tuntuu niin helvet*n pahalle

Alkuperäinen kirjoittaja RaikuliRusina:
Paremmin pärjää yksin kuin huonon puolison kanssa! Ja jos hyvä isä pojalle niin sehän on hienoa, on edelleen isä vaikka ette enää yhdessä olekkaan :hug:
mä vaan niin haluaisin et vois olla hyvä isä täällä meidän yhteisessä kodissa yhdessä mun kanssa... :ashamed: :ashamed: kuitenki jossain mun sydämessä rakastan mun miestä, mut toi mitä se tekee mulle niin :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin eronnut:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
IIPA: musta tuntuu kanssa että mä olen jotenki miehen omistuksessa siis että aikasemmin en ole uskaltanut tehä päätöstä, liian heikko siihen.. jotenki olen ollut riippuvainen miehestä..

just mietiskelin että tiedostan että myös mussa on vikaa että jos mies on tollai mun vikojen takia??

mulla on niin paha olla et sekoon kohta varmaan.. yrittänyt olen soittaa mun hoitajalle mut vittuku se eiosaa ikin vastata |O |O
Kannattaa tosiaan miettiä asioita myös toisen kannalta ja huomata niitä vikoja itsessäänkin. Niitä on varmasti jokaisella. Oletko kysynyt mieheltäsi, miksi hänestä kenties tuntuu pahalta? Vai oletko käpertynyt vain omaan pahaan oloosi? Kyllä tuollaisissa tilanteissa molemmilla on oikeus/velvollisuus selvittää asioita molemmilta kanteilta. Helposti sitä vain syyttää toista omasta pahasta olostaan, vaikka ratkaisu saattaa löytyä ihan omastakin pääkopasta. On niin kiva kaataa vastuu kokonaan toisen niskoille ja itse olla väärinymmärretty marttyyri.


mä en ite pysty muuttaa ennen ku mies lopettaa mun ''alistamisen'' tai edes tajuaisi mitä tekee mulel
Narsistinen ihminen alistaa toisen ihmisen, tuhoaa toisen itsetunnon täysin, lopulta musertaa koko ihmisen, jos antaa niin itselleen käyvän. Narsisti ei itse tajua mitä tekee. Hän ajattelee, että kaikki ihmiset toimii niin.
Vain lähtemällä siitä parisuhteesta pelastat itsesi. Mikään terapia tai itsensä muuttaminen EI auta, koska narsisti löytää aina ja kaikesta vikaa.

Näin tämän hyvin läheltä itse. Ystäväni eli narsistin kanssa kolme vuotta ja tämä mies teki ystäväni elämästä helvetin. Teit niin tai näin aina väärinpäin....tämä sanonta sopii oikein hyvin narsistin ajatusmaailmaan. Vain narsisti itse on TÄYDELLINEN!
Voimia sulle ap. :hug:
 
vieras
ei kannata erota raskaana ollessa, silloin muutenkin hormoonit hyrräää ja mielialat vaihtelee miten sattuu. Ja usein toisen lapsen odotus ajaa suhteen kriisiin, näin on varmasti ollut monella. Parisuhdetta koeteltu kun toinen lapsi on tulossa. Jaksamista kuitenkin!
 
halaus
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
ei koskaan pitäisi erota kun lapset pieniä .
Tästä olen samaa ja eri mieltä. Siis että pikkulapsiaika on monessa mielessä niin kuluttavaa, että sen yli selvittyä vois parisuhteen solmutkin monessa tapauksessa helpottaa. Mutta, tässä tapauksessa olen eri mieltä.

Olen itekin nähnyt millaista elämä narsistin kanssa on. Miehes asenne siihen, että hänen keskustelemaan meneminen on naurettavaa kertoo tarpeeks paljon. Hän ei näe itsessään vikaa eikä se keskustelu ammattilaisen kanssa sillon tule auttamaan. Narsistin kanssa ei kannata jäädä elämään, sillä sinä menetät siinä paljon - esim. sen pikkulapsiajan, josta et voi täysin nauttia ahdistavan parisuhteen vuoksi.
 
mies oli miettinyt koko eilisen päivän ja oma-aloitteisesti lupas mennä juttelemaan jonnekin.. kysyiin mikä mielen vaihtoi sanoi että ei tiedä koska toissapäivänä oli täysin vastaan.... sanoin miehelle että siten yritetään molemmat tosissamme että tuleeko mitään vai ei... ensi viikolla rupean asioita järkkää..
 
mie
kokemuksesta tiedän, et sulla on varmasti sitte helpompaa lasten kans kaksin entä jos siinä olisi yks iso lapsi myös hoidettavana. Vaikka olemme eronneet lapsen isän kanssa jo useampi vuosi sitten silti välillä tunnen huonoa omaa tuntuo siitä ettei lapsella ole ns. normaalia ydinperhettä, vaikka tiedänkin, että tämä nykyinenperhe on paljon parempi ja toimivampi entä se edellinen.
 
Itsekin eronnut
Alkuperäinen kirjoittaja halaus:
Olen itekin nähnyt millaista elämä narsistin kanssa on. Miehes asenne siihen, että hänen keskustelemaan meneminen on naurettavaa kertoo tarpeeks paljon. Hän ei näe itsessään vikaa eikä se keskustelu ammattilaisen kanssa sillon tule auttamaan. .
Ja kuinkahan vankalla lääketieteellisellä koulutuksella tämäkin diagnoosi tipautettiin?

Jospa kyse onkin siitä, että miehen on vain erittäin vaikeaa puhua tunteistaan ja piiloutuu välinpitämättömyyden taakse? Suojatakseen itseään kipeiltä tunteilta, joita hankaluudet suhteessa ja eropuheet aiheuttavat?

Jospa edes hetkeksi pysähtyisitte joskus miettimään vastaavissa tilanteissa asoita toiselta kannalta. Että ehkäpä kyseessä ei olekaan narsismi, vaan jotain muuta. Voi olla hankalaa huomata, että ei siihen kuolekaan, jos puolisolleen tunnustaa pelkojaan ja kipujaan.

Aivan naurettavaa on se, että tuollaisilla reaktioilla "diagnosoidaan" narsistiksi. Jos tutkitte omia käytömallejanne, niin aivan varmasti löydätte itsestännekin sopivissa tilanteissa narsistisia piirteitä.

 

Yhteistyössä