Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja no tässä:
-

- Imetyksen lopetus ennen yhden vuoden ikää on äidin laiskuutta ja itsekyyttä
Mä taas olen sitä mieltä, et just toi imetys on laiskan äidin :wave: tapa toimia. Se on vaan niin pirun helppo keino.
Se on erittäin raskas keino, koska silloin lapsi on tällöin todella todella sidottu äitiinsä yöt ja päivät. Laiskat äidit antavat korviketta, jotta saisivat jakaa vastuuta ruokkimisesta.
Ai? Ihanaa, et mä en jonkun mielestä olekaan laiska äiti kun imetän vielä 11+kk lasta (ja aion jatkaakin). Teen sen kyllä osittain ihan itseni vuoksi (kuten jo mainitsin, se on paljon helpompaa kuin pulloruokkiminen).

Kyllähän tuo lapsi jo syö paljon muutakin, ei se nyt niin minuun kiinni sidottu ole.
 
mä ajattelisin että yks meidän potilas saisi kuolla äkkiä pois :ashamed:

takana on epäonnistunut itsemurha ja paha aivovamma. Ei ikinä kuntodu enää "ihmiseksi". Mulla hävettää tunnustaa mutta mua ei edes huvita hoitaa ko. ihmistä kun musta tuntuu että se menee ihan hukkaan.

*odottaa kivitystä*
 
Monet tästäkin ketjusta voisi surutta armahtaa eikä kenenkään elämänlaatu siitä huononisi vaan päinvastoin.

Turhauttavaa huomata joka päivä kuinka sivistymättömiä, kehityskelvottomia, ajattelemattomia, mustavalkoisia, suoranaisia idiootteja maailma on täynnä ja lisää vaan syntyy jatkuvasti kun nämä tollot lisääntyvät keskenään.

Onneksi jokainen voi itse valita seuransa ja koska ihmiset tuppaavat löytämään kaltaisensa seuran tulevat kuvailemani ihmiset pysymään minusta ja perheestäni riittävän kaukana irl.

En tosin koe että mielipiteeni olisi kamala tai sellainen jota en kehtaisi sanoa ääneen. Hivenen tahditon ja epäkohtelias kenties mutta sentään fiksummin ilmaistu kuin monen muun täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Tää on niin paha, että uskallankohan ääneen sanoa..

Kun on Haitin katastrofeja ja muita, niin mietin että se on vaan luonnon tapa vähentää kansaa, kun maapallo on niin ylikansoittunut. Ja musta tuntuu periaatteessa itsestäkin pahalta olla tuota mieltä, koska itsekkäänä en ajattelis noin jos omassa lähipiirissä tapahtuis jtn. :ashamed:
Pentti Linkolalla on täällä yllättävän paljon hengenheimolaisia. :) Ja niin, ei Penttikään ITSE halua kuolla, ehei, hän haluaa vähentää ihmiskuntaa ihan muista yksilöistä alkaen...
Niin pitänee ehkä lisätä, että mä en missään nimessä toivo tälläsiä katastrofeja mihinkään ja itse luulen, että se on jonkin sorttinen defenssimekanismi että ajattelee luonnon tasoittavan liikakansoitusta, kun ei sitä ihminen pysty kaikkea loputtomasti murehtimaankaan.

 
vieras
Olen alkanut vihata uskovaisia. Se on yksinkertaisesti vaan todella typerää puuhaa uskoa kaiken maailman satuihin. Jos ihmisen aivokapasiteetti ei riitä sen toteamiseen, en halua olla missään tekemisissä henkilön kanssa.
 
Pena
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Tää on niin paha, että uskallankohan ääneen sanoa..

