Tuorejuusto kypsennettynä ja raskaus? Voiko syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
voi syödä, kaikkea voi syödä kohtuudella jos menet prikuulleen ohjeiden mukaan et sais syyä mitään etkä hengittää :whistle:

Mua ärsyttää tuo kohtuudella juttu aina. Saako siis listeriaa sisältävää elintarviketta tosiaankin mielestäsi syödä kohtuudella?

Joo riskielintarvike ei tarkoita, että niissä varmasti on listeriaa mutta ne on sen takia riskielintarvikkeita kun niissä voi sitä olla ja niitä suositellaan välttämään.

Mä olin tosi tarkka enkä syönyt kypsentämättä. Mutta kyllä, ihan luvallisesti saa syödä tuorejuustoa samoin kuin homejuustoa jos on käynyt uunissa. Ja meiän neuvolan mukaan kotimaiset tuotteet on niin turvallisia että uskaltaa syödä muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja rv30:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
voi syödä, kaikkea voi syödä kohtuudella jos menet prikuulleen ohjeiden mukaan et sais syyä mitään etkä hengittää :whistle:

Mua ärsyttää tuo kohtuudella juttu aina. Saako siis listeriaa sisältävää elintarviketta tosiaankin mielestäsi syödä kohtuudella?

Joo riskielintarvike ei tarkoita, että niissä varmasti on listeriaa mutta ne on sen takia riskielintarvikkeita kun niissä voi sitä olla ja niitä suositellaan välttämään.

No enpä oo saanu mitään listeriaa tms. mutta jokainenhan tekee miten parhaittensa näkee..

Suomalaiset tuorejuustot ja aurajuustot on valmistettu pastöroidusta maidosta joten niissä ei ole listeriavaaraa. Auraa kai ei kuitenkaan suositella kuin kuumennettuna mutta juuri noit creme bonjoureja sun muita voi huoleti syödä raakanakin.

Toi kohtuus juttu on ihan potaskaa, uskaltaako ottaa riskin ja se voi sattua kohdalle kerrastakin.
Tuttavani menetti vauvansa rv 22,listeria syynä, listeria vie poikkeuksetta aina vauvan ja kohtuus ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi kohtuus juttu on ihan potaskaa, uskaltaako ottaa riskin ja se voi sattua kohdalle kerrastakin.
Tuttavani menetti vauvansa rv 22,listeria syynä, listeria vie poikkeuksetta aina vauvan ja kohtuus ei auta.

Siinä että suomalaiset tuorejuustot on tehty pastöroidusta maidosta ei ole mitään kohtuusjuttua, koska niissä ei ole listeriavaaraa.. Ei myöskään muissa jos kuumentaa yli 72 asteen..

http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D91785.htm

Listerian esiintyvyyteen vaikuttavat muutkin asiat, kuin pastörointi. Toiset elintarvikkeet ovat listerialle otollisempia kasvualustoja kuin toiset.

Yhteistyössä