Tuosta aamupalasta kun puhutaan niin paljon

9MM
Joo kyllä, koska sitä reittiä tulee useimmiten käytettyä. No mitä se hinta on nyt Gabriellalla, vieläkö sama? Mulla on Vikingin jäsenkortti.
Siis on tietty voinnut nousta hinta toukokuun jälkeen. Mut ainakin tuon mukaan oli 12€ meriaamiainen ja hytti sen9€ joten aika hyvä paketti. Sais kyllä tulla sellainen rafla joka tarjoo myös aamupalaa hinnalla 10-14€
 
9MM
Edelleen jos hotelli on täynnä, niin ei välttämättä niitä lisäasiakkaita aamiaiselle tarvita. Viime vuonna just olin tyttären kanssa hienossa hotellissa ja sinne tuli aamiaiselle meitä ennen seurue, josta yksi ei asunut hotellissa, mutta halusi aamiaiselle. Siinä oli sitten hieman henkilökunnalla tekemistä, kun paikka oli aivan täynnä, kun ei ollut hirveän suuri aamiaishuone.

Kolme viikkoa yhdeltä hengeltä 900, lentoineen? Aika edullista. Olen ollut Barcelonassa kyllä perheeni kanssa.

Mikä on "Submen"?
Monen aikaan sä meet oikeen aamiaiselle. Mä oon ollut siinä helsingin ydinkeskustan.vaakuna sviitissä pariyötä ja aamupalla oli tosi hiljaista eikä täyttä sama monissa muissakin hotelleissa ei ole ollut ruuhkaa. Laivan buffassa on ollut paljon mut ei hotlassa.
Mitäs tykkäsitte barcelonasta?
 
vierailija
Eli joo aamupala jotelleihn kymppiin ja ruoka hävikki pienenee. Kumpi parempi heittää ruoka roskiin vai myydä halvalla asiakkaille ja saada vähän voittoa. Koska kun menee roskiin ei siitä tule kuin jätekulut hotelille.
Eihän sitä hävikkiä niin paljoa synny kun tiedetään kuinka monta asiakasta on sillä hetkellä. Jos pitäisi varautua ulkopuolisten mahdollisern rynnäkköön halvan aamiainen perässä, niin hävikkihän kasvaisi
 
9MM
Aa nyt tajusin, siis tarkoitit varmaan "Suomen"? Enpä nyt ole tullut tutkineeksi, mutta aika paljon hotelleissa yöpyvänä toki vertailen hintoja. Just maksoin ison hotellin huoneesta 215 euroa.
Joo suomen sub tarkoittaa jotain muuta domme piireissä 😆 mitä vertailu sivustoa käytät näitä trivagoita vai mitä? Siis yhdeltä huoneelta215€?. Juuh sillä lentää jo viikoksi etelän lämpöön. Tuleeko tohin hintaan jotain exteapalveluita ja baarikaappi on ilmainen?
 
vierailija
Monen aikaan sä meet oikeen aamiaiselle. Mä oon ollut siinä helsingin ydinkeskustan.vaakuna sviitissä pariyötä ja aamupalla oli tosi hiljaista eikä täyttä sama monissa muissakin hotelleissa ei ole ollut ruuhkaa. Laivan buffassa on ollut paljon mut ei hotlassa.
Mitäs tykkäsitte barcelonasta?
Riippuu, mitä menoja on kyseisenä päivänä. Viimeksi mentiin kymmenen aikaan. Oli rankka työviikko takana ja levon tarvetta ja edellisenä iltana ohjelmaa. Itse nousin hieman aikaisemmin kuin muut, kävin suihkussa ja keitin kahvin huoneessa olevalla vedenkeittimellä. Kun menimme, niin hädin tuskin löysimme jo siistityn pöydän, kaikki oli varattu, jopa baarin puolen pöydät ja tuolit. Lisää lappasi väkeä vielä lähemmäs sulkemisaikaa.
 
