Tuntuuko muista 1g panadolia 3xpäivässä...

hoitsu
Jos vaan flunssaan ja kurkkukipuun on tuo määrä määrättynä, niin kyllä on ison annoksen määrännyt raskaana olevalle. Itse ottaisin vain kun on pakko ja sen 500mg mieluummin kuin koko 1g kerralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Jos vaan flunssaan ja kurkkukipuun on tuo määrä määrättynä, niin kyllä on ison annoksen määrännyt raskaana olevalle. Itse ottaisin vain kun on pakko ja sen 500mg mieluummin kuin koko 1g kerralla.
Juu siis sanoin että 500mg ei oo tuntunut auttavan oloo mitenkään, niin siksi kirjotti tän reseptin...ja oon tänään ottanut nyt yhden ja illaksi otan viel toisen...en sitä kolmee uskalla, kuitenkaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
Mä söin tuon määrän kylkiruston tulehdukseen, mutta oli niin kivuliasta ettei olisi pystynyt ilman olemaan! Flunssaan en kyllä tuota määrää söisi..
en mäkään söis turhaan, mitään särkylääkettä...mutta tuskin on kovin hyväksi mulle tai vauvalle, etten saa suusta alas mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
Mä söin tuon määrän kylkiruston tulehdukseen, mutta oli niin kivuliasta ettei olisi pystynyt ilman olemaan! Flunssaan en kyllä tuota määrää söisi..
en mäkään söis turhaan, mitään särkylääkettä...mutta tuskin on kovin hyväksi mulle tai vauvalle, etten saa suusta alas mitään.
ei toki olekkaan! Mulle joskus lääkäri sanoi määrätessään kipulääkettä että ei kannata ottaa varovasti, kun annos on kuitenkin turvallinen eikä siitä ole haittaa, vaan katkaistaan särky kokonaan pois.
 
Abu
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
Mä söin tuon määrän kylkiruston tulehdukseen, mutta oli niin kivuliasta ettei olisi pystynyt ilman olemaan! Flunssaan en kyllä tuota määrää söisi..
en mäkään söis turhaan, mitään särkylääkettä...mutta tuskin on kovin hyväksi mulle tai vauvalle, etten saa suusta alas mitään.
Siis tottakai teet ihan miltä tuntuu...
 
Terv.hoitaja
Ihan oikean ja turvallisen lääkityksen on määrännyt, raskaanaolevallekin. Jos haluat ottaa vähemmän, ota se 1g kerralla 2 kertaa päivässä, n. 12 h välein. Mutta myös tuo 3g on ok, kunhan pidät sen jokseenkin 8h välissä.

Paranemista!
 
ei mitään outoa
No, mulla auttaa vaan Zapp, otettuna 2 kerralla niin kuin ohjeessa sanotaan. ja sen saa ottaa kolmesti päivässä.

Ei siinä mitään hurjaa ole.
Tiedät varmaan että on eri asia esim ottaa buranaa 1g kuin panadolia, saati sitten ketorinia.
 
Mä söin tuota annosta raskausaikana kun oli järkky flunssa päällä. Korvatulehdus + molemmat poskiontelot täynnä mätää ja hartiat jumissa. Sanoi lääkäri vielä et voi ottaa jopa 4 x päivässä tuon 1g jos tuntuu et tarttee mutten ottanu.
 
Minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
Ihan hillitön määrä. Tarkistuta resepti.
Miten niin? Panadolia saa ottaa 1-2 tablettia (1 on 500mg) kerralla ja kolme kertaa päivässä.
Jep ja tuo on ihan se reseptivapaa lääke mitä saa ihan ottaa ilman erityisohjeitakin sen 3g/päivä. Minulla esim kuukautiskipuihin kun otan sitä Panadolia, niin ei se yksi (500mg) auta mitään. Jos ottaa ensin yhden ja kokeilee et auttaako, niin ei ole sitten niin tehokas ottaa sitä toista sit myöhemmin perään. Kyllä lääkäritkin yleensä suosittelee et ottaa tosiaan sen sallitun määrän heti kerralla, niin on parempi apu.
 
Khimaira
Kyllä se on turvallinen määrä, ohjeessakin on että sen veran saa ottaa. Kysymys kuuluukin: tartteeko sun ottaa koko määrä? Ota sen mukaan mikä on olo, max reseptin mukaan :)
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
Ihan hillitön määrä. Tarkistuta resepti.
Miten niin? Panadolia saa ottaa 1-2 tablettia (1 on 500mg) kerralla ja kolme kertaa päivässä.
Jep ja tuo on ihan se reseptivapaa lääke mitä saa ihan ottaa ilman erityisohjeitakin sen 3g/päivä. Minulla esim kuukautiskipuihin kun otan sitä Panadolia, niin ei se yksi (500mg) auta mitään. Jos ottaa ensin yhden ja kokeilee et auttaako, niin ei ole sitten niin tehokas ottaa sitä toista sit myöhemmin perään. Kyllä lääkäritkin yleensä suosittelee et ottaa tosiaan sen sallitun määrän heti kerralla, niin on parempi apu.
Riippuu ihmisestä- mulle 500mg tehoaa kaikkeen muuhun paitti alkuvaiheen leikkauskipuun :)

 

Yhteistyössä