Tupakoitsijat varastavat ajan muilta

• Viestiketjun aloittaja "linkku"
  • Ensimmäinen viesti
tasapuolinen
Mun puolestani ne tupakoimattomat, joita toisten tupakkatauot häiritsee, saa ihan kaikessa rauhassa käydä kerran tuntiin pihalla seisomassa viitisen minuuttia. Tosin heillä tuntuu menevän tehokasta työaikaa kun vahtivat missä kollegat käy ja kuinka usein
Juu, yhdistän ne tupakoitsijoiden 10 minuuttiset ja pidän kerran päivässä itselläni reilun tunnin 'tupakkatauon'.

[QUOTE="huokaus";29872799]OT ;) mitenhän tupakoitsija laittaisi suun jos minä kävisin joka tunti hakemassa sen kupin kahvia ja kävisin vessassa ;)
molemmista selviän niin kahvikupillisen juonnista kuin wc käynnistäkin sillä 5 min ;)
niin, eihän minua hyvällä katsottaisi ja valituksia tulisi varmasti,
mutta tupakoitsijoita pitää ymmärtää tekeväthän he sentään kokoajan omaa itsemurhaansa ;)[/QUOTE]

Mitäpä jos vaihtaisit sellaiseen duunipaikkaan, jossa ei kytätä toisten tupakointia, kahvittelua tai vessassa käymistä?

tasapuolinen
Onneksi kukaan ei käytä omaa älypuhelintaan töissä, eikä villkuile sosiaalisia yhteisöjä -hups, hurahti puoli tuntia. Onneksi kukaan ei käytä huonosti tehdyn työnsä selittämiseen kaikkien työaikaa meuhkatessaan ympäriinsä siitä, että pomo on veemäinen. Onneksi kukaan ei istu kahvitauolla kivan työkaverin kanssa yliaikaa ja pysähdy juttelemaan joutavia yleisissä tiloissa-sehän on työyhteisön hyvän ilmapiirin tukemista. Onneksi kukaan ei nipistä ruokikselta itselleen mutaman minuutin ylimääräistä joka päivä ja mitä se tekee vuodessa? Onneksi kukaan ei myöhästele säännöllisesti saman verran?

Tätä listaa voidaan jatkaa loputtomiin, joten eikös lopputulos ole tärkein?
Tupakoitsijat tekevät näitä kaikkia samoja juttuja myös niiden tupakkataukojensa lisäksi.

idis
[QUOTE="Lissu";29872887]Tää on niin ihmisestä kiinni... olen tullut siihen tulokseen että tupakoitsijoiden tauoista narisevat juuri ne, jotka haluaisivat itse pitää niitä extra taukoja myös. Ja pitävät sitten kanssa, esim. ovat mielestään oikeutettuja 30 min kahvitaukoon kun eihän hänellä mene aikaa tupakalla käyntiin.

[/QUOTE]

No mutta tuohan olisi hyvä, kysytään työhaastattelussa olet tupakka ihmisiä ja jos et ole saat ruokaTUNNIN ja kahvi tauot olisi sen 30min
mutta
jos olet tupakoitsija saat ruokiksen 30min
ja tupakalla käydä sen 5min tunnin välein ;) Ihan oikeudenmukaista :)
Näin ei syrjitä ketään ja annetaan tupakoitsijoille ihan virallisesti lupa myrkyttää itseään :)

"aatos"
Kommentit näyttävät sen toteen, että väärintekijät ovat eniten äänessä ja haukkuvat tupakoimattomia. Luulisi olevan päinvastoin, sillä onhan niin, että tupakoijat ovat vähemmistönä, mutta näköjään häviäviävinä kovaäänisimmin itseään puolustavat. Onneksi tulevat maisemista häviämään.

[QUOTE="huokaus";29872908]Ottaako noin koville jos en jatkossa enää tee sinun töitäsi jolloin et pääse tupakalle ;)[/QUOTE]

Älä turhaan huolehdi, ei sun tarvitse tänne kyttäämättömään työpaikkaan tulla tekemään minun tai kenenkään muunkaan hommia :) Meillä katsos kun on sellainen mentaliteetti, että se on ihan sama onko tupakalla, kahvilla tai vaikka kävelyllä keskellä päivää, jos hommat tulee hoidettua.

