tuoremehu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
minkä ikäisenä olette alkaneet antaa vauvalle tuoremehua, siis sellaista missä ei ole sokeria lisätty? Meillä vauva 7kk ja olen nyt maistattanut vähän omenamehua ja kovasti on tykännyt. Oikein haparoi kohti mukia että saisi toisenkin huikan. Tekisi nyt mieleni kokeilla appelsiinituoremehua mutta minkä ikäisenä saa antaa sitrushedelmiä? Onko niissä joku ikäraja?

Kannattaako opettaa lasta mehuihin, toki annetaanhan soseitakin, mutta kovin paljoa ei kannata opettaa juomaan makeita, joten säästä ihmeessä erikoistilanteisiin, tai kohta ei maistu vesi, jos yrität sitä tarjota. Ja hampaat ei tykkää.

mutta eihän se voi vaikuttaa hampaisiin sen enempää kuin soseetkaan? Jos sokeria ei ole yhtään lisätty, eli vain hedelmän oma sokeri, niin miten se voi vaikuttaa hampaisiin? Ymmärrän jos lisätään tavallista sokeria juomaan, niin sellaista en antaisikaan, mutta kun on vain se hedelmän oma sokeri. Ihan samaa kamaa siis jos puristaisin hedelmästä itse.
En toki juota kuin ihan lääkemitallisen verran ja senkin vain kerran päivässä ruoan jälkeen. Heti sen perään juodaan maitoa. Vesi ja maito maistuvat erittäin hyvin ja ne annetaan tuttipullosta. Tuon mehutilkan olen antanut mukista. Eli siis, koska voi antaa appelsiinia? Voinhan senkin puristaa hedelmästä suoraan...

En ole antanut kertaakaan mehuja tytölle koska ei niitä tarvi. Säästetään hampaita sillä mehut ovat niin happamia etteivät tee hyvä hampaille/ikenille.

En minäkään suosittele opettamaan vielä tuossa iässä mehujen juontia, pelkkä vesi riittää kyllä janojuomaksi vielä.
Tuoremehujen ym.mehujen sisältämä hedelmäsokeri ei tee hyvää hampaille vaan se todellakin syövyttää turhaan pikkuisesi hampaat vaikka se onkin pelkkää hedelmäsokeria niin vaikutus on sama kuin sokeroiduissa mehuissa.

Samahan se on aikuisillekin,että liika tuoremehujen juonti tekee hallaa hampaille.Se on niin hapanta,että syövyttää...Ei siinä tosiaan sokeria ole.Ja appelsiinimehu varsinkin syövyttää kiillettä...

Yhteistyössä