Tuota, eivätkö ihmiset oikeesti jaksa pestä lapsiaan vai mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti
niin
Eräs kaveri tuossa päivitteli että pitänee laittaa lapset pesuun kun eivät ole nyt muutamaan päivään käyneet suihkussa. Mukulat heillä iältään 1,5v,3,5v ja 5v. Ymmärrän kyllä että raskasta pienten kanssa, mutta onko se peseminen niin iso homma sitten. Tukatkin pesevät kerran viikossa ja alusvaatteita eivät vaihda kuin joka toinen päivä. Mun mielestä outoa kyllä. haiseehan siinä jo kohta.

joopajoo
ei meijän 1,5v oo joka päivä suihkus. kyl joka päivä kädet ja naama pestään moneen otteeseenki, mut ei suihkus tosiaan käy joka päivä, muutaman kerran viikos, ei ton ikänen paskaseks pahemmin tuu. toki jos on hionnu kauheesti ni sit pistän suihkuun.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ei mun mielestä joka päivä tarvi lapsia suihkuttaa.. ihohan siinä kuivuu... kyllä joka iltaseks riittää kasvot, kädet, peppu, hampaat!!
Meillä muksun iho on kuiva, mutta näkyy voivan paremmin, kun käy tiheämmin suihkussa.

Ansku
Jaa..No meillä lapset käy saunassa kaksi kertaa viikossa+kerran suihkussa. Molemmilla kuiva iho, siksikään ei käydä useemmin. Vaatteet vaihdetaan päivittäin.
Ei meillä ainakaan haista =)

mam
Luulen 1,5 vuotiaan olevan vaipoissa, jolloin peppua pestään paljon. Samon käsiä ja kasvoja, ainakin meillä. Ei mielestäni pienten tarvitse joka päivä suihkussa käydä.

Eihän tästä kauaa ole kuin lauantaisin oli vain sauna.

Ei meillä ainakaan käy tyttö nyt talvella joka päivä suihkussa, kuivattaa ihan kauheasti ihoa. Ja hiukset pestään meillä shampoolla vain kerran viikossa. Paitsi erityistapauksissa, kuten tänään, kun tyttö nuoli taikinakulhoa niin antaumuksella että hiuksetkin ui taikinanjämissä... :D
Liika pesu on pahasta pienelle kuivaihoiselle lapselle, u know...

vieras
Meillä tyttö 2v 8kk ja kylvyssä käydään 1 krt/vko:ssa jolloin pestään myös hiukset.Saunassa ei viihdy ollenkaan.Joskus käydään suihkussa viikon aikana.Pylly, kasvot,kädet pestään tietenkin päivittäin.Eikä mun mielestä ole liian vähän pesemistä, toisella vielä kuiva ihokin.Kesällä suihkutellaan sitten päivittäin kun hikoaa ja kulkee paljain jaloin ulkona...

Meillä käyvät kylvyssä 3 kertaa viikossa ja suihkussa 3 kertaa viikossa. Nuorempi altis talvisin kuivumaan, niinpä vähemmän saippuaa ja rasvaa suihkun jälkeen. Tukat pestään kolmisen kertaa viikossa. Iho pysyy molemmilla pehmeänä ja kimmoisana. Jos on kuivumistaipumusta lapsella niin silloin kanattaa rasvata pesuvoiteella. Ei sen takia kannata jättää pesuja väliin.

jeps
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ei mun mielestä joka päivä tarvi lapsia suihkuttaa.. ihohan siinä kuivuu... kyllä joka iltaseks riittää kasvot, kädet, peppu, hampaat!!
Näin! Et onhan siinä ruljanssia jos ei jokailtaisiin rutiineihin kuulu.

Ei meillä pieniä joka päivä suihkutella. Ei siinä oo mitään järkeä. Eikä nuo haise yhtään millekään. Hiukset pestään kerran viikossa ja muulloin vain saunotaan ja suihkutellaan 2-4 kertaa viikossa.

Kasvot, kädet, ja pylly pestään päivittäin suihkaussa käyvät 1-2/krt viikossa. Kesällä kylläkin ihan päivittäin täytyyhän silloin varmistaa että omansa on hiekkalaatikolta kotiin raahannut.
Meidän likalla on sellainen suihku kammo joka kerta kun vihjaakin suihkusta alkaa huuto ja raivo jouksee ymräri kylppäriä karkuun jaa huutaaa suihkussa tulee kakka-ja pissahätä ihan just.
Sitä rumpaa ei kestä erkkikään joka ilta.

vieras
3,5 v käy suihkussa joka toinen päivä ja saunassa 1 krt/vko. Joka toinen suihkukerta pestään hiukset. Kuiva iho voi paremmin kuin jos olisi pidempi suihkuväli. Ja lapsi rakastaa olla suihkussa :)

Meillä se ei enää ole jaksamisesta kiinni, ihan itse jo pesevät. Mutta silti käydään pesulla talvisin yleensä vain joka kolmas päivä, kesällä joka päivä. Itsekin pyrin käymään suihkussa vain joka toinen päivä, ellen ole hikoillut. Mä en vain näe minkäänlaista tarvetta peseytyä kokonaan päivittäin.

Yhteistyössä