vierailija
Riippuu, mitä menoja on kyseisenä päivänä. Viimeksi mentiin kymmenen aikaan. Oli rankka työviikko takana ja levon tarvetta ja edellisenä iltana ohjelmaa. Itse nousin hieman aikaisemmin kuin muut, kävin suihkussa ja keitin kahvin huoneessa olevalla vedenkeittimellä. Kun menimme, niin hädin tuskin löysimme jo siistityn pöydän, kaikki oli varattu, jopa baarin puolen pöydät ja tuolit. Lisää lappasi väkeä vielä lähemmäs sulkemisaikaa.
Niin ja Barcelona on hieno, toki vaatisi enemmän aikaa. Oltiin vain pari päivää.
 
vierailija
Joo suomen sub tarkoittaa jotain muuta domme piireissä mitä vertailu sivustoa käytät näitä trivagoita vai mitä? Siis yhdeltä huoneelta215€?. Juuh sillä lentää jo viikoksi etelän lämpöön. Tuleeko tohin hintaan jotain exteapalveluita ja baarikaappi on ilmainen?
No itse asiassa joissakin hotelleissa hinnat olivat vielä korkeammat. Meillä oli iso huone. Kyseisen ketjun sivuilta katsoin suoraan, välillä bookingin kautta.

Näytäpä esimerkki, mistä ja milloin saa tuohon hintaan lennot ja majoituksen "etelästä", mitä se sitten tarkoittaakin, kun vaihtoehtoja on paljon.
 
9MM
Eihän sitä hävikkiä niin paljoa synny kun tiedetään kuinka monta asiakasta on sillä hetkellä. Jos pitäisi varautua ulkopuolisten mahdollisern rynnäkköön halvan aamiainen perässä, niin hävikkihän kasvaisi
Noh ilmeisesti sitä kuitenkin jää niin suuret määrät syömättä. Kun jokaisen maha kestää erimäärän ruokaa ja sitä ei pystytä laskemaan et pakko tehdä isommin vaikka asiakas määrä tiedetään koska jos aamiainen loppuu kesken asiakkaat valittaa huonosta palvelusta?. Hävikki pienenee jos ulkopuoliset tulee syömään loput
 
vierailija
Noh ilmeisesti sitä kuitenkin jää niin suuret määrät syömättä. Kun jokaisen maha kestää erimäärän ruokaa ja sitä ei pystytä laskemaan et pakko tehdä isommin vaikka asiakas määrä tiedetään koska jos aamiainen loppuu kesken asiakkaat valittaa huonosta palvelusta?. Hävikki pienenee jos ulkopuoliset tulee syömään loput
Mitkä loput? Ulkopuolinen voi tulla jo ennen yöpyjiä, jotka makaa vielä krapulassa
 
9MM
Riippuu, mitä menoja on kyseisenä päivänä. Viimeksi mentiin kymmenen aikaan. Oli rankka työviikko takana ja levon tarvetta ja edellisenä iltana ohjelmaa. Itse nousin hieman aikaisemmin kuin muut, kävin suihkussa ja keitin kahvin huoneessa olevalla vedenkeittimellä. Kun menimme, niin hädin tuskin löysimme jo siistityn pöydän, kaikki oli varattu, jopa baarin puolen pöydät ja tuolit. Lisää lappasi väkeä vielä lähemmäs sulkemisaikaa.
Juuh ittellä sama homma mut aika tyhjää ollut kun on mennyt. Josta tykkäänkin en heti aamusta tykkää et on satoja ihmisiä hälisemässä ympärillä vaan aamulla pitää olla rauha ja herätä mukavasti ja syödä aamupala rauhaksiin.. kuuluuko tohon 215€hintaan et tarjoilia tuo itse valitsemia ruokia kun soittaa puhelimella ja kaikki juomat vuoteeseen?
 
