Tuntuu että anoppi vähättelee meidän perheen ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
uskon ja toivon että kyse on vain siitä että hän haluaa lohduttaa. Että se on hänen tapansa sanoa että pahemminkin voisi olla.

Mutta silti tulee tunne että ei meidän ongelmat merkkaa mitään kun jollakulla hänen sukulaisellaan on samantyyppinen asia, mutta vielä pahemmin.

Ei meillä nyt mitään hirvittävän vakavaa olekkaan. Mutta kuitenkin sellaisia että ne mietityttävät itseämme ja vaatii vähän järjestelyjä meidän perheeltä.

Pari esimerkkiä, esikoisellamme epäillään adhd:ta Eihän se kuulema haittaa ollenkaan että lapsi on vähän vilkas. Kun sukulaisen lapsella on vakavampi.

Olen raskaana ja näillänäkyvin vauva syntyy rv 35-36 onhan nämä jo hyvät viikot. Mutta siltikkin jotain ongelmia voi tulla ja tottakai asia mietityttää meitä. Ja lisäksi on riski että syntyy aiemminkin ja miun on otettava nyt varovaisemmin.
Mutta isohan meidän vauva kuulema on jo kun painaa 2kg ja taas jollain on ollut pienempi ja aikaisemmalla viikolla.

Miksi, miksi ei voisi vain halata ja toivoa parasta. Vaan heti pitää vähätellä meidän murhetta ja kertoa kuinka sukulaisella ollut vielä pahempi tilanne.

Hyvää hän varmasti tarkoittaa, mutta ei se tässä omien murheiden keskellä lohduta.

se on tuon sukupolven joku kilpailu-juttu. on tullut törmättyä ko. asiaan vuosien varrella sataan kertaan... juu, ei tuo mitään mutta tuo naapurin liisa/matti/kalle... =(
Voimia teille ja keskity oman elämäsi hyviin asioihin! Niistä saat voimia. Jätä nuo oman onnensa ojaan nuo letkautukset.

Kiitos. Kaippa hän yrittää omalla tavallaan vain auttaa. Mutta.....

Ja tiedänhän minä että huonomminkin voisi olla. Mutta kyllä nämä asiat silti koskettavat nyt meidän perhettä ja tuovat murhenaiheita ja vaatii vähän, tai aika paljonkin järjestelyjä.
Kun tyttöä on kuljetettava tutkimuksissa ja terapiassa ja minä käyn nyt tiheään neuvolassa ja äippäpolilla.
Normaali perhearki kuitenkin hoidettavana ja miehen käytävä töissä.

Mutta kyllä me pärjätään, pääasia että lapset voivat hyvin. Kunhan näistä selvitään niin sitten helpottaa. Nyt vain kaipaisi vähän tukea läheisiltä.

Jospa yrittää vain näillä esimerkeillä lohduttaa, että huonomminkin voisi olla? Että voisihan vauva vielä aiemminkin syntyä, ja sitten voisi asiat olla vieläkin huonommin. Että johan kaksikiloinen on sen verran hyvänkokoinen, että varmasti selviää.

Kenties anoppisi ei tosiaan tarkoita mitään pahaa, vaan pyrkii näin lohduttamaan sua, kun ei muutenkaan osaa. Ja sä vaan tulkitset häntä väärin.

Tuollaiseen lohdutukseen olen minäkin törmännyt. Puhuin hyvälle työkaverilleni puolivuotiaasta vauvastani, jolla oli ongelmia mutta ei vielä silloin mitään diagnoosia. Lohdutukseksi hän älkoi puhumaan jostain naapurin lapsesta, jolla oli leukemia ja antoi ymmärtää, ettei minulla ole mitään aihetta valitukseen. Eipä tuo lohduttanut minua silloin ollenkaan. ARGH!

Yhteistyössä