• Tykkää
Reactions: kepsis ja 9MM
vanha kehäraakki
Olin aikoinaan nuorempana sellaisessa työpaja toiminnassa mukana mikä siihen aikaan työllisti 6kk jotta pääsi liiton rahoille ja oli hetken pois työttömyyslistoilta ;)
Siellä nuo tupakoitsija muodostui niin kovaksi ongelmaksi että jouduttiin ihan kovalla kädellä puuttumaan tilanteeseen ja sanottiin ettei jatkossa sitten saa polttaa kuin niillä kahvi tai ruokatauoilla.
En nyt muista montako varoitusta siitä piti saada jotta potkut tuli mutta kyllä sieltä porukalla loppui se tupruttelu ja ne ketkä ei sopeutuneet työpaikan sääntöön no he joko lähti vapaaehtoisesti tai hankki ne potkut tupruttelullaan ;)
Että ei nähtävästi olisi pahitteeksi ottaa aihan "aikuisten" kesken myös järeät säännöt käyttöön jos työpaikan säännöistä ei voida kiinni pitää mitkä on luotu jokiasen viihtyvyyden vuoksi.

hehhheee
Älä turhaan huolehdi, ei sun tarvitse tänne kyttäämättömään työpaikkaan tulla tekemään minun tai kenenkään muunkaan hommia :) Meillä katsos kun on sellainen mentaliteetti, että se on ihan sama onko tupakalla, kahvilla tai vaikka kävelyllä keskellä päivää, jos hommat tulee hoidettua.
töissä suojatyökeskuksessa tai kaupugilla ojan kaivajana joissa ei niin väliä vaikka hiukan lapioon nojaakin

Venttaillaan vaan rauhassa. Tulee aika, eikä kai pitkää aikaa mene, kun koko tupakointi kielletään paikasta riippumatta koko EU:n alueella. Minusta kovan työn tekevät jo tupakitsijat hankkiessaan sen askinsa. Mistä he tietävät, jos markkinoille tulee joku uusi tuote. Kaikkihan on piilossa. Itse en ole tupakka-askia nähnyt aikoihin, niin piilossa ovat.

Työpaikallani en tiedä enkä tunne kuin kolme tupakoitsijaa, ja hekään eivät kyllä hyppää kadulla sauhuilla. Meitä on sentään kymmeniä työntekijöitä omassa yksikössäni.

::)
[QUOTE="huokaus";29872799]mitenhän tupakoitsija laittaisi suun jos minä kävisin joka tunti hakemassa sen kupin kahvia ja kävisin vessassa[/QUOTE]

En tupakoi mutta käyn vessassa yleensä useamman kerran työvuorossa. Juon myös paljon (niin juovat myös useimmat työkaverini) pääasiassa vettä välillä kahviakin. Luultavasti työtovereiden ilme olisi näkemisen arvoinen siinä vaiheessa jos en wc:ssä kävisi.

Koska lähes alalla kuin alalla mitataan työsuorituksia, tehoja, myyntejä jne jollain tavalla, voisi työntekoa vertailla aika helposti. Meillä ainakin on yksi tehokkaimmista tupakoitsija, toinen huippu tupakoimaton..ja yllättäen ne jotka tietää montako kertaa päivässä kukakin polttaa, juo kahvia tai käy vessassa, on alle keskitason työtehokkuudessa.

mä...
Nämä ketjut on kyllä aina niin jänniä, kun on kyse tupakasta. Aina se tupakointi on vaan hyväksi kaikin puolin. Toisessa ketjussa tupakoivat elivät lähes sata vuotiaiksi, toisessa ei vauvalle ollut mitään haittaa, päinvastoin on täysin allergiaton ja terve (naapurin savuton vauva taas on atoopikkko) ja nyt se tupakka tekee ihmisestä supertehokkaan duunarin, joka viettää tauoilla kaikista vähiten aikaa päivässä =) Ihan mahtava aine, kai te muistatte lapsillennekin mainostaa, miten upea ja mahtava tuote se on!

