Tuota, eivätkö ihmiset oikeesti jaksa pestä lapsiaan vai mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti
rv30
En minäkään lapsia joka päivä suihkuttele näin talvella. Eiminusta ole tarvetta. Kesällä saakin pestä melkein kaksi kertaa päivässä.

Itse käyn joka ilta suihkussa ja silloin kun lapset tulee niin otan heidät kanssani suihkun eli en järjestä mitään eri pesureissuja lapsille.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3,5 v käy suihkussa joka toinen päivä ja saunassa 1 krt/vko. Joka toinen suihkukerta pestään hiukset. Kuiva iho voi paremmin kuin jos olisi pidempi suihkuväli. Ja lapsi rakastaa olla suihkussa :)
Ai niin, ja helppoahan se on, ei oikeastaan muuta tarvitse kuin shampoo ja saippua laittaa ja tukka huuhdella, lapsi osaa loput ;) ja äiti voi sillä aikaa tehdä rauhassa vaikka kasvohoidon :D

Nuuhkija
Sitä minäkin olen joskus ihmetellyt.
Meillä oli lasten kavereina joskus ihan tavallisesta perheestä sisaruksia.
Haisivat aina kuin tiskirätit. Oli tosi inhottavaa. Itse meillä pestään normaalisti, ei mitään joka päivä suihkuja välttämättä jos ei olla kovasti likaisia. Mutta komennan heti pesulle jos hiki tai joku muu paha haisee.
Siis normaalien saunapäivien lisäksi.

vieras
meillä ei neidillä(1v8kk) ole ikinä ollut ihon kanssa mitään ongelmia ja käy suihkussa joka päivä,saunassa n.1krt/vk paitsi mökillä joka päivä ja hiukset pestään tarpeen mukaan n.1-2krt/vk.Rakastaa kylpeä ja saunoa!!Ja näin on ollut jo n.vuoden...

No meillä on kuivaihoisia lapsia, heitä ei tosiaankaan voi edes suihkuttaa joka päivä. Käyvät pesulla silloin kun ovat likaisia, hiukset pestään n. kerta viikkoon. Kasvot kädet ja alapää pestään kyllä päivittäin.

Mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eräs kaveri tuossa päivitteli että pitänee laittaa lapset pesuun kun eivät ole nyt muutamaan päivään käyneet suihkussa. Mukulat heillä iältään 1,5v,3,5v ja 5v. Ymmärrän kyllä että raskasta pienten kanssa, mutta onko se peseminen niin iso homma sitten. Tukatkin pesevät kerran viikossa ja alusvaatteita eivät vaihda kuin joka toinen päivä. Mun mielestä outoa kyllä. haiseehan siinä jo kohta.

:D :D

Gluteus maximus
Mietin sitäkin, että milloin lapsi haisee? Minä en ole kohdannut haisevia lapsia muuta kuin silloin kun niillä on tavarat housuissa/vaipassa tai oksennus/ripulitauti. Silloin saattavat lemahtaa pesuista huolimatta, mutta ymmärrettävästä syystä.

Mulla käy tyttö sen 2-3 krt viikko suihkus/kylvys. Sauna lämmitetään ehkä kerta viikkoon.
Hiukset pesen joka kerta kun käy pesulla-> on niin takkuuntuvaa laatua että on pakko pestä.
Ja puhtaat vaatteet joka päivä.

Nyt tuolla harjoittelupaikas on ollu tyttö joka on muuten haissut, en tiiä sit et miksi...

Meillä ei lasten hiuksia pestä shampoolla ollenkaan. :eek: Eihän pienten lasten hiukset edes rasvotu.. Hampaat pestään iltaisin, kädet vessakäyntien jälkeen ja muuta sitten jos on tarvetta. Suihku/sauna n.3kertaa viikossa. Eikä nuo pahalta haise..

avaa sateenvarjon
meillä 9kk vanha vauva ei ole käynyt kylvyssä kuin max 7kertaa eläessään,kädet,kasvot ja pylly pestään useamman kerran päivässä,eikä vauva ainakaan haise. Eikä nuo isommatkaan käy kuin 1-2kertaa viikossa pesulla;)

vieras
Meillä 2v käy korkeintaan joka toinen päivä suihkussa koska muuten iho kuivuu liikaa. Ei siinä kyllä iso vaiva oo kun yksinhän se siellä on, eri asia vauvan kanssa jota täytyy sylissä pitää

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tyttö 2v 8kk ja kylvyssä käydään 1 krt/vko:ssa jolloin pestään myös hiukset.Saunassa ei viihdy ollenkaan.Joskus käydään suihkussa viikon aikana.Pylly, kasvot,kädet pestään tietenkin päivittäin.Eikä mun mielestä ole liian vähän pesemistä, toisella vielä kuiva ihokin.Kesällä suihkutellaan sitten päivittäin kun hikoaa ja kulkee paljain jaloin ulkona...

Juuri näin. Atooppinen iho kaipaa säännöllisen suihkun kesäaikaan, kun on kuuma, mutta näin talvella meidän atoopikot ei peseydy päivittäin. Tottakai naama, kädet ja pylly pestään, mutta ei koko lasta. Nuorempi on vielä vaippaikäinen ja hänen pyllyään pestään vähintään kolme kertaa päivässä.

Meidän atoopikko 2 v käy suihkussa joka ilta. Kun joudutaan rasvaamaan vähintään kerran päivässä, niin pitää vanhat rasvat suihkutella pois ennen uusia.
9 kk käy suihkussa ehkä kolme kertaa viikossa.

Näin meillä, jokainen tavallaan. :)

Meillä 1v käy kaks kertaa viikossa saunassa + 2 kertaa kuussa vauvauinnissa enkä voisi ajatellakkaa näillä ilmoilla, että useammin kävisi. On nimittäin perinyt vanhemmiltaan kuivan ihon, joka kuitenkin on vielä niin hyvä ettei juuri tarvitse rasvata. Oma ihoni kuivi suihkussa käynnistä niin, että nykyisin olen jatkuvasti rasvapurkin äärellä. Ja tätä kohtaloa jarruttelen poikani kohdalla. Pylly, kädet ja kasvot pestään joka päivä, moneenkin otteeseen. Ja vaatteet vaihdetaan. Eikä muuten haise.

jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eräs kaveri tuossa päivitteli että pitänee laittaa lapset pesuun kun eivät ole nyt muutamaan päivään käyneet suihkussa. Mukulat heillä iältään 1,5v,3,5v ja 5v. Ymmärrän kyllä että raskasta pienten kanssa, mutta onko se peseminen niin iso homma sitten. Tukatkin pesevät kerran viikossa ja alusvaatteita eivät vaihda kuin joka toinen päivä. Mun mielestä outoa kyllä. haiseehan siinä jo kohta.

käytkö its ejoka päivä suihkussa ja peset alakertas myös?
villi veikkaus et käy ja et pese..ja takuulla olet likasempi ku omat muksus

Ei ne jaksa, toisin kuin minä. Meidän hellanlettaset pestään aamuin illoin tolulla :saint: Lopuksi kiillotamme jokaisen pennun vahalla. Juhlapäivinä kipaisemme porukalla autopesuun ja otamme koko rahan edestä hoitoja. Kyllähän se vaha tietysti vähän oudolle haisee, mutta on se sen arvosta! Meidän lapset ei oo mitään tusinakamaa, jota sopii suihkutella jollain tavallisella käsisuihkulla silloin tällöin :eek:

Yhteistyössä