tupakkakiellosta ravintoloissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle toi uus laki on melkein samantekevä koska en kuitenkaan käy juuri lainkaan baareissa.Ja vaikka poltankin niin mulla menee muutenkin todella vähän tupakkaa ravintolassa, toisin kun mun miehellä.

on se ihana katsoa kun ihmiset painuu ulos 30 asteen pakkasella 5min välein pössyttelemään ja itsellä ei tarvitse kuin olutta siemailla ja silloin tällöin vessassa käydä.kärsikään syöpäkääryleen pössyttelijät

Röökikielto on niiiin asiaa!!!!! Tulis vaan voimaan partseillakin! Jotenkin mua ei kauhiast liikuta tää itku tupakoitsijoiden 'oikeuksista'....
Sitäpaitsi eikös perusteluna kiellolle ollut työsuojelullinen pointti..ettei ravintolahenkilökunta joudu altistumaan savulle!!!!!!!!!!!!!!

Kysyn vaan mitö tekevät yksinäiset ihmiset, siis ne jotka yksin käyvät baareissa. Juomia ei saa viedä vessaan eikä tupakointipaikalle. Mihin sen jätät? Henkilökunnalla ei ole mahdollisuutta vahtia juomia. Mä epäilen vahvasti, että tyrmäystipat tulevat lain myötä lisääntymään. Näillä saalistajilla on nytten avoin temmellyskenttä ravintoloissa uuden lain myötä.

Miten poket vahtivat baariin jonottajia ja tupakoivia? Mitä kahakoita baarien edustalla tulee, kun jonottajat yrittävät tunkea kännipäissään sisään 'tupakalla käynti' -verukkeella.

Laki on ok, muuten vaikka ite poltankin, mutta pahan virheen tekivät tällä anniskeluoikeuden rajoittamisella tupakointialueella.

Lehdessä oli myös juttua siitä, että henkilökunta ei saa tupakoida myöskään ravintolan tiloissa eikä myöskään asiakkaille tarkotetuissa tupakointipaikoissa. Yhtäkkiä ravintolatyöntekijät saivat kaikista tiukimmat säännöt polttamiseen. Harvalla tarjoilijalla on mahdollisuus lähteä ulos tupakoimaan varsinkin kiireiseen aikaan tai silloin kun on hiljanen aika ja talossa yksin.

Siinä olen samaa mieltä erään kirjottajan kanssa, että ravintola-ala on ammatinvalintakysymys. Sen lisäksi savuttomiakin ravintoloita on paljon. Ravintoloiden pitäisi itse saada päättää savuttomuudesta - se joka haluaa silti töihin tupakoivien paikkaan tekee itse valintansa. Tai laki olisi pitänyt sulkea yökerhot ja pubit pois. Näin olisi varmasti jäänyt vaihtoehtoja työntekijöille missä työskennellä.

Alkuperäinen kirjoittaja siveydensipuli:
Siinä olen samaa mieltä erään kirjottajan kanssa, että ravintola-ala on ammatinvalintakysymys. Sen lisäksi savuttomiakin ravintoloita on paljon. Ravintoloiden pitäisi itse saada päättää savuttomuudesta - se joka haluaa silti töihin tupakoivien paikkaan tekee itse valintansa. Tai laki olisi pitänyt sulkea yökerhot ja pubit pois. Näin olisi varmasti jäänyt vaihtoehtoja työntekijöille missä työskennellä.

todellakin näin!

laitetaan ravintoloihin puhalluskokeet ovelle eli jos puhallat yli 0,5 nii ei oo asiaa, koska ravintolassahan ei saa humalaisille anniskella ja siksi 0,5 koska toi on rattijuopumuksen raja..

Kolme varoitusta voidaan antaa ja sitten lähtee anniskeluluvat.

Mun työpaikalla mä oon työntekijöistä ainoa joka ei polta :whistle: Ja mua ärsyttää suuresti tämä laki, tulee kauheasti lisätyötä meille kun pitää vahtia aikuisia ihmisiä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Röökikielto on niiiin asiaa!!!!! Tulis vaan voimaan partseillakin! Jotenkin mua ei kauhiast liikuta tää itku tupakoitsijoiden 'oikeuksista'....
Sitäpaitsi eikös perusteluna kiellolle ollut työsuojelullinen pointti..ettei ravintolahenkilökunta joudu altistumaan savulle!!!!!!!!!!!!!!

mutta sehän oli vain ammatinvalinta kysymys ja tarjoilijat polttaa itsekkin.hah oikein että ei tarvi haista työvuoron jälkeen sille p.askalle.itsepalvelu ravintola tupakoiville ettei tarvi altistua ja saavat polttaa rauhassa vaikka koko paikan

En usko et tämä laki toimii yhtään paremmin ku vanhakaan, hyvin harvassa baarissa polttamiseen savuttomalla alueella puututtiin. Mun työpisteeni on savuton, mut hiukan turha käskee ihmisiä polttamaan muualla kun lähipöydissä saa tuprutella.
Joissakin toimipisteissä jopa tupakoivat ihmiset valittivat että silmät kirvelee ja valuu savun takia, näihin tilanteisiin tuskin lakikaan auttaa ellei sakot ole tuntuvat.

Mut sitä mieltä oon, et tulee kyl oikeesti hirveesti ongelmia tuosta.
Varsinkin kun ihmiset jotka polttaa, tai ovat viihde tuoakoitsijoita, niin polttavat yleensä enemmän humalassa ollessaan.

Baareissa on pienet ovet, ni hirvee tunkuhan siinä tulee! Ei ne portsaritkaan pysty vahtimaan, että kuka on uusi asiakas ja kuka vaan tupakalta tuleva..

Yhteistyössä