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29873349:
Nämä ketjut on kyllä aina niin jänniä, kun on kyse tupakasta. Aina se tupakointi on vaan hyväksi kaikin puolin. Toisessa ketjussa tupakoivat elivät lähes sata vuotiaiksi, toisessa ei vauvalle ollut mitään haittaa, päinvastoin on täysin allergiaton ja terve (naapurin savuton vauva taas on atoopikkko) ja nyt se tupakka tekee ihmisestä supertehokkaan duunarin, joka viettää tauoilla kaikista vähiten aikaa päivässä =) Ihan mahtava aine, kai te muistatte lapsillennekin mainostaa, miten upea ja mahtava tuote se on!
Nähdäkseni kukaan ei ole puolustanut tupakointia tai sanonut sitä terveelliseksi tai hyväksi tavaksi. Sensijaan on ihmetelty niitä, joilla on niin kovasti aikaa kytätä muita.

Näyttäisi sille, että sun sisälukutaitosi ei ole siitä parhaimmasta päästä.

Siksi mun mies ei enää vitsi palkata jotka vetävät röökiä. Aika kallista tuli kun laskimme että yhden tupakoitsija menee 2t palkka turhaa jopa yli, koska sama rytmiä tupakan jälkeen on vaikea saada ja kun firmassa noin 30 työntekijä, ei tästä vain tulee mitään, mutta inhottavin vain se että asiakkaat joutuvat odottamaan

Väärentäjä
Olet väärässä.
Luepa ketju uudelleen, niin huomataan kuinka tupakoitsijat ovat selvästi omassa leirissään ja pitävät omaa työpanostaan parempana.

Tämä on erittäin absurdia, sillä miten päihteiden väärinkäyttäjä muka on parempi duunari? Kuinka tuo oi jumalallinen sauhusuu on oikeutettu jatkuviin ylimääräisiin TAUKOIHIN?

Olette siis oikeutettuja etuuksiin, koska olette narkkareita. Reilua.

lukutaidoton
Nähdäkseni kukaan ei ole puolustanut tupakointia tai sanonut sitä terveelliseksi tai hyväksi tavaksi. Sensijaan on ihmetelty niitä, joilla on niin kovasti aikaa kytätä muita.

No onhan täällä aikamoista puolustautumista ollut röökaajilla :D
Kehuttu kuinka toisilla menee aika kyttäämiseksi koska joku käy tupakalla,
no joo
ei voi monestikaan olla huomaamatta jos se tupakkapaikka näkyy suoraan työpisteelleni ikkunasta joten vähän hankala olla kyttäämättä :D
Mutta miten se minun näkeminen vie työtehokkuutta minusta pois jos sen näen :O
se ei ole vieläkään tätä ketjua lukiessani selvinnyt :D
Kuten ei sekään että miten se tupakoitsija voi olla tehokas työntekijä siellä tupakkapaikalla :D :D
Ehkä sitten minunkin sisälukutaidoissani vikaa kun vastausta en tähän kysymykseeni ole löytänyt :/

No onhan täällä aikamoista puolustautumista ollut röökaajilla :D
Kehuttu kuinka toisilla menee aika kyttäämiseksi koska joku käy tupakalla,
no joo
ei voi monestikaan olla huomaamatta jos se tupakkapaikka näkyy suoraan työpisteelleni ikkunasta joten vähän hankala olla kyttäämättä :D
Mutta miten se minun näkeminen vie työtehokkuutta minusta pois jos sen näen :O
se ei ole vieläkään tätä ketjua lukiessani selvinnyt :D
Kuten ei sekään että miten se tupakoitsija voi olla tehokas työntekijä siellä tupakkapaikalla :D :D
Ehkä sitten minunkin sisälukutaidoissani vikaa kun vastausta en tähän kysymykseeni ole löytänyt :/
Niin, siis minä en polta, mutten silti ymmärrä sitä, että miten jonkun muun tekemiset voi olla joltain muulta pois?

Ensinnäkin, jos olet niin tehokas, niin miten kerkeät tuijottamaan työpisteesi ikkunasta ulos. Vaikka minulla on ikkuna, en juurikaan kerkeä tuijottelemaan siitä, kuka käy röökillä ja kuka ei, enkä tuijota, vaikka aikaakin olisi. Toiseksi, minulla ei ole hajuakaan mitä työtoverini tekevät työajallaan. Minä hoidan omat duunini. Useimmiten huomattavasti nopeammin kuin muut ja jää aikaa muuhunkin...

Lähinnä täällä on kommentoitu sitä, että ei ne tupakoimattomat näytä saavan yhtään sen enempää aikaan työpaikalla, vaikka eivät käy röökilläkään... miten noloa se sitten on?

