Tupakoitsijat varastavat ajan muilta

• Viestiketjun aloittaja "linkku"
  • Ensimmäinen viesti
"Vvieras"
No joo. Mä olin aikaisemmassa työpaikassani ainoa tiimistä, joka poltti. Tupakkatauot pidin yleensä kahvi- ja ruokataukojen yhteydessä ja joskus, kiireisimpinä päivinä, pidin myös ylimääräisiä tupakkataukoja. Oli vaan pakko nollata väliin, että jaksoi.

Tulosseurannassa mä olin se tehokkain. Kumma kyllä ne, jotka ei polttaneet, saivat kahvi- ja ruokataukoihinsa kulumaan aikaa enemmän kuin minä. Tehhokkuuteen pikku tauot vaikuttavat yleensä positiivisesti. Tauon jälkeen työteho on korkeampi.

Kukaan ei koskaan kritisoinut mun ylimääräisiä taukojan. Enhän mä käyttänyt kahvi-ja ruokataukoihin lähellekään sitä aikaa, mitä muut. Ja jos työtehoja firmassa seurataan, niin on ihansama niille tauoille. Pääasia on, että tulosta syntyy!

::)
Taukojen pitäminen tai pitämättä jättämienen ei kerro työtehosta juuri mitään ...tai no monessa työssä taukojen pitämättä jättäminen nimenomaan heikentää sitä työtehoa. Parempiakin tapoja tauan pitämiseen pitkin päivää löytyy kuin tupakoiminen tai jatkuva kahvilla istuminen, mutta...

Työtorverina sillä ei ole minulle merkitystä kuinka kukakin taukonsa käyttää, mutta työnantajan ja tietysti veronmaksajan näkökulmasta sillä on enemmän merkitystä. Monta kupillista kahvia per päivä tai tupakointi ei työssä jaksamista pidemmän päälle lisää, ennemmin terveysongelmia, sairauspoissa oloja yms.

"matkailija"
Polttajat polttaa ja sinnittelee vaatien paheensa hyväksymistä. Mutta tulee aika, jolloin ei polteta, ei missään. Junat ja lentokoneet on savuttomia, samoin ravintolat. Laivat ovat raikkaita. Niissä on vain pieni alipaineistettu savustamokoppi. Palvatkoon itsensä niissä jota sitä kaipaa. Elämä voittaa. Vielä kun saisi tuon naapurin ämmän pois tuolta parvekkeelta röyhyttelemästä, niin kaikki olisi ok.

Yhteistyössä