Tuota noin, oon hieman ehkä huolissani kaveristani.. Tai ennemminkin hänen hoitolapsistaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
Ja otsikossa jo ilmaisit olevasi huolissasi lapsista, nyt kuitenkin vähättelet asiaa että "ei ole lyönyt tms." Kyllä henkinen väkivalta on ihan yhtä paha asia. Tiedät että lapsia ei saa kohdella niinkuin ystäväsi kohtelee. Tee asialle jotain. Tunnetko hoitolasten vanhemmat?

Vanhemmille nimetön yhteydenotto? Voit vaikka esiintyä "huolestuneena naapurin mummona" tms. Jos hoitohomma ystävältäsi loppuu, niin samalla vältät sen hoitopaikan vaihtamisen omasta aloitteestasi, mikä sua ilmeisesti niin kiusaa.

Ihan järkkyä. mieti edes niitä hoidossa olevia pieniä...mahtaa aamulla pelottaa heitäkin jo hoitoon meno kun tietää että koko ajan vaan huudetaan. kyllä se heidän käytöksestäänkin alkaa kohta jo näkyä. Olet velvollinen ilmoittamaan kun tällästä olet nähnyt, henkistä pahoinpitelyä tosiaan!

Snif,mulla tuli ihan kyyneleet silmiin kun ajattelin niitä lapsi parkoja:( just luin lehestä jonku psykologin kirjoituksen,ettei alle 2v saa huutaa eikä jättää yksin itkemään,se vaurioittaa jotain aivojuttuja(siis tunne ym.juttuja)...tottakait sen omakin lapsi villeilee jos äidin käytös on mitä on,ja koettaa saada huomiota...Pliis,ilmoita perhepäiväjohtajalle pian!vaikka nimettömästi...sano että olet liian läheltä sitä ihmistä ,ettet halua siksi sanoa nimeäsi...

Alkuperäinen kirjoittaja Minun mielipide:
Mä en oo ikinä ees ymmärtänyt vanhempia, jotka laittaa noin pieniä minnekään hoitoon kokopäiväisesti. Tuon ikäisten paikka on vielä kotona.

Kestääkö mielestäsi sitten vanhempi lapsi paremmin tuollaisen käytöksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pavel:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
Ja otsikossa jo ilmaisit olevasi huolissasi lapsista, nyt kuitenkin vähättelet asiaa että "ei ole lyönyt tms." Kyllä henkinen väkivalta on ihan yhtä paha asia. Tiedät että lapsia ei saa kohdella niinkuin ystäväsi kohtelee. Tee asialle jotain. Tunnetko hoitolasten vanhemmat?

Vanhemmille nimetön yhteydenotto? Voit vaikka esiintyä "huolestuneena naapurin mummona" tms. Jos hoitohomma ystävältäsi loppuu, niin samalla vältät sen hoitopaikan vaihtamisen omasta aloitteestasi, mikä sua ilmeisesti niin kiusaa.

On toisaalta ymmärrettävää että pelkäät "oman nahkasi" puolesta, mutta kyllä lapset menee etusijalle, vaikkeivät olisi omiakaan. Luuri kouraan NYT.

Mä en oo ikinä ees ymmärtänyt vanhempia, jotka laittaa noin pieniä minnekään hoitoon kokopäiväisesti. Tuon ikäisten paikka on vielä kotona.

Kaikillahan toki on mahdollisuus jäädä kotiin? Se on hyvä jos itselläsi on mahdollisuus siihen, eipä sillä parin sadan kotihoidon tuella pitkälle pötki.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei liity tähän:

Ei tietenkään!!! En niin ole väittänytkään

Mutta kyllähän se on tiedetty tosiasia, että tuon ikäiset eivät edes kuuluisi kokopäivähoitoon!

Ja mitä auttaa tähän tilanteeseen? Joidenkin on muuten pakko käydä töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja minun mielipide:

Ei tietenkään!!! En niin ole väittänytkään

Mutta kyllähän se on tiedetty tosiasia, että tuon ikäiset eivät edes kuuluisi kokopäivähoitoon!

Älä vaihda puheenaihetta. Ei liity tähän ketjuun tuo jankutus.