9MM
Mitkä loput? Ulkopuolinen voi tulla jo ennen yöpyjiä, jotka makaa vielä krapulassa
Juuh tota käytäntöä pitää miettiä et miten hotellissa yöpyjä on ensisijainen palveltava ja sitten ulkopuolinen hotellien ruokahävikki on kuitenkin valtava ja tuo on yksi keino saada sitä alemmaksi. Turhaa heittää ruokaa roskiin kun sen voi myydäkkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Aamiainen on pelkkää markkinatalouden hömpötystä.
Jos kuitenkin on tottunut syömään aamuisin niin kannattaa syödä kunnon ravintoa, eli vaikka kananmunia, rasvaa (eläinperäistä) jne.
Näin ei mene rahat hukkaan.
 
Juuh tota käytäntöä pitää miettiä et miten hotellissa yöpyjä on ensisijainen palveltava ja sitten ulkopuolinen hotellien ruokahävikki on kuitenkin valtava ja tuo on yksi keino saada sitä alemmaksi. Turhaa heittää ruokaa roskiin kun sen voi myydäkkin.
Jotkut lounasravintolat myyvät hävikin halvalla esim. opiskelijoille. Ihan hyvä käytäntö.
 
9MM
No itse asiassa joissakin hotelleissa hinnat olivat vielä korkeammat. Meillä oli iso huone. Kyseisen ketjun sivuilta katsoin suoraan, välillä bookingin kautta.

Näytäpä esimerkki, mistä ja milloin saa tuohon hintaan lennot ja majoituksen "etelästä", mitä se sitten tarkoittaakin, kun vaihtoehtoja on paljon.
Noh joo äkkilähdöt saa halvalla. Et seuraavana päivänä lähtö. Esim me käytettiin tota paljon joskus päästiin jopa neljän tähden hotelliin alta 200€ siciliassa viikko hotelleineen oli 180€ nyt en oo toki tarkkaillut hintoi mut tekis mieli lähtee. Ja olihan finnairillakin nyt tarjouksia alta satsen ei etelään. Mut ulkomailla voi nukkua hostelleissakin erittäin halvalla hinnat kympin yö
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Aamiainen on pelkkää markkinatalouden hömpötystä.
Jos kuitenkin on tottunut syömään aamuisin niin kannattaa syödä kunnon ravintoa, eli vaikka kananmunia, rasvaa (eläinperäistä) jne.
Näin ei mene rahat hukkaan.
Anteeks mitä? Et taida tehdä fyysistä työtä? Ei ilman kunnon aamupalaa kovin pitkälle pärjäisi, joten ei ole aamiainen kyllä mitään markkinatalouden hömpötystä vaan ihan pakollinen asia. Toki ymmärrän, että työpöydän ääressä istuessa energiaa ei kulu ja silloin aamupalaki riittää vaikka se kuppi kahvia, mutta jos tekee työtä, jossa yhtään joutuu liikkumaan, niin kyllä loppuu voimat kesken ilman kunnon aamupalaa.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Juuh ittellä sama homma mut aika tyhjää ollut kun on mennyt. Josta tykkäänkin en heti aamusta tykkää et on satoja ihmisiä hälisemässä ympärillä vaan aamulla pitää olla rauha ja herätä mukavasti ja syödä aamupala rauhaksiin.. kuuluuko tohon 215€hintaan et tarjoilia tuo itse valitsemia ruokia kun soittaa puhelimella ja kaikki juomat vuoteeseen?
Ei tuonut tarjoilija huoneeseen aamiaista 🤣 Kyllä sekin olisi onnistunut, lisämaksusta. Tuo hinta oli vielä kyseisen ketjun jäsenille, muuten olisi maksanut enemmän. Oletko milloin käynyt hotelleissa? Meinaan vaan, että tuo on aika normaali hinta ja meitä oli kolme aikuista, huone family room.
 
vierailija
Noh joo äkkilähdöt saa halvalla. Et seuraavana päivänä lähtö. Esim me käytettiin tota paljon joskus päästiin jopa neljän tähden hotelliin alta 200€ siciliassa viikko hotelleineen oli 180€ nyt en oo toki tarkkaillut hintoi mut tekis mieli lähtee. Ja olihan finnairillakin nyt tarjouksia alta satsen ei etelään. Mut ulkomailla voi nukkua hostelleissakin erittäin halvalla hinnat kympin yö
No jopas on edullista. Missä päin Sisiliaa? Totta kai hostelleissa on edullista, mä yövyin nuorempana halvalla, kun reissasin Interraililla Euroopassa. Perheen kanssa ollaan oltu hotelleissa tai airbnb-asunnoissa.
 
