Tunnustan, että meidän perhe on näitä jotka huijaavat vähän päivähoitomaksuissa...

  • Viestiketjun aloittaja tunnustan
  • Ensimmäinen viesti
"asseri"
Ai huijaatte vähän? Täysiverisiä konniahan te olette koko sakki.
Itse en kehtaisi viedä ja hakea lapsiani hoidosta tietäen, että olen tarkoituksella allekirjoittanut valheellsista tietoa.
Eikö ne päivähoidossa ihmettele, että olet olevinasi yh, mutta lapsesi puhuvat kotonaan oleielvasta isästä siellä?
 
*
Miksi te ette kaikki muuta sinne miehen taloon jos se kerran on maksettu? Kai sun vuokras on enemmän kuin se mitä tällä keinolla "säästät". Mun mielestä päivähoitomaksu pitäis olla kiinteä. Ainakin siinä tapauksessa kun lapsella on molemmat vanhemmat elossa. Sumplikoot sitte ne vanhemmat miten maksunsa hoitaa...
 
uyt
Meid'n oli pakko tehdä niin, että mies vaihto osotteen muualle. Jäi pitkälle sairaslomalle, ja mun tulot on kotihoidontuki.
Meillä ei ollu varaa edes maksaa vuokraa. Tai oli, mutta sit kaks viikkoo oltais oltu ilman ruokaa.
Esikoinen, oli silloin muutaman kerran viikossa hoidossa, joten ilmainen pk. Okei se maksu ois ollu joku 80 euroa, mutta silti.
Niin kauankun noi mamut roudaa ne kymmenen tenavaa ilmaseks hoitoon, mua ei kiinnosta yhtään jos joku noin tekee.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";22792635]Varmaan miehen maksamista veroista, joita maksaa yli 20 000€[/QUOTE]

Se on aika vähän se. Miehesi ei sitten vissiin aja verovaroilla maksettuja teitä pitkin, käytä verovaroilla maksettua terveydenhuoltoa jos sairastuu, lapset ei käy neuvolassa, sinä et saa äitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea jotka nekin maksetaan verovaroista.

Meillä maksetaan molemmat vanhemmat veroja enemmän kuin tuon, ja kyllä, olen sitä mieltä että päivähoitomaksussa kusettajat ovat sossupummeja. Tuo on sitäpaitsi varastamista.

Toivoisin että joku teidät tuosta narauttaa. Olisi oikein hyvä opetus.
 
"Saima Harmaja"
[QUOTE="alkup";22792514]Sossussa en ole ikinä käynyt ja tuskin menenkään.

Kyllä meillä on mies, joka tuosta hyötyy eniten ja on sentään kovatuloinen mies, joka ei meille rahojaan paljon jakele.[/QUOTE]

Sossupummi = sosiaalietuuksien väärinkäyttäjä.
 
"Lokki"
Miehen ei tarvii olla kirjoilla asunnossa, vaikka siellä yötä olisikin. 3kk putkeen saa olla toisen luona, ilman että on tilivelvollinen kellekkään.
Hetikun on yhden yön muualla, saa taas olla sen kolem kuukautta. Joo, ja tämän on minulle kertonut kela sekä isännöitsijä.

Sitä en ymmärrä, jos on hyvät tulot miks noin tehdään.
 
lääkäri
[QUOTE="alkup";22792671]Luulen, että hyvätuloisilla on parempi mahdollisuus juuri tehdä näin.[/QUOTE]

Hyvätuloisilla rakas ap ei ole tarvetta tehdä noin. Itselleni esim. 500 e/kk säästö on ihan yksi lysti. Ei paljon tunnu 100000 + vuosituloissa. Olet säälittävä!
 
auttaja
On se sossun vaikeaa näyttää toteen !Siinä se ydin kun sossu joutuu toteennäyttäjäksi. Miksi te perheet kusette omille jaloillenne huijatessa. Kyllä naapurit ja muutkin lähipiirissä tietää eikö hävetä?Sitten itkette kun ei saa sitä ja tätä. Rahat on rajalliset ja huijarit vie todellistenkin tarvitsijoiden osasta.Kun sitten pikkasen on huono omatunto niin alkaa se jupina kun katotaan niin ja tehdään meille näin. Katotaan ja tehdään kun ei haluta että opetatte meidänkin lapsille niitä ihannoimianne tapoja. Hävetkää.
 
