Tuolla nuo naapurit vaan haravoivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
[q

ei kaikilla ei ole tarvetta tutustua naapureihin, sen mitä näistä tiedän, on ihan riittävä. en haluakaan tutustua enempää. Alkoholistiperheiden, huumeidenkäyttäjien ja mielenterveysongelmaisten elämään

Yleensä tuollaiset ihmiset on sosiaalisesti rajoittuneita, eivätkä tee mitään töitä ilman palkkaa tai muuta vastiketta. Erikoisia narkkareita ja alkkeja teillä siellä. Tai sitten siellä on laiskuus niin kasaantunut sun kohtaas, että niille ei enää riittänytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiken takana on nainen:
Sillon joskus kun asuttiin rivitalossa mä olin ainut joka teki lumityöt ja muut koko talolle kuuluvat hommat kun kukaan muu ei mistään huolehtinut, hyvä jos omalta rappuselta lapioi lumet! Talonmiestä ei ollut vaan talkoilla piti hoitaa.

ei talonmiehiä issään olekaan, mutta klä ne pihatyöt kuuluvat huoltomiehelle. valitusta silloin sen esimiehelle

On helppo maata kotona laiskana ja valittaa, kun ei palvelu pelaa. Sitten korotetaan vuokria ja tää yks taas valittaa.
Uskotko, että ellei asukkaat tekis itse pihatöitä yms. niin se näkyisi vuokrassa. Huoltomies veloittaa tehdyistä tunneista, mitä enemmän niitä on, siis tunteja, sen varmemmin vuokra nousee...

Mä uskon, että meillä ei kukaan tekis niitä pihatöitä, jos jotkut asukkaat ei olis noin aktiivisia. Vuokrat kyllä nousee joka vuosi, mutta talvella esim. parkkipaikkoja ei aurata.
Mutta ne vuokrat olis varmaan vielä kalliimpia, jollei kukaan tekis itse mitään. Ja kaikki muukin kallistuu kokoajan, tottakai kustannukset siirtyy vuokriinkin.

B) Tekis hyvää sinullekki vähän pyörähtää pihalla ja hyötyliikuntaa haravanvarressa.

ps. kaikki mikä ei ole omaa niin siittä ei tartte välittää vaikka mitä tapahtuis :saint:

Onneks meillä on oma piha.Oma tupa,oma lupa ja saadaan haravoida tai olla haravoimatta ihan niinku ite halutaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Sillon joskus kun asuttiin rivitalossa mä olin ainut joka teki lumityöt ja muut koko talolle kuuluvat hommat kun kukaan muu ei mistään huolehtinut, hyvä jos omalta rappuselta lapioi lumet! Talonmiestä ei ollut vaan talkoilla piti hoitaa.
näinhän se menee, yks tekee ja muut narisee. pitäs tehdä niin kuin siinä taloyhtiössa, jossa kerran asuin vuokralla, että se joka ei osallistunut pihatalkoisiin yms. joutui sitten maksamaan taloyhtiölle rahana oman osuutensa. eiköhän alkais ne haravat pysymään melkein jokaisen käsissä

eikö talkoot ole vapaaehtoinen juttu,tästä ymmärtää että se o pakkoosallistua
mutta jos koettais ajatella, että se on asukkainen yhteinen hetki, jossa vois tutustua vaikka toisiinsa. ei ajattelis, että on pakko. ja tuloksena on vielä puhdas elin ympäristö

ei kaikilla ei ole tarvetta tutustua naapureihin, sen mitä näistä tiedän, on ihan riittävä. en haluakaan tutustua enempää. Alkoholistiperheiden, huumeidenkäyttäjien ja mielenterveysongelmaisten elämään

Joo,no jos kaikki muut on noita mitä sanot niin mitäs te sitten olette?! :o

Eipä voi muuta sanoa kuin että tosi kivassa paikassa tunnutte asuvan! Ja toisaalta tuskin ne alkoholistit, huumeidenkäyttäjät ja alkoholistit siellä haravoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

ei talonmiehiä issään olekaan, mutta klä ne pihatyöt kuuluvat huoltomiehelle. valitusta silloin sen esimiehelle

On helppo maata kotona laiskana ja valittaa, kun ei palvelu pelaa. Sitten korotetaan vuokria ja tää yks taas valittaa.
Uskotko, että ellei asukkaat tekis itse pihatöitä yms. niin se näkyisi vuokrassa. Huoltomies veloittaa tehdyistä tunneista, mitä enemmän niitä on, siis tunteja, sen varmemmin vuokra nousee...

Mä uskon, että meillä ei kukaan tekis niitä pihatöitä, jos jotkut asukkaat ei olis noin aktiivisia. Vuokrat kyllä nousee joka vuosi, mutta talvella esim. parkkipaikkoja ei aurata.

Kaikki kustannukset nousevat, sähkö (taloyhtiön pihalla on valaisimet, jos kerrostalo rapusta löytyy lamput jne), kiinteistövero nousee, jätemaksut ihan kaikki koko ajan, myös sen huoltomiehen palkka, ja sen vuoksi on myös vuokran pakko nousta.

Kun mekin aikaisemmin asuttiin vuokralla, niin ihan oman viihtyvyyteni vuoksi haravoin ja siivoilin oman pihani lisäksi myös yleisiä alueita =)

Mutta - jos tykkää roskien keskellä asua, niin sitten ymmärrän tuollaisen haluttomuuden.

tuskinpa täällä vokratlaskee, nostetan kaksi keraa vuodessa, eikä meekuin tästä sivouksesta kuin noin kuukausi niin roskia on taas vaikka kuinka paljon.

Lapset on täällä talo yhtiössä opetetu niin ettei tarvii istään välittääkun ei o oma, roskataan käytävät, piirrellään seiniin jne. rikotaan kaikki mitä irti saadaan.
No jos palkataan ulkopuolinen siivoamaan, niin ne hinnat/vuokrat nousee lisää.
Itsekin tunnut ajattelevan, ettei tarvitse välittää, kun ei ole omaa.. :whistle:

Ja siellä ne naapurisi pihalla puhuvat : ku "hellalettas" kurkkii verhojen välistä, että tuokaan akka ei nokkaansa raittiiseen ilmaan laita, mahtaa kaljaa vetää vaan ellei tuhtimpaakin tavaraa käytä...mikähän muija se mahtaa olla ku suu suorana vaan ohi kulkee eikä osallistu taloyhtiön yhteiseen hetkeen. Varmaan joku alkoholisti, niin-iin...