Kun on Haitin katastrofeja ja muita, niin mietin että se on vaan luonnon tapa vähentää kansaa, kun maapallo on niin ylikansoittunut. Ja musta tuntuu periaatteessa itsestäkin pahalta olla tuota mieltä, koska itsekkäänä en ajattelis noin jos omassa lähipiirissä tapahtuis jtn. :ashamed:
Pentti Linkolalla on täällä yllättävän paljon hengenheimolaisia. :) Ja niin, ei Penttikään ITSE halua kuolla, ehei, hän haluaa vähentää ihmiskuntaa ihan muista yksilöistä alkaen...
Niin pitänee ehkä lisätä, että mä en missään nimessä toivo tälläsiä katastrofeja mihinkään ja itse luulen, että se on jonkin sorttinen defenssimekanismi että ajattelee luonnon tasoittavan liikakansoitusta, kun ei sitä ihminen pysty kaikkea loputtomasti murehtimaankaan.
No onhan se ihan totta, että meitä on aivan liikaa. :( Ellei väki vähene, ei kyllä pidot parane... Ei tää maapallonen kestä. Mut kuka joutaa kuolla? TAi kuka ei saa lisääntyä? Kamala eettinen pulma on tämä.
 
Linkolan jäljillä
Se kuka saa lisääntyä, pitäisi testata jokaisen kohdalla.
Olen sitä mieltä että nyt jo pitäisi käydä joku pakollinen kurssi ennenkuin saa lapsen.
Mut tulevaisuudessa kun varmasti täytyykin tarkemmin arvioida kellä on oikeus lisääntyä, mielestäni se pitäisi suoda fiksuille terveille hyvännäköisille ihmisille.
Eli esim ÄO ja logiikkatestit, psykologinen ja joku "maalaisjärkitesti" ja terveystarkastus.

Ja ei, en tulisi itse läpäisemään tätä testiä.
En voi ymmärtää että halutaan levittää huonoja geenejä väkisin,
terveysuhkists välittämättä, lisää tyhmiä ja rumia ihmisiä maailmaan.
NIIN moni asia periytyy; asenteet, älykkyys, sosiaalinen asema, avioerot, alkoholismi.. surullista kun ihmiset ei ajattele näitä kun "MÄ VAAN HALUUN" oman lapsen!
 
vielä
Ällöttää tyhjäpäiset ja rumat läskit, jotka ruikuttavat, että kansanedustajia on turhaan tai virkamiehiä.
Läskit laiskurit eivät tiedä työnteosta mitään. Eivät jaksaisi päivääkään sitä henkistä painetta ja nykyistä työtahtia työpaikoilla. sekoaisivat päivässä, jos saisivat luettavakseen sen määrän mitä virkamies tai kansanedustaja lukee päivässä. ja työpäivät eivät kestä 8 tuntia, vaan tulevat usein kotiin.

silti läskit ja tyhmät kadehtivat noita raskasta työtä tekeviä. eivät ymmärrä että heillä on ihan samanlainen mahdollisuus polttaa omaa rahaa ja mennä kansanedustajaksi. vaan kun aivokapasiteetti riittää just ja just muiden kadehtimiseen. siihen kulutetaan elämä. ja syömiseen.
 
vielä
Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Ällöttää tyhjäpäiset ja rumat läskit, jotka ruikuttavat, että kansanedustajia on turhaan tai virkamiehiä.
Läskit laiskurit eivät tiedä työnteosta mitään. Eivät jaksaisi päivääkään sitä henkistä painetta ja nykyistä työtahtia työpaikoilla. sekoaisivat päivässä, jos saisivat luettavakseen sen määrän mitä virkamies tai kansanedustaja lukee päivässä. ja työpäivät eivät kestä 8 tuntia, vaan tulevat usein kotiin.

silti läskit ja tyhmät kadehtivat noita raskasta työtä tekeviä. eivät ymmärrä että heillä on ihan samanlainen mahdollisuus polttaa omaa rahaa ja mennä kansanedustajaksi. vaan kun aivokapasiteetti riittää just ja just muiden kadehtimiseen. siihen kulutetaan elämä. ja syömiseen.
Ai niin, tapaamani läskit ovat rumia ja ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä.

Fyysisesti kaunniit ovat myös älykkäitä ja hyviä.

Kauniden haukkuminen on kateutta jota suomessa riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Linkolan jäljillä:
Se kuka saa lisääntyä, pitäisi testata jokaisen kohdalla.
Olen sitä mieltä että nyt jo pitäisi käydä joku pakollinen kurssi ennenkuin saa lapsen.
Mut tulevaisuudessa kun varmasti täytyykin tarkemmin arvioida kellä on oikeus lisääntyä, mielestäni se pitäisi suoda fiksuille terveille hyvännäköisille ihmisille.
Eli esim ÄO ja logiikkatestit, psykologinen ja joku "maalaisjärkitesti" ja terveystarkastus.