eer
Meid'n oli pakko tehdä niin, että mies vaihto osotteen muualle. Jäi pitkälle sairaslomalle, ja mun tulot on kotihoidontuki.
Meillä ei ollu varaa edes maksaa vuokraa. Tai oli, mutta sit kaks viikkoo oltais oltu ilman ruokaa.
Esikoinen, oli silloin muutaman kerran viikossa hoidossa, joten ilmainen pk. Okei se maksu ois ollu joku 80 euroa, mutta silti.
Niin kauankun noi mamut roudaa ne kymmenen tenavaa ilmaseks hoitoon, mua ei kiinnosta yhtään jos joku noin tekee.
Mikä pakko tuossa rahatilanteessa sen lapsen oli oltava siellä päiväkodissa!!!!!!!!!!!!!!!!!

Käsittämätöntä, kumpikin vanhemmista kotona ja lapsi roudataan hoitoon eikä siitä edes viitsitä maksaa vaan huijataan ennemmin.

Kyllä tässä kohti tulee väkisinkin mieleen että miksi niitä lapsia sitten pitää tehdä?????
 
Tjaa-a
Jolloin minä saisin minimipäivähoitomaksut, asumistuet ja yksinhuoltajakorotukset.

Kieltämättä joskus houkuttaisi noin helppo mahdollisuus useiden satasten säästäminen per kuukausi. Mutta ei kuulu minun arvoihini tuollainen kikkailu enkä tule antamaan periksi tässä asiassa. Eikä mies luultavasti tosissaan kuvittelisikaan minun tuohon suostuvan, kunhan härnää ja kokeilee. Hänen moraalinsa luultavasti (valitettavasti!) tuollaiseen taipuisikin. :(
 
...
Voi teittii kusipäisiä ihmisiä.

Just tänään olen soittamassa kelaan samankaltaisesta tapauksesta , nainen repii kelalta kaiken mahdollisen (just yh- lisät , ym) vaikka uusi mies jo taas kierroksessa.

Voi, kun tuntisin teidätkin, tai mistä sitä tietää vaikka tunnenkin. Soittoa lähtöö ;)
 
tapahan se on tuokin...
Mä olen monesti ajatellut että juuri meidän tuloluokan ihmiset kärsivät noista pk-maksuista eniten. Ollaan kai vähän keskitulojen alapuolella, mutta täydet tarhamaksut menee! Juuri laskeskelin, että ensi syksynä näistä kolmesta menee maksuja lähemmäs 500e/kk! Kyllä se meillä kirpaisee ja paljon! Ymmärrän, että toiset päätyvät tuohon ratkaisuun, mutta itse en siihen pystyisi. Erityisesti ap:n tapauksessa inhottaa kun puhut että mies tienaa hyvin! Ja silti? Kyllä minua hävettäisi... Ja täällä vielä ylpeilet asialla...
 
[QUOTE="vieras";22881327][QUOTE="vieras";22881277]meillä on sama. seurustellemme miesystäväni(hän on vapaa,samoin minä olen) kanssa ja meillä on kaksi lasta.emme asuu yhdessä,ei virallisesti,eikä epävirallisesti:) ja hän(miesystäväni) on miljoonääri(siis oikeasti).[/
ja koska olen virallisesti yksin,enkä käy töissä,niin päivähoitomaksumme on 0 euroa/kk. en ole huijari tämän ja monen muun takia siis:)[/QUOTE]

Mun mielestä on vähän surullista,e ttä lasten isä joka on miljonääri ei halua kuitenkaan täysin elättää itse omia lapsiaan. :( Yleensähän se on miehelle ihan kunniakysymys tuoda raha taloon ja elanto perheelle. Ja kustantaa omien lasten kaikki kulut itse. Mun mieheltä nousee karvat pystyyn jos sille ehdotteleekin jotain järjestelyjä joilla kikkaillaan elatusta lapsille sosiaalihuollon tai kelan kautta....
Toki sieltä kannattaa kikkailla mistä se laillisesti vaan on mahdollista. Eli ihan vaikka mm. verosuunnittelulla.... ;)
 
[QUOTE="vieras";22882490]Minusta ihan ok vähän huijatakin jos ei ole kovin hyvät tulot.[/QUOTE]
Sinusta on siis myös oikein vaikka varastaa kaupasta kun ei ole kovin hyvät tulot?
Autolla saa ajaa punaisia päin kun sattuu olemaan vähän kiire lunastamaan postista ellos-pakettia?
Namusedän on ilmeisesti myös ihan ok vokotella lastasi koska sillä ei oikein muuten käy flaksi?
 
