Paras reseptisi ikinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokkikakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokkikakkonen

Vieras
Mikä on paras reseptisi? Bravuurisi?

Minun on täytetyt herkkusienet. Poistetaan sienistä jalka, täytetään ne jollain hyvällä juustolla (esim. vuohenjuusto, jokin tuorejuusto), kierretään ympärille siivu pekonia ja paistetaan uunissa tai grillissä.

No niitä hyviä reseptejä tässä just haen!

Minulle nuo sienet oli uusi juttu pari vuotta sitten. Ja kaikki tuttavat on niitä kehuneet.

Mikä olisi sellanen 2000-luvun resepti?

kokeile vaikka grillata kesäkurpitsaa, valelet öljyä, valkosipulia ja päälle parmesanlastuja.
pääruokana pestokuorrutettua broilerinfilettä ja bataattimuussia ja jälkkäriksi tiramisu vaikka (en harrasta makeita).

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
kokeile vaikka grillata kesäkurpitsaa, valelet öljyä, valkosipulia ja päälle parmesanlastuja.
pääruokana pestokuorrutettua broilerinfilettä ja bataattimuussia ja jälkkäriksi tiramisu vaikka (en harrasta makeita).

Kuulostaapa hyvältä! Tätä pitääki kokeilla joskus. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kokkikakkonen:
Ei onnistu mulla. Minkätyyppisiä juttuja vedät hatusta?

no kokeile vaikka niin että katsot jostain reseptistä ainoastaan ruuan nimen ja käytä mielikuvitusta.
ite teen kaikki ruuat ilman ohjeita :p

varmaan uunikasler: kaslerit uunivuokaan, perunalohkoja, bataattia, lanttua, naurista, porkkanaa, sipulia, herkkusieniä tms. mitä nyt sattuu kaapissa olemaan. niitä samaan vuokaan, suolaa ja pippuria ja ruokakermaa. 200 astetta ja tunti, koko ruoka samalla vaivalla ja hyvää on.

mun makkarakeittoakin on kehuttu :saint:

No tämä ei ole mikään uutuusruoka eikä mitenkään erikoinen mut meidän perheen suosikki on minestronekeitto johon tulee,

tomaatteja, naturel porsaansuikaleita, naturel kanasuikaleita, pakastemaissia, pakasteherneitä, valkoisia papuja, sipulia, valkosipulia, täysjyväpastaa, persiljaa, laakerinlehtiä, kanalientä, tomaattipyrettä ja ruokakermaa. Sit kaikki muut heti kattilaan paitsi pasta joka lisätään 10 minuuttia ennen ruuan valmistumista ja ruokakerma joka lisätään 2 minuuttia ennen valmistumista. Keitosta keitetään 1,5 h.

No noi juustolla täytetyt ja pekoniin käärityt sienet taitaa olla aika monen kotigrillin bravuuri, ja siinä ei kovin ihmeitä taitoja tarvita. Kunhan osaa lyödä kolme ainetta yhteen ja grillata. Mun bravuuri on varmaan vuohenjuustolasagne.