Ja ei, en tulisi itse läpäisemään tätä testiä.
En voi ymmärtää että halutaan levittää huonoja geenejä väkisin,
terveysuhkists välittämättä, lisää tyhmiä ja rumia ihmisiä maailmaan.
NIIN moni asia periytyy; asenteet, älykkyys, sosiaalinen asema, avioerot, alkoholismi.. surullista kun ihmiset ei ajattele näitä kun "MÄ VAAN HALUUN" oman lapsen!
Ulkonäkö on huono kriteeri, aika vaikeaa määritellä kuka on hyvännäköinen ja kuka ei, se myöskään ei vaikuta siihen kuka on hyödyllinen muille, henkiset ominaisuudet ratkaisevat.

Ymmärrän kuitenkin mitä haet takaa ja hieman ajatustasi muunnellen olen samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Linkolan jäljillä:
Se kuka saa lisääntyä, pitäisi testata jokaisen kohdalla.
Olen sitä mieltä että nyt jo pitäisi käydä joku pakollinen kurssi ennenkuin saa lapsen.
Mut tulevaisuudessa kun varmasti täytyykin tarkemmin arvioida kellä on oikeus lisääntyä, mielestäni se pitäisi suoda fiksuille terveille hyvännäköisille ihmisille.
Eli esim ÄO ja logiikkatestit, psykologinen ja joku "maalaisjärkitesti" ja terveystarkastus.

Ja ei, en tulisi itse läpäisemään tätä testiä.
En voi ymmärtää että halutaan levittää huonoja geenejä väkisin,
terveysuhkists välittämättä, lisää tyhmiä ja rumia ihmisiä maailmaan.
NIIN moni asia periytyy; asenteet, älykkyys, sosiaalinen asema, avioerot, alkoholismi.. surullista kun ihmiset ei ajattele näitä kun "MÄ VAAN HALUUN" oman lapsen!
Tota mun mielestä toi ulkonäköasia menee jo vähän yli. Kyllä 'rumatkin' (mun mielestä ei välttämättä ole olemassa rumia ihmisiä, etenkään kun kauneus on katsojan silmissä) voi saada kauniita lapsia ja toisinpäin. Enkä ymmärrä mitä merkitystä ulkonäöllä on. Monet fiksut ihmiset ovat ei-niin-hyvännäköisiä, ainakaan mun silmiini.

Ja viisauttakin on monenlaista. Eikä se takaa onnellisuutta. Monesti vähän tyhmemmät on onnellisempia, kas tieto lisää tuskaa.

Mun mielestä lisääntyä sais onnelliset ja epäitsekkäät ihmiset, jotka pystyvät hoitamaan lapsensa rakkaudella ottaen huomioon toiset ihmiset, luonnon ja eläimet.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän ketjun luettuani tunnen itseni harvinaisen avarakatseiseksi, fiksuksi, empaattiseksi ja hyväksi ihmiseksi. Suuri osa ketjun mielipiteistä oli silkkaa tyhmyyttä (faktojen kistämistä, lapsellisen pitkälle vietyä yleistämistä ) eikä edes mielipideasioita kaikki.
komppaan tätä. :)
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Tässäkin ketjussa esiin tulevat mielipiteet kertovat paljon ihmisistä je heidän huonosta elämästään. Toisten haukkuminen, ylimielisyys jne ihme oletukset toisten ihmisten elämästä varmasti syö ihmistä kovasti.

Suvaitsemattomat ihmiset ovat kansakunnan paskasakkaa, oli kyse sitten mamuista, tupakitsijoista jne.

Tämän palstan henkilöistä 99% omaa alhaisen äo:n ja huonon itsetunnon. Lisäksi ovat lähes kaikki järestään laiskoja ja olettavat asioita, luulevat olevansa fiksuja, toisin kuten oikeasti ovat.

