Tunnustan, että meidän perhe on näitä jotka huijaavat vähän päivähoitomaksuissa...

  • Viestiketjun aloittaja tunnustan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="alkup";22792635]Varmaan miehen maksamista veroista, joita maksaa yli 20 000€[/QUOTE]

Verosumma ei ole kovin kummoinen, miehelläsi ei ole varaa maksaa lapsistaan?
Miten muutoin tämä näkyy arjessanne?
 
"alkup"
Mitkä ovat miehen asunnon kulut? Vastike, vesi, sähkö... Joka tapauksessa mun mielstä toi on hävytöntä ja jos tuntisin teidät, aivan varmasti käräyttäisin. Pihi saa olla mutta varastaminen on kertakaikkiaan halveksittavaa. Sitten vielä kehuskella tuollaisella, hyi oksetus. Mä viskaisin noin selkärangattoman äijänretkun saman tien pihalle.

Kyllä muakin välillä korpeaa kun veroja joudutaan maksamaan, kaikki kallistuu eikä palkka silti nouse samaa tahtia. Siltikään en alentuisi moiseen, onneksi mieheni on sen verran suoraselkäinen ettei kyllä ehdottaisikaan. Mitä muuta kivaa teidän perhe harrastaa, käyttekö tankkaamassa bensaa ja hups "unohdatte" maksaa? Ostatte kaupasta jotain punnittavaa tavaraa ja lisäätte pussiin ihan vaan pikkuisen punnituksen jälkeen?
Minä en tee mitään noista, en ole koskaan tehnyt ja en aio aloittaakaan, miehen puolesta en pysty sanomaan.

Tuo asunto tai siis talo on olemassa joka tapauksessa kuluineen asuttiin virallisesti yhdessä tai ei.
 
??
no mutta siis jos te kerran oikeasti asutte eri paikoilla ja tapailette vaan joskus niin eihän se silloin huijaamista ole,varsinkaan jos mies ei kerran rahojaan sun kanssas jakele,niin kyllähän sulle yh korotukset kuuluukin jos kerran muksus yksin huollat
 
[QUOTE="alkup";22792761]Minä en tee mitään noista, en ole koskaan tehnyt ja en aio aloittaakaan, miehen puolesta en pysty sanomaan.
[/QUOTE]

Sun on ihan turha puolustella. Tuossa aiemminkin sanoit että nuo ovat miehen arvoja, eivät sinun. Kun sä hyväksyt tuon, ne ovat myös sinun arvojasi ja olet aivan yhtälailla osallinen kuin miehesi. Tuli aloite kummalta tahansa. Jos et hyväkyisi asiaa niin sä olisit pakottanut miehen muuttamaan OIKEASTI sinne toiseen asuntoon. Te olette kumpikin yhtäläillä varkaita, puolustelit sä itseäsi täällä miten vaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä;22792783:
vaan, että miten tosta muka voi jäädä kiinni kelalle? kai sitä nyt oikeesti voi asua miten vaan, tapailla tai olla tapaamatta...
Yleenä naapurit tietävät keitä naapurissa asuu, samoin lapset tietävät asuuko isä kotona vai ei.
 
"alkup"
Sun on ihan turha puolustella. Tuossa aiemminkin sanoit että nuo ovat miehen arvoja, eivät sinun. Kun sä hyväksyt tuon, ne ovat myös sinun arvojasi ja olet aivan yhtälailla osallinen kuin miehesi. Tuli aloite kummalta tahansa. Jos et hyväkyisi asiaa niin sä olisit pakottanut miehen muuttamaan OIKEASTI sinne toiseen asuntoon. Te olette kumpikin yhtäläillä varkaita, puolustelit sä itseäsi täällä miten vaan.
Kerropas mitä käytännössä voin tehdä - käyn Kelassa sanomassa, että mies on aika usein meillä??
Ilmoitan että haluan maksaa maksimipäivähoitomaksua, vaikka tuloni eivät sitä edellytäkään??

Ihan niin jalo en ole.
 
"mä"
tekisin kyllä kans noin jos jaksaisin nähdä sen vaivan, kyllä mua vähän hermostuttaa sekin, että naapurin yh pärjää taloudellisesti paremmin tuilla kun me ydinperhe
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";22792819]Kerropas mitä käytännössä voin tehdä - käyn Kelassa sanomassa, että mies on aika usein meillä??
Ilmoitan että haluan maksaa maksimipäivähoitomaksua, vaikka tuloni eivät sitä edellytäkään??

