Tupakan polton lopettaneet

olin aivopestävissä.. luin allen carr:in kirjan stumppaa tähän! ja ei ole sen jälkeen tehnyt mieli tupakkaa.. poltin kuitenkin askin päivässä useamman vuoden ajan. viikon päästä tulee 11kk ilman savujen savuja! tsemppiä! :)
 
Pikkuhiljaa vähentämällä määrää ja sitten jossain välissä lopetat kokonaan. Älä lannistu, jos lankeat polttamaan, yrität vaan samalla tapaa uudestaan.
Päätinkin jo sen että jos sattuu lankeamaan niin en ammu itseäni yhden tupakan takia. Tai kahden. Mutta aion nyt vakavasti yrittää tätä. Raskaudet ja imetykset olen ollut polttamatta ja en ymmärrä miksi olen aina aloittanut uudestaan kun kerta mulle oli niin helppoa se silloinkin lopettaa.
 
Hankkiudu raskaaksi ja lopeta kerrasta testin näyttäessä plussaa. Sitten kun raskaus- ja imetysajan jälkeen tekee mieli alkaa taas polttamaan; hankkiudu uudelleen raskaaksi. Siitä taas "toivuttuasi" ja tupakkapeikon taas nostaessa päätänsä, ajattele niitä rahoja jotka säästät olemalla polttamatta, niitä kertoja kun ei ole pakko mennä kovilla pakkasilla palelemaan ulos tupakalle, sitä palautunutta makuaistia joka jopa erottaa suklaan viinietikasta, niitä puhtaan vaaleita sormia sen kellastuneiden sijaan ja sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse heti herättyään mennä tupakalle, ennen nukkumaanmenoa, ennen elokuvan katsomista, ennen autoon menoa jne.
Ei se niin ihanaa ole että tuohon viitsisi taas ryhtyä, enemmän miinuksia kuin plussia.
 
Hankkiudu raskaaksi ja lopeta kerrasta testin näyttäessä plussaa. Sitten kun raskaus- ja imetysajan jälkeen tekee mieli alkaa taas polttamaan; hankkiudu uudelleen raskaaksi. Siitä taas "toivuttuasi" ja tupakkapeikon taas nostaessa päätänsä, ajattele niitä rahoja jotka säästät olemalla polttamatta, niitä kertoja kun ei ole pakko mennä kovilla pakkasilla palelemaan ulos tupakalle, sitä palautunutta makuaistia joka jopa erottaa suklaan viinietikasta, niitä puhtaan vaaleita sormia sen kellastuneiden sijaan ja sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse heti herättyään mennä tupakalle, ennen nukkumaanmenoa, ennen elokuvan katsomista, ennen autoon menoa jne.
Ei se niin ihanaa ole että tuohon viitsisi taas ryhtyä, enemmän miinuksia kuin plussia.
Olen kai minä kuullut hullummankin syyn/perustelun lisääntymiselle....
 
"sipsi"
Hankkiudu raskaaksi ja lopeta kerrasta testin näyttäessä plussaa. Sitten kun raskaus- ja imetysajan jälkeen tekee mieli alkaa taas polttamaan; hankkiudu uudelleen raskaaksi. Siitä taas "toivuttuasi" ja tupakkapeikon taas nostaessa päätänsä, ajattele niitä rahoja jotka säästät olemalla polttamatta, niitä kertoja kun ei ole pakko mennä kovilla pakkasilla palelemaan ulos tupakalle, sitä palautunutta makuaistia joka jopa erottaa suklaan viinietikasta, niitä puhtaan vaaleita sormia sen kellastuneiden sijaan ja sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse heti herättyään mennä tupakalle, ennen nukkumaanmenoa, ennen elokuvan katsomista, ennen autoon menoa jne.
Ei se niin ihanaa ole että tuohon viitsisi taas ryhtyä, enemmän miinuksia kuin plussia.

Ei mun ole tarvinut lopettaa kuin sen kerran :) En myöskään ole nähnyt tupakkapeikkoja, mutta toisille se voi ollakin juuri tuolla kaavalla menemistä.
 
Vierasminä
Mä olen ollut polttamatta puoli vuotta ja tupakanhimot yksinkertaisesti vain kestänyt päätökseni voimalla. Olen myös päättänyt, että tupakkahimoni takia lapset ei saa kärsiä pahantuulisuudestani, joten annan vain vetutuksen riehua päässäni päästämättä sitä ulos.
Ja odotan, että joskus tupakan on pakko häipyä mielestä, siis ihan kokonaan.