Väärentäjä
Ahaa, nyt mä sen keksin.

Tupakointia kannattavat ääliöt ovat vieraantuneita töistä, koska ovat sellaisessa asemassa että töitä ei oikeastaan tarvitse tehdä.

On siis aivan sama, että jauhaako paskaa tupakkapaikalla vai omassa toimistossaan.
Kunhan se pieni juttu tulee päivänaikana hoidettua.

Sitten on näitä oikeita duunareita, jotka tekevät hikeä valuen töitä 8.5h päivässä, miinus lakisääteiset.
Tätä ryhmää voi hieman vituttaa sauhusuut, jotka vierittävät omat työnsä muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Väärentäjä;29873429:
Olet väärässä.
Luepa ketju uudelleen, niin huomataan kuinka tupakoitsijat ovat selvästi omassa leirissään ja pitävät omaa työpanostaan parempana.

Tämä on erittäin absurdia, sillä miten päihteiden väärinkäyttäjä muka on parempi duunari? Kuinka tuo oi jumalallinen sauhusuu on oikeutettu jatkuviin ylimääräisiin TAUKOIHIN?

Olette siis oikeutettuja etuuksiin, koska olette narkkareita. Reilua.
Sori, mutta mä en vaan tajua, miten joku jaksaa olla niin hemmetin kiinnostunut jonkun muun tekemisistä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka joku vetäis ties mitä roinaa hihaansa, jos se hoitaa työnsä hyvin. En mä siitä jaksaisi omaa päätäni vaivata.

Lunatic
No mutta tuohan olisi hyvä, kysytään työhaastattelussa olet tupakka ihmisiä ja jos et ole saat ruokaTUNNIN ja kahvi tauot olisi sen 30min
mutta
jos olet tupakoitsija saat ruokiksen 30min
ja tupakalla käydä sen 5min tunnin välein ;) Ihan oikeudenmukaista :)
Näin ei syrjitä ketään ja annetaan tupakoitsijoille ihan virallisesti lupa myrkyttää itseään :)
Tässä vois olla ideaa.

Lunatic

Ei sitä tarvitse mikään kyttääjä olla, että näkee miten usein röökitauoilla juostaan. Normiaisteilla varustettu ihminen yleensä havaitsee mitä ympärillä tapahtuu, oli sitten kyttääjäluonne tai välinpitämätön.

no joo
Sori, mutta mä en vaan tajua, miten joku jaksaa olla niin hemmetin kiinnostunut jonkun muun tekemisistä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka joku vetäis ties mitä roinaa hihaansa, jos se hoitaa työnsä hyvin. En mä siitä jaksaisi omaa päätäni vaivata.
Nooh..otetaanpa esimerkiksi vaikka vanhainkoti jossa hoitajat YRITTÄVÄT ehtiä hoitamaan kaikki vanhukset inhimillisesti työvuoronsa aikana. Toissa kesänä olin kuukauden tällaisessa töissä.
Hoitajat kiitävät rivakoin askelin huoneesta toiseen, kantelevat pyykkejä ja apuvälineitä paikasta toiseen. Siirtelevät vanhuksia, syöttelevät, pesevät ja pukevat. Usean kerran päivässä hiki virtaa otsalla eikä todellakaan tarvitse miettiä punttisalilla käyntiä päivän jälkeen. Aina on vajaa miehitys ja aina on hoitajan tai parin jätettävä ruokatunti väliin jotta saadaan Martta tai Erkki pestyä kun sitä on jo siirretty liian monta päivää.

Täytyy sanoa, että siinä säntäillessä niin kyllä se välillä pisti silmään kun samat hoitajat palailevat ulko-oven suunnilta takki päällä useaan kertaan päivässä. Tai kun huhuilet apua vessassa hankalassa asennossa epäonnistuneen siirto yrityksen seurauksena satakiloinen mummi puoliksi pyörätuolissa ja puoliksi käsivarsillasi, eikä kukaan pääse tulemaan koska puolet porukasta on pihalla ja puolet yhtä kiinni kuin minäkin.

Ja keksin kyllä monta muutakin työpaikkaa jossa toisten tupakointi ottaa yhtäpaljon päähän kuin tässäkin.

Yhteistyössä