Tuntuu niin kauhealta katsoa vierestä paria lestadiolaista kaveria...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26539105]nii olen minäkin pyörinyt! katokku asiat vain muuttuvat. Hyvä kaveri puhui yhden puhujan kanssa asiasta ja sitä ei ole missään kielletty. keksitty koko juttu ettei sais ehkästä!! parempi että lapsilla on terve äiti kuin että väsynyt ja sairas äiti.[/QUOTE]

Älä puhu asioista joista et mitään tiedä.

[QUOTE="vieras";26539083]1 kk synnytyksestä on vielä jälkivuotoa tai jos ei ole niin ei siinä ainakaan ole vielä ehtinyt positiivista raskaustestiä tehdä. Munasolu nyt kuitenkin irtoaa varmasti aikaisintaan 2 vko synnytyksestä, mikä sekin on todella harvinaista.[/QUOTE]

No mulla jälkivuoto kesti reilun viikon ja sekin todella niukkaa. Meillä lapsilla 11kk ikäeroo, ja tiedän jopa kaksi muuta perhettä joilla ikäero lapsilla alle vuoden. Se todellakin on mahdollista, ja ihan "tavallisillakin" pulliaisilla, jotka on joutunu vaikkapa pidättäytyyn seksistä loppuraskauden ajan... :D

Mun vanhempien naapurissa asuu lestadiolaisperhe, jossa on nyt 5 alle kouluikäistä lasta, nuorin on ilmeisesti vasta syntynyt, ei oikein tahdo perässä pysyä, että montako lasta siellä jo on, kun edellinenkin vasta oppi kävelemään ja uusi jo on näköjään syntynyt.

[QUOTE="vieras";26538952]Jos ei ole kaksoset ni ei voi odottaa jo kolmatta? Miten voi olla kaks alle vuoden ikäistä ja samalla odottaa kolmatta? Siis jos ei ole kaksoset? En usko tätä nyt kyllä lainkaan.[/QUOTE]

Ja sää oot tyhmä? Ihmisen raskaus kestää 9kk, heti synnnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi, jos mies on niiin TÖRKEÄ, että vaatii seksiä juuri synnyttäneeltä. Eli vanhin voi hyvin olla 11kk, toinen 2kk ja kolmatta odottelee vaikka viikoilla 7.

Ja ap:n aloitukseen kommentti. En tajuakaan miksi fiksut ihmiset ievät ota vastuuta omasta ja lastensa elämästä, vaan polttavat itsensä loppuun ja tekev't lastensakin elämästä pelkkää taakan kantamista.

[QUOTE="joo";26539108]No mulla jälkivuoto kesti reilun viikon ja sekin todella niukkaa. Meillä lapsilla 11kk ikäeroo, ja tiedän jopa kaksi muuta perhettä joilla ikäero lapsilla alle vuoden. Se todellakin on mahdollista, ja ihan "tavallisillakin" pulliaisilla, jotka on joutunu vaikkapa pidättäytyyn seksistä loppuraskauden ajan... :D[/QUOTE]

Näin meilläkin, mutta ihan tarkoituksella ja rakkaudella haluttu :D

[QUOTE="vieras";26539093]Koska heikoimmat ja just ne alistetuimmat ei sieltä uskalla lähteä, kun menettää koko perheensä ja sukunsa :/[/QUOTE]aina voi olla menemättä naimisiin jos ei halua lapsia kasvattaa. Ja kyllä ne on todella harvat perheet jotka lapsensa hylkää jos tuosta uskosta lähtevät. Itselläni on ainakin ollut aina läheiset välit vanhempiin ja sisaruksiin ja muihinkin sukulaisiin vaikka erosin tuosta yhteisöstä.

Tuo uskonlahko tulee muuttumaan tai sitte se hajoaa. Sanokaa minun sanoneeni. Jos on jo naispappi vihitti siittä sakista ja alkaa julkisesti ihmiset sanoon että ehkäisee niin ei se tollain voi jatkua. Ihan yleisesti puhuvat mitä ohjelmia netistä katsovat jne.

[QUOTE="pummi";26539127]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012062315721333_uu.shtml

Ja tässäkin kun puhutaan vain niistä äideistä....[/QUOTE]

No on se isällekkin varmaan tuskaa, mutta mä puhuin vaan miten tuntuu pahalta kattoa jotain tuttua ihmistä sivusta joka on joskus ollut hyvinkin läheinen. Siinä perheessä mies ei juuri kotona ole. aamulla varhaseen painelee töihin ja sieltä suoraan raksalle, josta illalla puolenyön aikaan kotia.

Tartun nyt tähän.. ;) Miksihän ei voisi olla mahdollista?

En sano etteikö olisi mahdollista mutta aika epätodennäköisenä pidän. Siis että 1kk ikäisen vauvan äiti on jo raskaana uudestaan.

Siis ilmeisesti on synnytyksestä toivuttu hyvin nopeasti kun on seksihommat heti alkaneet kiinnostaa, lisäksi melkoinen säkä että pari viikkoa synnytyksen jälkeen ( kun valtaosalla lienee vielä jälkuvuotoakin, ovuloi ja vielä tärppääkin heti.

Sen lisäksi äiti on älynnyt tehdä raskaustestin tuossa vaiheessa kun harva vielä menkkoja ihan heti odottaa ja vieläpä kertoo heti raskaudestaan muille.

