oo näkyny kyl ihan vähään aikaan.. :kieh:
Mut ei mitää, oikein hyviä vointeja itse kullekin, tää mamma yrittää sinnitellä vielä sen 2viikkoa, sit mä sanon, et joko lääkäri ottaa vauvat ulos tai palkkaan isännän kätilöksi..
Maanantaiterveisin Bubblis ja muksoset 34+4
PS. Mulla jotenki niin hirttää tuo yläreunan mainos "'NYT LÖYSÄT POIS" nimim. +30kg painoa tässä raskaudessa..