Missä teidän suihku on?Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Meillä noin pitkä väli on (etenkin pakkasilla) varsin mahdollinen, mutta jos olisi suihku, kävisivät joka toinen päivä.
Samoin, shampoota ei käytetä kuin korkeintaan kerran kuussa, jos sitäkään. Pienten lasten päänahka ei vielä rasvoitu, ja muu lika on ainakin meillä lähtenyt ihan vedellä.Alkuperäinen kirjoittaja VihreäTee:Meillä ei lasten hiuksia pestä shampoolla ollenkaan. Eihän pienten lasten hiukset edes rasvotu.. Hampaat pestään iltaisin, kädet vessakäyntien jälkeen ja muuta sitten jos on tarvetta. Suihku/sauna n.3kertaa viikossa. Eikä nuo pahalta haise..
aatella...kaikilla ei oo suihkua.. hui... :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:Missä teidän suihku on?Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Meillä noin pitkä väli on (etenkin pakkasilla) varsin mahdollinen, mutta jos olisi suihku, kävisivät joka toinen päivä.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Ei meilläkään pestä tukkaa pesuaineella kun 1krt/vko.
joo, kyllä noita töissä näkee, sellaisia tenavia ettei tekisi mieli koskea. sitä kun ei vaan lapselle viitsi näyttää, eihän se sen lapsen vika ole. pakko vaan itse käydä käsipesulla kun on lasta "koskenut".Alkuperäinen kirjoittaja pph:niin näitä pesemättömiä lapsia näkee tai siis haistaa hoidossa
on ikävää että heidän koko vaatekerta haisee ja vielä ikävämpää on kuiun kaverit sanoo hei miksi tuo haisee? tai **** haisee pahalle ei sen kanssa voi leikkiä joskus tekisi mieli laittaa lapsi vannaan tai suihkuun ja pestä harjalla pesuaineella päästä varpaisiin.
kerran eräs vanhempi toi lapsen ja minä nuuhkin ja nuuhkin miten lapsi haisee niin voimakkaalle kalalle?! selvisi kun haistoin hattua ja lapsen päätä.... voi kristus mikä haju!!! ei muuta kuin shampoolla pesemään lapsen pää ja hattu pihalle,mainistin vanhemmalle kun hakivat lapsen no vähättelyä sain osakseni. ilmeisesti olisi pitänyt lapsi päästää meidän sohvalle, puhtaille petivaatteille nukkumaan ihan noin vaan...
juu ei aikuistenkaan ole hyvä joka päivä päätään puunata, ihon oma suoja kärsii ja sit tulee iho ongelmia. (kampaajani on tämän mulle sanonut)Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Ei meilläkään pestä tukkaa pesuaineella kun 1krt/vko.
ja alle kouluikäisiltä ei ees tarvi useammin... turhaa rasvoittuu vain.
ja ei aikuistenkaan joka pvä tarvi hiukisa pesuaineella pestä... hiukset menee huonoksi =)
Todennäköisesti ko. opas oli jonkin "shampoo firman" julkaisema...Alkuperäinen kirjoittaja itseasiassa:Yli 1-vuotiaan hiukset tulisi pestä shampoolla, sillä päänahka ja hiukset keräävät ilmasta kaikenlaisia saasteita. Näin luki jossain lapsenhoito-oppaassa.
Samaa mieltä, ei siel suihkus jokapäivä tarvii käydä. Lastenhiustenpesuun riittää kerran viikossa, itse pesen kaksi kertaa viikossa. Silti ihoni kärsii joka pesusta, vaikka rasvaa todella paksusti reseptillä saadulla apteekin rasvalla.Alkuperäinen kirjoittaja jep:ei mun mielestä joka päivä tarvi lapsia suihkuttaa.. ihohan siinä kuivuu... kyllä joka iltaseks riittää kasvot, kädet, peppu, hampaat!!
:wave:Alkuperäinen kirjoittaja mam:Luulen 1,5 vuotiaan olevan vaipoissa, jolloin peppua pestään paljon. Samon käsiä ja kasvoja, ainakin meillä. Ei mielestäni pienten tarvitse joka päivä suihkussa käydä.
Eihän tästä kauaa ole kuin lauantaisin oli vain sauna.