Eli minun korviini aika paljon sattumaa pelissä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Onko lestadiolaiset keskivertoa hedellisempää porukkaa, vai onko kuitenkin harvinaista, että on parikymmentä lasta vuoden ikäeroin? Kait niitä pienempiäkin perheitä on ja ihan biologisista syistä, ei kaikki raskaudu heti kun penis tulee lähelle!

Eivät kaikki tuntemani suurperheiden äidit kärsi tilanteestaan. Toki pikkulapsiaika voi näännyttää ulkoisesti yms., mutta ei sitä ikuisesti kestä. Muistan myös elävästi entisen naapurini kertoneen kuinka synnytyksen jälkeen hän oli kinunnut mieheltä seksiä vain reilun viikon päästä vauvan syntymästä. Tästä aikaa joku 13 vuotta, mutta juttu syöpyi aivoihini kai ikiajoiksi.

En sano etteikö olisi mahdollista mutta aika epätodennäköisenä pidän. Siis että 1kk ikäisen vauvan äiti on jo raskaana uudestaan.

Siis ilmeisesti on synnytyksestä toivuttu hyvin nopeasti kun on seksihommat heti alkaneet kiinnostaa, lisäksi melkoinen säkä että pari viikkoa synnytyksen jälkeen ( kun valtaosalla lienee vielä jälkuvuotoakin, ovuloi ja vielä tärppääkin heti.

Sen lisäksi äiti on älynnyt tehdä raskaustestin tuossa vaiheessa kun harva vielä menkkoja ihan heti odottaa ja vieläpä kertoo heti raskaudestaan muille.

Eli minun korviini aika paljon sattumaa pelissä.

Todennäköisesti synnytyksestä ei keretäkkään toipumaan eikä seksi ala kiinnostamaan, kun miehelle on jo pakko antaa. halusi sitä tai ei.

Eivät kaikki tuntemani suurperheiden äidit kärsi tilanteestaan. Toki pikkulapsiaika voi näännyttää ulkoisesti yms., mutta ei sitä ikuisesti kestä. Muistan myös elävästi entisen naapurini kertoneen kuinka synnytyksen jälkeen hän oli kinunnut mieheltä seksiä vain reilun viikon päästä vauvan syntymästä. Tästä aikaa joku 13 vuotta, mutta juttu syöpyi aivoihini kai ikiajoiksi.

Se pikkulapsivaihe kestääkin vuosia, kun koko ajan tulee lisää..

Omasta kokemuksesta sanon että se ei oikeestikkaan ole helppoa. Ja on just siltä miltä se näyttää. Kaaosta. Meille tuli neljä lasta ihan perä vuosina ja mies oli päivät töissä ja illa takenti. Kaks tuli sit vähän pidemmällä välillä lisää.
Monesti muistellaan ukon kans tuota aikaa, ja mitään hyvää me ei siittä löydetä. Mä olin koko ajan väsyny ja pahalla tuulella. En jaksanu mitään. Ja mies myös. Ja samoin häntä ärsyttää että kaikki on miesten syytä.Ihan samallain hänki siittä kärsi.
Enään meille ei tule lapsia ihan heti...vaikka edelleen liikkeessä kiinni ollaankin. Mä koen että tällä mä hoidan omaa terveyttä ja se ei ole uskolle mitenkään pahaksi. Olen paljon onnellisempi nyt kun en ole koko ajan ollu raskaana ja saan elää lepposta tasasta elämää lasten kans. Ei tarvi koko ajan pelätä että jokohan mä taas olen raskaana ja se paniikki mikä siittä seuras ni oli jotain ihan mieletöntä.
Koskaan en ole aikonu tästä lähtä mut elän omalla tapaa. Jos se ei riitä ni sitten sille ei voi mitään.

No eipä siinä porukassa taida olla kovin oleellista, onko äiti toipunut synnytyksestä ja kiinnostaako häntä seksihommat. :(

[QUOTE="vieras";26539170]Todennäköisesti synnytyksestä ei keretäkkään toipumaan eikä seksi ala kiinnostamaan, kun miehelle on jo pakko antaa. halusi sitä tai ei.[/QUOTE]

Mä en ole koskaan ''antanu'' jos en ole itsekkin halunnu. Tuo on ihan paska puhetta että miehelle on pakko antaa. Ja myös se että nainen ei muka koskaan halua.
t.lesta

näin liikkeen sisältä näen monenlaista. Todella loppuun palaneita ja hyvin jaksavia.

[QUOTE="vieras";26539190]No eipä siinä porukassa taida olla kovin oleellista, onko äiti toipunut synnytyksestä ja kiinnostaako häntä seksihommat. :([/QUOTE]

No todellakin on!!! Meinaatko että miehet on oikeesti niin tyhmiä että eivät tajua asiaa?

[QUOTE="vieras";26539107]Älä puhu asioista joista et mitään tiedä.[/QUOTE]

tiedän kuule asioista aika hyvinkin. vaikka uskossa on niin henkensä ja terveyden uhalla voi ehkästä, näin on papin ja puhujan suusta kuultu. ilmeisesti sinä et tirdä mistä puhut.

[QUOTE="vieras";26539205]Mä en ole koskaan ''antanu'' jos en ole itsekkin halunnu. Tuo on ihan paska puhetta että miehelle on pakko antaa. Ja myös se että nainen ei muka koskaan halua.
t.lesta[/QUOTE]

No minun kaveri sanoi toista, hän siis lesta. Sanoi että raamatussa on maininta, en muista todellakaan sanatarkasti, mutta kuitenkin.. Naimisiin mennessä muuttu yhdeksi lihaksi tai jotain.

Yhteistyössä