Tunteenpurkaus.

Mantatyttö82

Aktiivinen jäsen
11.03.2005
1 806
0
36
Poikani on nyt 5kk ja on täysimetyksellä. Paino nousee hyvin ja kasvu on normaalia kaikinpuolin. Neuvolan-täti sanoi että kiinteitä ei tarvi aloittaa vielä. Että katsotaan sitten puolen vuoden iässä asiaa uudelleen. Olin näet aiemmin ihan vain kokeilumielessä antanut pojalle maistiaisen maissisoseesta ja hänen vatsa ei kestänyt, samoin kävi mustikkasoseen kanssa. Tähän neuvolan-täti sanoi että yleensä aloitetaan perunalla ja porkkanalla.

Lastenlääkäri kuitenkin käski aloittaa kiinteät ja myös perunaporkkanalla. Sanoi vielä oikein näin, että "kyllä pitää jo antaa kiinteitä kun on 5kk ikäinen". Ollaan käyty tuolla lastenlääkärillä pojan itkuisuuden takia ja siihen on etsitty syytä tai siis lähinnä hänen vatsakipuihinsa. Mitään ei ole kuitenkaan löydetty ja nyt viime käynnillä tuli sellainen olo, että lääkäri käski aloittaa kiinteät koska epäili että poika itkee nälkää. Olen kyllä sanonut että rintamaito on riittänyt ja lääkäri on sen itsekin todennut pojan kasvusta ja siitä että paino nousee, mutta joka kerta vihjailee eikä oikein usko kuinka itkuinen poika on. Sanoi viimekerrallakin että "vaikea uskoa että poika itkee kun on noin iloinen". Meijän poika on tosi iloinen ja hymypoika, mutta sitten kun maha on kipeä niin kaikki on toisin. Tekeekö lääkäri diagnoosin vain sen perusteella miltä poika vaikuttaa tutkimushetkellä :/

Palaten kiinteisiin...aloitanko vai en? Ketä uskon? Poika itkee taas kaiket yöt. Nukkuu päivällä yhet puolen tunnin unet ja sit alkaa valvominen läpi yön. Kovat ilmavaivat ja supot ei auta. Mitään apua en kuitenkaan tunnu mistään saavan ja ollaan miehen kanssa jo TOSI väsyneitä. Päivät menee ok, mutta nää illat ja yöt :headwall: Mistä nuo mahavaivat oikein johtuu kun maitorast tehty eikä siinä ollut mitään...ei myöskään soija,kananmuna tai kaura. Laaja verenkuva ok, pissa ok. En enään tiedä mitä tekisin ja mihin pojan veisin kun mistään ei apua saada :(

En kai sitä apua täältäkään saa mutta ajattelin taas vähän purkaa väsymystä tänne :ashamed:

oletko kokeillut jättää omasta ruokavaliosta mitään pois??
kertomuksessasi et kerro siitä mitään?
meillä allergiat ei näkynyt rasteissa vaikka onkin. maito yksi ainaksin paha todettu altistuksella.

meillä kiinteiden aloittelu myös hankallaa nyt sopii bataatti,ruusunmarja,kalkkuna ja riisi

nämä ei käy maissi,peruna,mustikka,kesäkurpitsa.

oireista sen verran että maissia kokeitiin 6päivää ja kun annos suureni oireet tuli mahdottomiksi.

suoli kestää kuitenkin jonkin aikaa kun tottuu uuteen aineesen mutta se pitää suhteuttaa oireiden määrään..

niinkuin meillä peruna kaikki valvoi monta yötä kun sitä sai eli hyvin selvä tapaus

kun taas kesäkurpitsaa kokeiltiin kolmesti kuukauden ajan ja ei vaan ripulointi loppunut..

