Tupakan polton lopettaneet

1.1.2011 lopetin sitä enne vähensin n 1kk ajan. loput tablettien avulla. purkasta tuli kurkku kipeäksi ja laastarista ihottumaa. nyt ole nollu kohta 1v2kk ilman. hajuaisti on parantunnu samoin makuaisti. isonväri muuttu n 3kk ku olin ollu polttamassa. meikkivoiteenväri njouvuin vaihtaan. se oli herättävä kokemus!

rahat pistin syrjään lasipurkkiin, 5e/pvä rahoilla laitoin itelleni ne tatuoinnit mistä olin jo 10v haaveillu.
 
tsemppiä
En ole koskaan polttanut joten en voi kertoa kokemuksia lopettamisestakaan, mutta sen voin sanoa että tupakoitsijat TODELLAKIN haisevat pahalta. Pahimpia ovat ne jotka eivät edes haise tupakalle vaan paremminkin tuhkakupille. Bussia / junaa odottaessani seuraan ympärillä olevia ihmisiä ja jos joku polttaa niin pidän huolen että ainakin kyseinen henkilö menee ensin kulkuvälineeseen ja sitten menen vasta itse. Näin voin valita että en istu sen haisunäädän viereen.
 
....
Jätä ensin se päivän eka tupakka. Ja kuskaa aina yhtä tupakkaa mukana, ajattele että voit polttaa sen jos henki on siitä kiinni ;) mulla auttoi se ajatus, että en koskaan ajatellut että yhtäkään en enää koskaan saa polttaa, mulla siis oli se yksi hätävara aina mukana, mutta koskaan ei niin isoa hätää ollu että olis sit' tarvinnut polttaa.
 
Helppoa. Siirtää vaan aina sen seuraavan tupakan polttamista hamaan tulevaisuuteen... enpä vielä käykään tupakalla, enkä vieläkään, empä mene nytkään jne. =)
Anoppi ja appi lopettivat tupakoinnin yli 40 vuoden jälkeen kuin seinään, kun appi sai sydärin... =)
 
"-S-"
Lopettaminen on helppoa, savuttomana pysyminen eri asia.. Yllättävän pitkän ajankin jälkeen vaan niitä mielitekoja tulee, ja silloin saa pysyä tiukkana. Tupakoitsijalle kun ei koskaan ole olemassa "vaan sitä yhtä".
Joten, myös oma asenne, tahto ja päätös tarvitaa. Ei saa jättää mitään takaportteja auki.
 
"..."
lopetin pari viikkoa sitten.. Olen aikaiseemin lukenu stumppaa tähän kirjaa ehkä puolet. en jaksanu loppuun, mutta kyllä silläkin ehkä oli jotain vaikutusta. Muhin lopettamis ajatusta päässäni, keräsin tarpeeksi motivaatiota. sitten vain yks kaks päätin lopettaa. hyvin on mennyt. ensimmäiset pari kolme päivää teki välillä mieli.. Nyt ei enää ollenkaan.. Katon vain säälistä ihmisiä jotka polttavat.. säälittävän näköstä.. Itsekuria siihen vain tarvitaan.. Olen onnelinen kun ei enää tarvi käydä tupakilla.. ei tarvi aina miettiä sitä,, mutta jos ei omalla päätöksella/ itsekurilla menen niin lue ehdottomasti tuo stumppaa tähän kirja.. toivoo savuton 2 viikkoa.. takana 8 vuotta polttamista.. aski päivässä
 