Terveisin: Kotiäiti, ei tupakoiva, ei baareissa juokseva, ei yh, ahkera, älykäs ja fiksu oikeasti, ei leikisti, urheilullinen, suvaitsevainen ja kaikkea ihanaa, mitä 99% palstalaisista eivät ole.
Kirjoituksesi perusteella sussa ei ole mitään älykästä, fiksua, tai suvaitsevaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Linkolan jäljillä:
Se kuka saa lisääntyä, pitäisi testata jokaisen kohdalla.
Olen sitä mieltä että nyt jo pitäisi käydä joku pakollinen kurssi ennenkuin saa lapsen.
Mut tulevaisuudessa kun varmasti täytyykin tarkemmin arvioida kellä on oikeus lisääntyä, mielestäni se pitäisi suoda fiksuille terveille hyvännäköisille ihmisille.
Eli esim ÄO ja logiikkatestit, psykologinen ja joku "maalaisjärkitesti" ja terveystarkastus.

Ja ei, en tulisi itse läpäisemään tätä testiä.
En voi ymmärtää että halutaan levittää huonoja geenejä väkisin,
terveysuhkists välittämättä, lisää tyhmiä ja rumia ihmisiä maailmaan.
NIIN moni asia periytyy; asenteet, älykkyys, sosiaalinen asema, avioerot, alkoholismi.. surullista kun ihmiset ei ajattele näitä kun "MÄ VAAN HALUUN" oman lapsen!
Tota mun mielestä toi ulkonäköasia menee jo vähän yli. Kyllä 'rumatkin' (mun mielestä ei välttämättä ole olemassa rumia ihmisiä, etenkään kun kauneus on katsojan silmissä) voi saada kauniita lapsia ja toisinpäin. Enkä ymmärrä mitä merkitystä ulkonäöllä on. Monet fiksut ihmiset ovat ei-niin-hyvännäköisiä, ainakaan mun silmiini.

Ja viisauttakin on monenlaista. Eikä se takaa onnellisuutta. Monesti vähän tyhmemmät on onnellisempia, kas tieto lisää tuskaa.

Mun mielestä lisääntyä sais onnelliset ja epäitsekkäät ihmiset, jotka pystyvät hoitamaan lapsensa rakkaudella ottaen huomioon toiset ihmiset, luonnon ja eläimet.
Totta.
 
Wonder
Nyt tulee minun tunnustukseni: Minusta on äärimmäisen viihdyttävää ja huvittavaa lukea tällaisia ketjuja - ne saavat minut tuntemaan nautinnollista omahyväisyyttä ja ylemmyyttä siitä, että olen empaattisempi, ystävällisempi ja mukavampi ihminen kuin valtaosa tänne kirjoittaneista. Hyi mua, ei ollenkaan mukava piirre nuore(hko)ssa naisessa. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen alkanut vihata uskovaisia. Se on yksinkertaisesti vaan todella typerää puuhaa uskoa kaiken maailman satuihin. Jos ihmisen aivokapasiteetti ei riitä sen toteamiseen, en halua olla missään tekemisissä henkilön kanssa.
Ei sun varmaan tarvisekkaan , koskaan .....
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidän vähän tyhminä ja vajaina sellaisia ihmisiä jotka pitävät omaa mielipidettään totuutena ja eivät suostu edes näkemään toisen näkökantaa asiaan.
Mutta oma mielipide voi olla myös totuus, tiesithän sen ;)
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja Wonder:
Nyt tulee minun tunnustukseni: Minusta on äärimmäisen viihdyttävää ja huvittavaa lukea tällaisia ketjuja - ne saavat minut tuntemaan nautinnollista omahyväisyyttä ja ylemmyyttä siitä, että olen empaattisempi, ystävällisempi ja mukavampi ihminen kuin valtaosa tänne kirjoittaneista. Hyi mua, ei ollenkaan mukava piirre nuore(hko)ssa naisessa. ;)
olin kirjoittamassa lähes samaa. ;)
 
olishan näitä
a) Sektio ei ole synnyttämistä
b) Ei-imettävät äidit ovat huonompia äitejä kuin imettävät
c) Alle puolen vuoden ikäisen lapsen äidillä ei pitäisi olla kiire "omalle ajalle" jos se tarkoittaa baareilua
d) On olemassa rumia vauvoja/lapsia
 

Yhteistyössä