koita jättää omasta ruokavaliosta esim:kahvi,suklaa,sitrushedelmät yms pois ja voithan viikon olla ilman maitoakin ja katso miten lapsen masuvaivat paranee.viiikko ilman maitoa ei ole kamalaa. ja kaikkehan sitä lapsen hyvinvoinnin edeksi tekee..
voimia teille ja pyydä tyutuilta apua että saisit edes päivällä nukkua tai homma mml:ltä lapsenvahti ei maksa paljoa.
nuku silloin kun lapsesi jos ei muita lapsia ole.
tässä sinulle hieman vinkkejä ja voimia.

teidän itse mitä valvominen on! todella väsyttävää :(

:hug: :hug: :hug:

Olen ollut pari kuukautta maidottomalla ruokavaliolla, mutta ei apua :/ Ruokavaliotani olen muuttanut heti alussa...ei kahvia,mansikkaa,suklaata,ruisleipää,mausteita yms.yms. Vyöhyketerapiaakin kokeiltiin, mutta ei apua :/ Mallasuutetta annettu, mutta ei auttanut ummetukseen. Luumusose auttoi ensin, mutta nyt ei taas kakkaa näy vaikka luumua syötetty. Täytyy hakea lavolacia. Tottakai sitä tekee lapsen hyvinvoinnin eteen mitä vain, mutta 5kk valvominen ja itkun kuunteleminen alkaa olla niin puuduttavaa ja turhauttavaa ettei enään taho jaksaa ajatella mitään :headwall: Ja kun tuntuu että ollaan tehty kaikki mahollinen ja mahoton, eikä apua löydy :( Mulla ei oo ollu kertaakaan apujoukkoja täällä kun vauva on itkenyt....äitini muutaman kerran. Äidilläkin on työ ja opiskelu ja tulee kyllä aina kun ehtii. Miehen äiti on kuollut ja muita apuja meillä ei oo. Paljon on ystäviä on, mutta ihmisillä on työ joten apuja ei saa mistään. Mutta kyllä tämä varmaan tästä.

Ymmärrän oikein hyvin miltä sinusta tuntuu. Meillä on ollut juuri tuollaista esikoisen kanssa ja samoin on nyt tämän kakkosenkin kanssa. Tyttö on nyt 8kk ja edelleen kärsitään vatsavaivoista (lisäksi paha ummetus vaivaa) ja joka öisestä valvomisesta. Olen jo luovuttanut avun löytämisen suhteen, koska sitä ei todellakaan tunnu löytyvän näihin unettomiin öihin (kaikki ollaan kokeiltu). Tyttö herää hyvinä öinä (joita harvoin) n. 5kertaa, mutta tavallisesti kymmenisen kertaa tai sitten ei pysty nykkumaan ollenkaan kipujen vuoksi. Nytkin ollaan miehen kanssa kantovuoroissa tämän yön, koska reppanalla massu taas niin kipeä. Mies siis kantelee alkuyön ja minä loppuyön. Meilläkin lääkärireissuilla tyttö ihan rauhallinen eikä minun puheitani oteta juurikaan todesta. Eipä silti, omat jutut alkaa jo itsestänikin kuulostaa ihan hulluita tämän 8kk valvomisen takia. Toivomme nyt vain että tytölläkin vaivat helpottaa iän myötä ja hän alkaa nukkua, kuten esikoinenkin tuossa 1,5v iässä (hänellä maitoallergia meni ohi lopullisesti 2v iässä). Voimia siis kovasti teille. Koitetaan sinnitellä...

Meillä allergiat helpotti, kun lopetin imetyksen 4,5 kk iässä. Olin vaikka millä välttämisdieeteillä, tuloksetta. Veri- ja ihopistokokeet olivat molemmat negatiivisia, mutta kummasti ripuli loppui vuorokaudessa imetyksen lopettamisesta. Harmittaa etten lopettanut aiemmin. Suurempi pala se on äidille kuin lapselle. Itsellä otti päätös koville, mutta kannatti! Nyt vielä vaivana refluksi, mutta parempaan päin ollaan menossa. Vauva tottui pulloon parissa päivässä. Itsellä vaan oli haikea olo, mutta jonain päivänä se imetys on kuitenkin lopetettava!

Yhteistyössä