Olen polttanut ikäni ja aina tähän asti kun raskaustesti näyttänyt plussaa (n. 10 kertaa), on kessuttelu loppunut siihen ja siihen auttanut vielä kun alkanut järkyttävä pahoinvointi, niin ei todellakaan ole tehnyt mieli. Tupakka pysynyt poissa vielä imetysajan ja yleensä kun eka kerran lähtenyt viihteelle ja nauttinut vähän alkoholia on tupakkaa tarvinnut ja siitä pikku hiljaa alkanut taas kessuttelu. Edellinen tupakka"lakko" oli reilu 3-v sitten kun odotin kuopustani, mutta hänen kohdallaan imetys ei onnistunut joten pääsin viihteelle nopeammin ja sitä kautta alkoi tupakointikin nopeammin.
Syksyllä tuli raskaaksi ja yritin kyllä lopettaa, mutta nyt se ei onnistunutkaan. Sain kyllä vähennettyä, mutta en loppumaan.
Nyt sit pääsin tupakasta eroon (toivottavasti lopullisesti) champixen avulla (joka toi kyllä haittavaikutuksia joista kärsin vieläkin, mutta tupakka jäi). Olen ollut ilman tupakkaa n. 2 kk ja yhtään ei tee mieli. Ei ole tullut mieleenkään polttaa vaikka olen nautiskellut viiniä ja ollut iltaa istumassa. Välillä saattaa illalla tulla vähän levoton olo joka helpottais varmaan jos kävis tupakalla, mutta oon lähtenyt joko kävelemään tai esim kuntosalille polkemaan kuntopyörällä, on levottomuus häipynyt. Teen kyllä nyt kaikkeni etten enää alkais polttaa ja vielä ainakaan ei oo ollut mitään vaikeutta.
Onnea sulle matkaan ja älä lannistu vaikka lipsahtaiskin välillä.

(Ite ostin muuten imemistarpeeseen sähkötupakan jossa ei ole nikotiiniä, mutta en mä sitä tarvinnut kuin parin päivän ajan. Se oli niin hyvän makuinen, että aattelin etten halua jäädä siihen koukkuun :) )

Muoks. lisäys: mulla meni viimeisen kahden vuoden ajan maxitoppa päivässä! Sain kyllä loppu vaiheessa vähennettyä niin että pärjäsin jotenkin normi topalla, toisinaan kyllä jouduin iltaisin polttamaan miehen askista kun omat loppui. Niin ja meillä siis toinen puolisko polttaa edelleen, eikä se haittaa mua yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tärkein asia on täyttää ne kohdat tekemisellä, jotka ennen kuluivat röökatessa. Oliko se niin, että 15 ekaa minuuttia on ne pahimmat, sitten mielihalu vähenee.

Juokse rappusia kuin hullu, polje stepperiä, haravoi, lyki lunta, juo vettä, syö oksennukseen asti appelsiineja, tee MITÄVAAN mutta älä laita tupakkaa suuhusi.

Mielihalu vähenee päiväm päivältä, kun kaksi viikkoa on mennyt, voit jo hitaasti onnitella itseäsi. Jokainen uusi aamu ilman tupakkaa on askel oikeaan suuntaan. Mutta muista, sä et voi polttaa edes sitä yhtä. Et missään tilanteessa. Muuten kaikki on aloitettava taas alusta.

TSEMPPIÄ :hug:
 
kmgdlgd
En ole lopettanut, halusin vaan toivottaa voimia lopettamiseen, kunpa onnistuisit!

Mä olen polttanut 11-vuotiaasta eli nyt 14 vuotta. Aina on mennyt vähintään 20 tupakkaa päivässä, nyt taitaa mennä ylikin. Haluaisin lopettaa mutta tuntuu ihan mahdottomalta :/ Ehkä en vaan ole sitten saanut sitä lopullista päätöstä tehtyä..
 
"Minni"
Alotin 16 v ja lopetin 27 v. Nikotiinilaastari tehosi. 2 kk käytin sitä..kerran kk kun käyn viihteellä ni uskallan vetää muutaman, siihen aina jää..tai en ollenkaan..tupakanhaju on aivan kauhee kun ohi menee tyyppi jolla vaatteet haisee tupakille, hyh ja hyh.
 
"Jooh"
olin aivopestävissä.. luin allen carr:in kirjan stumppaa tähän! ja ei ole sen jälkeen tehnyt mieli tupakkaa.. poltin kuitenkin askin päivässä useamman vuoden ajan. viikon päästä tulee 11kk ilman savujen savuja! tsemppiä! :)
Luin ton saman kirjan ja polttaminen loppu siihen. Nyt jo 1,5v savutonta elämää. Ei ollu himoja yhtään viimesen körssin jälkeen.
 

Yhteistyössä