Tuota, eivätkö ihmiset oikeesti jaksa pestä lapsiaan vai mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja VihreäTee:
Meillä ei lasten hiuksia pestä shampoolla ollenkaan. :eek: Eihän pienten lasten hiukset edes rasvotu.. Hampaat pestään iltaisin, kädet vessakäyntien jälkeen ja muuta sitten jos on tarvetta. Suihku/sauna n.3kertaa viikossa. Eikä nuo pahalta haise..
Samoin, shampoota ei käytetä kuin korkeintaan kerran kuussa, jos sitäkään. Pienten lasten päänahka ei vielä rasvoitu, ja muu lika on ainakin meillä lähtenyt ihan vedellä.

hillevi
Ei lapsilla ole sellaista hormonitoimintaa, että haisisivat samalla tavalla kuin aikuiset, jos ei käy joka päivä suihkussa! Ihmettelen, jos joku lapsi haisee tiskirätille, silloin täytyy olla melkoinen tovi jo meneillään...

Meillä lapset ei pahemmin shampooseen koske...noin kerran kahdessa kolmessa viikossa, harvemminkin. Esikoisen hiuksia on alettu pesemään shampoolla vasta noin 3-vuotiaana. Mut eipä ole mitään ongelmia koskaan ollut hiushygienian suhteen. =)

*
Meillä kohta 2-vuotias typy käy joka ilta suihkussa, hiukset pestään shampoolla n.2 krt viikossa. Puhtaat vaatteet joka päivä päälle.Samallahan tuon lapsen suihkuttaa, kun itsekin käyn joka ilta. Tykkää kovasti lutrata siellä..

pph
niin näitä pesemättömiä lapsia näkee tai siis haistaa hoidossa :(
on ikävää että heidän koko vaatekerta haisee ja vielä ikävämpää on kuiun kaverit sanoo hei miksi tuo haisee? tai **** haisee pahalle ei sen kanssa voi leikkiä :( joskus tekisi mieli laittaa lapsi vannaan tai suihkuun ja pestä harjalla pesuaineella päästä varpaisiin.

kerran eräs vanhempi toi lapsen ja minä nuuhkin ja nuuhkin miten lapsi haisee niin voimakkaalle kalalle?! selvisi kun haistoin hattua ja lapsen päätä.... voi kristus mikä haju!!! ei muuta kuin shampoolla pesemään lapsen pää ja hattu pihalle,mainistin vanhemmalle kun hakivat lapsen no vähättelyä sain osakseni. ilmeisesti olisi pitänyt lapsi päästää meidän sohvalle, puhtaille petivaatteille nukkumaan ihan noin vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
niin näitä pesemättömiä lapsia näkee tai siis haistaa hoidossa :(
on ikävää että heidän koko vaatekerta haisee ja vielä ikävämpää on kuiun kaverit sanoo hei miksi tuo haisee? tai **** haisee pahalle ei sen kanssa voi leikkiä :( joskus tekisi mieli laittaa lapsi vannaan tai suihkuun ja pestä harjalla pesuaineella päästä varpaisiin.

kerran eräs vanhempi toi lapsen ja minä nuuhkin ja nuuhkin miten lapsi haisee niin voimakkaalle kalalle?! selvisi kun haistoin hattua ja lapsen päätä.... voi kristus mikä haju!!! ei muuta kuin shampoolla pesemään lapsen pää ja hattu pihalle,mainistin vanhemmalle kun hakivat lapsen no vähättelyä sain osakseni. ilmeisesti olisi pitänyt lapsi päästää meidän sohvalle, puhtaille petivaatteille nukkumaan ihan noin vaan...
joo, kyllä noita töissä näkee, sellaisia tenavia ettei tekisi mieli koskea. sitä kun ei vaan lapselle viitsi näyttää, eihän se sen lapsen vika ole. pakko vaan itse käydä käsipesulla kun on lasta "koskenut".
on niitä kun on viimisen päälle hienot vaatteet vanhemmilla ja lapsi tuodaan tukka likaisena ja yöppärissä hoitoon, ulkovaatteet on jos on ja ne on niin ravassa että pakko harjata pihalla niitä ensin.
meidän muksut ei silti käy joka ilta suihkussa, vaan noin pari kertaa viikossa ja kerran viikossa pestään hiukset, koska lasten hiukset ei rasvoitu.(mietin että miten pitkä pesuväli on sellaisilla lapsilla, joilla on tosiaan tukka jo ihan :$ )

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Ei meilläkään pestä tukkaa pesuaineella kun 1krt/vko.

ja alle kouluikäisiltä ei ees tarvi useammin... turhaa rasvoittuu vain.
ja ei aikuistenkaan joka pvä tarvi hiukisa pesuaineella pestä... hiukset menee huonoksi =)
juu ei aikuistenkaan ole hyvä joka päivä päätään puunata, ihon oma suoja kärsii ja sit tulee iho ongelmia. (kampaajani on tämän mulle sanonut)
voisi kai miettiä mistä nuo lisääntyneet iho-ongelmat, allergiat ym on peräisin... liiallisesta hygieniasta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja itseasiassa:
Yli 1-vuotiaan hiukset tulisi pestä shampoolla, sillä päänahka ja hiukset keräävät ilmasta kaikenlaisia saasteita. Näin luki jossain lapsenhoito-oppaassa.
Todennäköisesti ko. opas oli jonkin "shampoo firman" julkaisema...

kuiva iho
Meillä tytöllä oli pienenä(kin) atooppinen iho ja lääkäri oikein kielsi pesemästä joka päivä. sanoi että pari kertaa viikossa on maksimi, jos ei aivan pakko ola, mielummin vaikka harvemminkin. Se oli sitä aikaa, kun kuvittelin, että vauvatkin on kylvetettävä päivittäin. Peppuakin kehoitti osin vaan pyyhkimään ja käyttämään "pesulappua" tai esim. kosteusvoiteella "kostutettua" vanua tms, mutta ei väljää vettä.
Nyt teininä tuo kyllä ( onneksi) siellä suihkun alla lotraa, ja sitten saakin rasvan kanssa pelata hyvän tovin.

Haise sä, me ei
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ei mun mielestä joka päivä tarvi lapsia suihkuttaa.. ihohan siinä kuivuu... kyllä joka iltaseks riittää kasvot, kädet, peppu, hampaat!!
Samaa mieltä, ei siel suihkus jokapäivä tarvii käydä. Lastenhiustenpesuun riittää kerran viikossa, itse pesen kaksi kertaa viikossa. Silti ihoni kärsii joka pesusta, vaikka rasvaa todella paksusti reseptillä saadulla apteekin rasvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Luulen 1,5 vuotiaan olevan vaipoissa, jolloin peppua pestään paljon. Samon käsiä ja kasvoja, ainakin meillä. Ei mielestäni pienten tarvitse joka päivä suihkussa käydä.

Eihän tästä kauaa ole kuin lauantaisin oli vain sauna.
:wave:
meillä pari kertaa viikossa käy tytöt pesulla. eivät haise.

muistan itse kun lauantaisin kävin pienenä saunassa.
se on ihme hössötystä nykyaikana..vois ajatella vaikka sitä energiankin haaskausta kun joka ilta tarvii siellä veden alla seisoa

Aivan liian steriiliä nykyään. Miksi pitäisi lapsia kokoajan pestä!! Kerran pari viikossa kunnon pesua riittää ja sitten siinä välillä tarpeen mukaan. Meillä pikkuhousut vaihdetaan tarvittaessa, tai tietenkin sitten pesun yhteydessä.

Yhteistyössä