Voi herran jestas! Toivon sydämeni pohjasta, että AP on JUURI NYT soittamassa ja hoitamassa asiaa eteenpäin, eikä siksi enää vastaile tänne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Parkkonen:

Ja mitä auttaa tähän tilanteeseen? Joidenkin on muuten pakko käydä töissä...

Niin, tämä ketju ei käsitellyt kotihoidon paremmuutta. Toivon, että ap otti monista ohjeista onkeensa.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:

Kaikillahan toki on mahdollisuus jäädä kotiin? Se on hyvä jos itselläsi on mahdollisuus siihen, eipä sillä parin sadan kotihoidon tuella pitkälle pötki.

Aika vähän saat kyllä sitten tukea. Ja oli sitä rahaa vaikka kuinka paljon, niin aina se menee. Tuokin nyt vaan on rahankäyttökysymys. Ja sen, että laitetaanko lapset vaiko työ/ura/menestyminen etusijalle.

jälleen kerran osoitus siitä että pph:n kanssa pitää olla tarkkana. Valvonta kun on tuollasella tasolla että ainoot ketkä näkee jotain huolestuttavaa on hoitajan KAVEREITA ja eivät ehkä tee asialle mitään. Ja mikä ihmeen vastaus tälläseen ongelmaan on että miten edes viety hoitoon!!?? joskus on pakko ja silloin tulee taata lapselle turvallinen hoito.

mä en nyt ymmärrä miten tää liittyi tähän aiheeseen, kun kyse oli kuitenkin pph:n käytöksestä hoitolapsia kohtaan.
ap, otapa reippaasti yhteyttä sinne pphohjaajaan ja voit soittaa nimettömänä.
he puuttuvat kyllä asiaan kiireellisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
jälleen kerran osoitus siitä että pph:n kanssa pitää olla tarkkana. Valvonta kun on tuollasella tasolla että ainoot ketkä näkee jotain huolestuttavaa on hoitajan KAVEREITA ja eivät ehkä tee asialle mitään. Ja mikä ihmeen vastaus tälläseen ongelmaan on että miten edes viety hoitoon!!?? joskus on pakko ja silloin tulee taata lapselle turvallinen hoito.

lisään siis vielä että tarkoittaako tuonkaltaiset vastaukset sitä että on tavallaan ihan oikein että hoito on mitä sattuu kun on kerran hoitoon viety? sitähän tuossa ehkäpä vihjataan,,,

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ystäväni on tosi kiivas ja äkkipikainen luonne, huutaa omalle lapselleen jatkuvalla syötöllä, kun ei muuten mene mikään perille. Ymmärrän kyllä että vaikeaa koska tämä lapsi on todella villi.

Ehkä tavallinen puhe ei mene perille sen takia, että lapsi on niin tottunut huutamiseen...?

Tiedän kyllä että tuon ikäsiä lapsia varsinkaan ei saa jättää yksin huutamaan, varsinkin kun tämä vuodenikäinen tosiaan kärsii kamalasta eroahdistuksesta. Tiedän kyllä että noin pieni ei ymmärrä. Ja on se kumma jos kaverini ei tiedä, kun on lähihoitajakin.
Omakin lapseni kärsii eroahdistuksesta ja kaipaa kamalasti huomiota, vaikka hoidan häntä vielä kotona. Siksikin voin sieluni silmissä nähdä oman tyttöni huutavan siellä huoneessa yksin.

Olen yrittänyt saada johtajaa kiinni, mutta vielä ei ole tärpännyt. Jätin soittopyynnön.
Joten kaikille tiedoksi että puutun kyllä asiaan, nimettömänä...
Ainakin näin aluksi.

Hienoa ap! Todella kamalaa tuollainen että huudetaan, ei sitä kestä lapsi eikä aikuinen. Ja ihan turha huutaa jollekin vuoden ikäiselle, ei se ymmärrä minkä takia sitä nyt yhtäkkiä kohdellaan huonosti ja huudetaan. Tai siis, hän ei ymmärrä.. (paha tapa sanoa kaikista ja kaikesta se)

Yhteistyössä