Tuo on sinun mielipiteesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dechs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dechs

Aktiivinen jäsen
28.07.2010
8 693
17
38
Älä helvetissä? Kenen muunkaan, sherlock?

Siis kunhan ihmettelen mitä ihmettä "Tuo on sinun mielipiteesi" -fraasin pitäisi tarkoittaa. Pelkäävätkö fraasin käyttäjät että yritän monopolisoida mielipiteet vai mitä? Kaikki tietävät että se on minun mielipiteeni, jo ihan sen takia että minä sanoin sen. Miksi ihmiset tuntevat tarvetta laukaista tämä itsestäänselvyys ilmoille?

Useinhan ihmiset itse keskusteluissa haluavat korostaa, että sanomansa on heidän oma mielipiteensä. Mutta jos sen unohtaa sanoa, huomaavainen palstakaveri sanoo sen. Ettei vaan jää epäselväksi.

Joskus tuo fraasin ilmoille heittäminen johtuu siitäkin, että joillakuilla (dechsistä en tiedä, kun ei ole itselleni tuttu nimimerkki) on tapana puhua ns. kaikkien naisten/miesten tms. suilla. Siis kirjoittavat esimerkiksi tyyliin "kaikki naiset tykkäävät ainoastaan pitkähiuksisista lakimiehistä, tämä on fakta". Toisia tuollainen ottaa kupoliin ja voisin kuvitella, että siinä kohtaa joku sanoo, että tuo on vaan sun mielipiteesi.

joo mutku vulgaarirelativismi on muotia, ja kaikki mielipiteet yhtä hyviä. ja joko niitä on siksi turha esittää ollenkaan koska se oma on aina kuiteskin itelle paras, tai sitte on törkeää painostamista sanoa mitään...

Älä helvetissä? Kenen muunkaan, sherlock?

Siis kunhan ihmettelen mitä ihmettä "Tuo on sinun mielipiteesi" -fraasin pitäisi tarkoittaa. Pelkäävätkö fraasin käyttäjät että yritän monopolisoida mielipiteet vai mitä? Kaikki tietävät että se on minun mielipiteeni, jo ihan sen takia että minä sanoin sen. Miksi ihmiset tuntevat tarvetta laukaista tämä itsestäänselvyys ilmoille?

Ihmiset sanoo noin kun niiltä loppuu järkevät argumentit. Suomennettuna se tarkoittaa sitä, että "olen kanssasi eri mieltä, olet mielestäni idiootti, mutta en voi todistaa sitä".

[QUOTE="vieras";22606438]Monet esittävät mielipiteitään tosiasioina, ainoana oikeana totuutena... silloin voi olla aihetta huomauttaa heille että "tuo on sinun mielipiteesi"[/QUOTE]

Jep, jotkut asiat on faktoja sen takia, että sen ihmisen mielipide. Eihän mielipide tee asiasta faktaa. :D

[QUOTE="vieras";22606532]Ihmiset sanoo noin kun niiltä loppuu järkevät argumentit. Suomennettuna se tarkoittaa sitä, että "olen kanssasi eri mieltä, olet mielestäni idiootti, mutta en voi todistaa sitä".[/QUOTE]
Tämä kuulostaa todennäköiseltä, joskaan ei nuo teoriat ihmisten muistuttamisestakaan olleet huonoja.

Uusimmat

Yhteistyössä