Iloinen mä olen, että olen lopettanut! :)
 
"mmmm"
Pelkäsin aina vieroitus oireita: ärtymystä, lihomista, hirveää tupakan himoa jne. ne oli syyt mihin tupakkalakko aiemmin kariutui. Aloitin 5-htp, l-tyrosiini kuurin noin viikkoa ennen lopettamista ja lopetin sitten vain yht. äkkiä. Vieroitusoireet oli erittäin lieviä jos niitä oli edes ollenkaan. Energiaa riittää ja nukun hyvin :)

ps. poltin aiemmin noin 7 savuketta/päivä
 
Pikkuhiljaa vähentämällä määrää ja sitten jossain välissä lopetat kokonaan. Älä lannistu, jos lankeat polttamaan, yrität vaan samalla tapaa uudestaan.
Mulla ei toiminut mitkään vähentämiset ynnä muut yhtään, vaan kertalaakista lopetus eikä hairahduksia. Tai humalassa maistoin neljän vuoden jälkeen ja yrjösin :)
Mutta varmaan parikymmentä lakkoa päättyi siihen että mä maistoin vähän, joten aina toi "älä lannistu jos ratkeat" ei toimi, vaan hairahduksen pitää olla etukäteen niin elämän ja kuoleman kysymys, ettei sitä yksinkertaisesti tapahdu.
 
"Iina"
Lopetin nikotiinipurkan ja tikkarin voimalla. Ei juurikaan tehnyt tiukkaa. Mutta tosiaan jos yhdenkin polttaa, niin lakko yleensä tyssää siihen.... (itse olen "lopettanut" turhan monta kertaa, nyt vika toimi niin että ekaan kertaan tupakan hajukin on törkeen kuvottavaa)
 
mä...
Poltin toistakymmentä vuotta askin päivässä kunnes "se" iski. Miten voin olla esimerkkinä lapselleni, jos tupakoin? Miten voin sanoa lapselleni, ettei nyt ole rahaa ostaa uutta dvd:tä vaikka päivittäin ostin itselleni saman hintaisen tupakka-askin? Miten kestäisin pitkäkestoisen, raa'an ja tuskaisen hukkumiskuoleman (COPD)? Mitä kaikkea tekisinkään niillä rahoilla, jotka nyt menevät taivaan tuuliin? Tupakointi tyhmentää ihmistä, miksi haluan antaa tyhmemmän vaikutelman itsestäni muille? Tupakoitsija myös haisee todella pahalle, iho on rumempaa ja paljon muuta (vaikka tupakoitsijana tätä ei myönnä niin totta tuo on ja ihmisten ajatukset esim. bussissa tai kaupassa ei ole kovinkaan ystävälliset haisevaa kohtaan).

Nyt takana yli 2 vuotta savutonta aikaa eikä mieli ole koskaan tehnyt yhtään tupakkaa. Niin hävettävää se on.
 
IhanaValo
Miekin lopetin (2 kertaa) plussan jälkeen aika pian. Kerran alotin uudelleen imetysajan jälkeen, toisen kerran en. Hammasta purren selvisin kuin selvisin, koitin vaan miettiä jotain muuta, söin porkkanaa, purkkaa ja vaikka mitä etten menis tupakalle. Mut en tarvinnu korvaustuotteita. Ja ilman oon ollut nyt pian kuutisen vuotta.

Mies lupaili ja lupaili vuosia että lopettaa, ja sitten, minkä lie valaistumisen kokenut lopulta ja oli ilman mitään kertomisia tilannut itelleen sen sähkötupakan. Sitä tai pari kk "poltella", sanoi että heti väheni sekin ja lopulta lopetti senkin-eikä oo normitupakkaa näkyny :)
 
"mimosa"
Minä lopetin kun plussasin. Kohta tulee vuosi ilman. Kerran poltin yhden, ja siitä tuli niin kauhea olo ettei enää ikinä. Rahaa on myös kummasti taskussa kokoajan. Iho ja hampaat on paremmassa kunnossa ja se haju.....sitä ei tupakoidessa tajunnut kuinka paha se oli.

Tsemppiä. Pystyt siihen kyllä. Muista että jos retkahdat niin aloitat vain alusta vaikka sata kertaa.
 
"Anne"
Yllytin itse itseäni. En päättänyt lopettaa vaan että menen kun tarvitsen tupakkaa, iskostin päähäni että minulla ei mene hermot koska en saa polttaa tupakkaa vaan koska poltan sitä.
Mietin aamuisin että nyt menisin, mutta kuinka kauan tänään voin olla menemättä.
Minulle tuli myös mielikuva siitä kuinka hädissäni haen saunan uunista puoli hiiltyneen koivuklapin ja alan imeä sitä kaksin käsin kun tupakat on loppu. Ja loppujen lopuksi, ei se kovin fiksun näköistäkään ole, menepäs peilin eteen pillin kanssa heilumaan.
 

Yhteistyössä