S
surkea äiti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mitäs jos lapsi vain ei ole kovin älykäs ja etevä? Silloinkin on vaan pakko se lapsi hyväksyä ja olla siihen tyytyväinen. Se on hirveää, kun ei koskaan yllä siihen, mitä odotetaan, tiedän ihan kokemuksesta.
PS. mä opin uimaan 15 vuotiaana, kun mulle ostettiin räpylät. Nykyisin käytän uimapötköä, koska en oikein osaa uida vieläkään kunnolla.
Näinhän se juuri on, minun lapseni ei ole kovin älykäs eikä etevä. Minulle sen hyväksyminen kuitenkin on todella vaikeaa.
Minullakin yksi lapsista ei ole kovin älykäs eikä etevä. Hänellä on kyllä ihan omat vahvuusalueensa, niinkuin meillä kaikilla. Kaikki vahvuusalueet kun eivät näy kouluarvosanoissa.
Ei tilanteen hyväksyminen ole ollut minullekkaan aikanaan helppoa. Yhtä rakas lapsi hän on silti minulle kuin nuo muutkin. Varmasti menisi lukkoon, jos painostettaisiin sikana -ja aikanaan tuli tehtyä tuokin virhe- mutta saa nyt suoritua omalla tasollaan.
Tätä minäkin yritän, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Toivottavasti saan itseni hyväksymään tilanteen ennen kuin lapseni itsetunto on aivan lytyssä. Pyydän kyllä aina anteeksi hermostumistani, enkä tietenkään hermostu vähän väliä, mutta aina joskus tulee viimeinen pisara joka saa minut hermostumaan.