9MM
Ei tuonut tarjoilija huoneeseen aamiaista Kyllä sekin olisi onnistunut, lisämaksusta. Tuo hinta oli vielä kyseisen ketjun jäsenille, muuten olisi maksanut enemmän. Oletko milloin käynyt hotelleissa? Meinaan vaan, että tuo on aika normaali hinta ja meitä oli kolme aikuista, huone family room.
Hotellissa käynnistä on aikaa kyllä. Paljon se lisämaksu olisi ollut?
 
vierailija
Noh joo äkkilähdöt saa halvalla. Et seuraavana päivänä lähtö. Esim me käytettiin tota paljon joskus päästiin jopa neljän tähden hotelliin alta 200€ siciliassa viikko hotelleineen oli 180€ nyt en oo toki tarkkaillut hintoi mut tekis mieli lähtee. Ja olihan finnairillakin nyt tarjouksia alta satsen ei etelään. Mut ulkomailla voi nukkua hostelleissakin erittäin halvalla hinnat kympin yö
Tässä jotakin tarjolla nyt:

 
Anteeks mitä? Et taida tehdä fyysistä työtä? Ei ilman kunnon aamupalaa kovin pitkälle pärjäisi, joten ei ole aamiainen kyllä mitään markkinatalouden hömpötystä vaan ihan pakollinen asia. Toki ymmärrän, että työpöydän ääressä istuessa energiaa ei kulu ja silloin aamupalaki riittää vaikka se kuppi kahvia, mutta jos tekee työtä, jossa yhtään joutuu liikkumaan, niin kyllä loppuu voimat kesken ilman kunnon aamupalaa.
Jos olet tottunut aamupalaan tai tarvitset sitä niin kannattaa syödä oikeaa ravintoa eikä mitään markkinatalouden hömpötyksiä. Aivan kuten tuossa kirjoitin lainaamassasi viestissä.
Ihan kokoravintoa ja eläinperäisiä rasvoja.
Näin ei tarvitse taas heti olla kohta syömässä.

Ne jotka istuvat, eivät juuri kuluta mitään…miksi siis ahtaa mitään vehnäpulla aamupalaa? Keräävätkö he tarkoituksella rasvaa varastoon?
 
9MM
No jopas on edullista. Missä päin Sisiliaa? Totta kai hostelleissa on edullista, mä yövyin nuorempana halvalla, kun reissasin Interraililla Euroopassa. Perheen kanssa ollaan oltu hotelleissa tai airbnb-asunnoissa.
En ehkä osaa kirjoittaa sitä oikein mut giardia naxosxessa. Lähellä taorminaa. Meillä oli paras ravintola siinä rannassa aivan loistavaa palvelua ja oli myös edullinen. Illalla kun istuttiin siinä kaunis taormina näkyi vastarannalla. Ootko käynnyt sicilassa? Kauan intereilasit? Mitäs tykkäät junista?
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
En ehkä osaa kirjoittaa sitä oikein mut giardia naxosxessa. Lähellä taorminaa. Meillä oli paras ravintola siinä rannassa aivan loistavaa palvelua ja oli myös edullinen. Illalla kun istuttiin siinä kaunis taormina näkyi vastarannalla. Ootko käynnyt sicilassa? Kauan intereilasit? Mitäs tykkäät junista?
Giardini Naxos. Hieno paikka varmasti, uskon! Eräs hyvä ystäväni oli Sisiliasta kotoisin. Siellä en ole käynyt, mutta muualla Italiassa paljonkin, Sardinia on upea myös. Tykkäsin reilata ja oli tunnelmallista junassa. Se oli kauan sitten. Kuukauden olin reissussa, kun mulla oli Italiassa tuttuja ja tekemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM ja Lispetti

Yhteistyössä