Ihan niin jalo en ole.[/QUOTE]

Asutteko te avoliitossa vai ette?
 
Kaikkihan tota tekee.. Itse en lukeudu niihin, mutta useampi tuttuni on käyttänyt tilaisuutta hyväkseen.. Kyllä Suomen valto tukee lapsiperheitä niin vähän että en yhtään ihmettele vastaavanlaista "huijaamista".. Kunnallinen päivähoito on muutenkin suhteettoman kallista hintaansa ja laatuunsa nähden, sitäpaitsi vaikka hoitomaksut nousee koko ajan, ei hoidon laatu muutu (tai edes uusi materiaaleja hankita!)
No ei todellakaan kaikki tee noin. Säälittävää jos ei ole varaa elättää omaa jälkikasvuaan ilman tukikikkailuja.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";22792860]Asutteko te avoliitossa vai ette?[/QUOTE]

No, virallisesti ei, koska osoitteemme ovat eri paikkakunnillakin, yhteiset lapset on ja ollaan asuttu yhdessä vuosikaudet, kunnes...
 
"marianna"
Kaikkihan tota tekee.. Itse en lukeudu niihin, mutta useampi tuttuni on käyttänyt tilaisuutta hyväkseen.. Kyllä Suomen valto tukee lapsiperheitä niin vähän että en yhtään ihmettele vastaavanlaista "huijaamista".. Kunnallinen päivähoito on muutenkin suhteettoman kallista hintaansa ja laatuunsa nähden, sitäpaitsi vaikka hoitomaksut nousee koko ajan, ei hoidon laatu muutu (tai edes uusi materiaaleja hankita!)
Meillä menee täydet hoitomaksut lapsista ja ollaan just siinä rajalla että näin käy, silti en koe sitä epäreiluna ja en allekirjoita kunnallisen hoidon "huonoutta". Meillä on erittäin hyvä perhepäivähoitaja joka tuntuu aidosti lapsistamme välittävän ja minusta ruo raha mikä menee siitä että hän hoitaa lapsiamme päivät on ihan mitätön summa kun sitä kunnolla ajattelee. Tykätään heittää hoitajaa silloin tällöin jollakin muistamisella siihen lisäksi.
Eli EN YMMÄRRÄ TUKIHUIJAREITA SE ON VARASTAMISTA!
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";22792871]No, virallisesti ei, koska osoitteemme ovat eri paikkakunnillakin, yhteiset lapset on ja ollaan asuttu yhdessä vuosikaudet, kunnes...[/QUOTE]

Kunnes mitä? Asutte siis avoliitossa, mutta miehen osoite on muualla.
 
"vieras"
En oikein tajua mistä se säästö tulee jos pitää toista taloa toisella paikkakunnalla. Tuleehan siitäkin kuluja, samoin reissaamisesta jne. Että tuskinpa loppupeleissä tuolla ap:n järjestelyllä jää kovinkaan paljoa plussan puolelle.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";22792942]Kunnes mitä? Asutte siis avoliitossa, mutta miehen osoite on muualla.[/QUOTE]

Asuimme vuosia virallisestikin yhdessä, kunnes emme enää asuneet......miehen toiveesta.
 
en
usko, että kyse on siitä, etteikö näe kunnalsista hoitoa tasokkaana ja edullisenakin. joskus on vaan niin vähän rhaa, että tavallinen toimeentulokin on koetuksella, silloin ne muutama satkukin tuntuu. apn tapauksessa ei kaiketi näöin ole kun mies kerta tienaa hyvin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22881277]meillä on sama. seurustellemme miesystäväni(hän on vapaa,samoin minä olen) kanssa ja meillä on kaksi lasta.emme asuu yhdessä,ei virallisesti,eikä epävirallisesti:) ja hän(miesystäväni) on miljoonääri(siis oikeasti).[/
ja koska olen virallisesti yksin,enkä käy töissä,niin päivähoitomaksumme on 0 euroa/kk. en ole huijari tämän ja monen muun takia siis:)
 
ei kiitos
No verotuloistahan tuollainen menee, meiltä kaikilta. Mutta mielestäni huijaus tapahtuu siinä kohdassa, kun allekirjoituksellaan esim. päivähoitohakemuksessa tai tukihakemuksessa vahventaa väärät, valheelliset tiedot. En voisi elää noin, on niin ärsyttävän tarkaksi päässyt kehittymään tuo omatunto. Tai siis itselleni tuollainen omalla allekirjoituksella valheen vahvistaminen olis tosi iso juttu.
 

Yhteistyössä