"vieras"
eli miehesi myi lastensa huoltajuuden parista kympistä :'(
me ollaan köyhä perhe ja mä saan tukia ja välillä on jouduttu käymään jopa sossussakin, mutta aina aina ollaan oltu rehellisiä. mies tunnusti lapset omikseen saadakseen huoltajuuden eikä luopunut lapsistaan saadakseen muutaman kympin isomman lapsilisän.
ja ihan viallisesti paperillakin me asutaan yhdessä. en ikinä lähtis pelleilemään noinkaan pyhillä asioilla. mieheni asuu luonamme ja on lasteni isä ja huoltaja ja näin se asia tulee paperillakin pysymään. ikinä en pyytäs miestä huoltajuudesta luopumaan
 
...
Ihan kuin vaan. Onneksi me ollaan parempituloisia kun ap:n sakki, meillä on varaa asua ja elää oikeasti perheenä eikä tarvitse vajaan 300 euroa/kk takia ruveta kikkaileen ja sekottaan lasten päätä.
Joo, sama täällä. Onneksi ei tarvitse alentua muutaman satkun tähden tuollaiseen. Oikeasti säälittävää, miten ihmiset kehtaavat tehdä tuollaista.
 
V
En voi käsittää, miten ihmiset kehtaavat valittaa, että lapsiperheitä tuetaan rahallisesti niin vähän! Kuinka monessa muussa maassa on ylipäätään mahdollisuus niin pitkään vanhempainvapaaseen kuin Suomessa? Ja siitä jopa maksetaan. Samoin lapsilisät, yh-tuet, elatusmaksut jos etävanhemmalla ei riittävästi tuloja! Ja sitten vielä on mahdollista viedä lapset hoitoon ilmaiseksi vaikka itse makaisi kotona työttömänä, ihan oikeastiaikuiset ihmiset, hävetkää tuota valittamista ja katsokaa peiliin!

Jos sitä rahaa valtiolla on lapsiperheisiin panostaa (toivottavasti olisikin) niin soisin sen rahan nimenomaan päivähoidon resurssien parantamiseen, että olisi oikeasti hoitopaikkoja silloin kun niitä ihan oikeasti tarvitaan, ennaltaehkäisevään työhön, kuten perhevalmennuksiin (ettei sitäkin tarvitsisi netin kautta hoitaa), psykiatriseen hoitoon ja sen parempaan saatavuuteen esim. Synnytysmasennus-tilanteissa jne.

En usko, että se puhdas raha millään tavoin parantaa lasten hyvinvointia, sillä parempituloiset eivät sitä rahaa tarvitse ja perheiden, joilla on eniten ongelmia, kuten alkoholismia ym. Ongelmat vain kasvavat ja pahenevat kun on enemmän rahaa käyttää siihen alkoon.

Ja sossustakin voisi se puhtaan rahan antaminen vähentyä, mielummin vaikka pieni summa rahaa, tarvittavat laskutmaksettaisiin suoraan ja ruokaan ja vaatteisiin ym. Tarpeelliseen saisi ostokortteja, joilla ei saisi tupakkaa ja alkoholia ollenkaan.

Samojen minusta olisi erittäin järkevää, että pitempiaikaisten soskun lapsiperhe-asiakkaiden koti-olot tarkistettaisiin lastensuojeluviranomaisten toimesta, sillä monesti juuri nämä suurimmat ongelmat muhii soskun varassa elävillä. Eli ehto jatkuvan toimeentulotukeen olisi suostuminen lastensuojeluviranomaisten käynteihin. Ei tietenkään niissä tapauksissa, jos tt-tukea haetaan vain satunnaisen tiukan paikan tullen.
 

Yhteistyössä