Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

ööö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-On vastuutonta saada lapsia ja viedä heidät sitten päiväkotiin alle 4-vuotiaana
-Uskon että lapsettomuus on usein ihmisestä itsestään kiinni, siitä että lapsia ei haluta "väärään elämäntilanteeseen" ja sitten on jo myöhäistä, toki fyysisiä tekijöitä löytyy myös
-Suurin osa akateemisesti koulutetuista on suvaitsemattomia kaikkea erilaista kohtaan
-Toimeentulotukea kadehtivat ja siitä valittavat ihmiset eivät ole elämässään joutuneet koskaan kohtaamaan mitään todella musertavaa ja ovat yleensä empatiakyvyttömiä, pidän tällaisiä ihmisiä todella yksinkertaisina ja jopa tyhminä
-Synnytyksen ei ole tarkoitus sattua ja imetys onnistuu 99% naisista, mutta sitä ei enää "osata"
-Suurin osa ihmisistä syö valmisruokapaskaa, jossa on järjetön määrä lisäaineita ja minusta tuntuu että nämä ihmiset eivät välitä lastensa hyvinvoinnista

Tässä osa :D
Tämän on varmaan kirjoittanut ammattikoulun kesken jättänyt Pirjo 19-v joka on sossun asiakas, syö valmisruokia, on kotona lapsen kanssa koska ei oo amattia ja on sitä mieltä, että rikkaat on sikoja.
Hah, minullekin tuli mieleen, että jonkunsortin pohjasakkalainen tämän kirjoitti :)..
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Lisää vielä mieleentulleita:
- Jos toinen terve vanhempi kotona, niin muutkin lapset sitten kotihoidossa eikä viemässä paikkoja työssäkäyviltä.
- Vanhempien lomilla lapset aina kotona
- Jos yli 4v lapsi kotihoidossa, niin kerhotoimintaa pitäisi olla useampi kerta viikossa tai muuten on saamaton äiti.
- Kouluikäisten kotiäidit ovat laiskoja / saamattomia siivelläeläjiä
- Hoitovapaa on lomailua, miksi ihmeessä perheellinen voi väittää muuta. Ei omien lasten hoito ole työtä vaan sama asia kuin kotityöt. Vauvanhoito äitiysloman ajan on työtä.
- Jos ei pärjää pienten lastensa kanssa ilman jatkuvaa viikottaista apua, ei pidä hankkia lisää lapsia missään tapauksessa. Eikä olisi pitänyt olemassaoleviakaan.
- Jos ei pysty viemään lapsiaan mihinkään kodin ulkopuolelle, pitäisi jättää lapset tekemättä
- Jos ihmisen ainoa elämänsisältö ja pätemisen aihe on kodin siisteys, niin kylläpä on säälittävä elämänsisältö
puhuu yhden lapsen nuori äiti,joka jaksoi kersaansa vain äitiysloman ajan...
 
*******
Tämä ei ole lapsettomien palsta vaan perheellisille tarkoitettu. En jaksa käsittää miksi joku lapsettomuudesta "kärsivä" tulee tänne jauhamaan pahoista fiiliksistään ja "oikeuksistaan" lapseen.

Menkää muualle.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-On vastuutonta saada lapsia ja viedä heidät sitten päiväkotiin alle 4-vuotiaana
-Uskon että lapsettomuus on usein ihmisestä itsestään kiinni, siitä että lapsia ei haluta "väärään elämäntilanteeseen" ja sitten on jo myöhäistä, toki fyysisiä tekijöitä löytyy myös
-Suurin osa akateemisesti koulutetuista on suvaitsemattomia kaikkea erilaista kohtaan
-Toimeentulotukea kadehtivat ja siitä valittavat ihmiset eivät ole elämässään joutuneet koskaan kohtaamaan mitään todella musertavaa ja ovat yleensä empatiakyvyttömiä, pidän tällaisiä ihmisiä todella yksinkertaisina ja jopa tyhminä
-Synnytyksen ei ole tarkoitus sattua ja imetys onnistuu 99% naisista, mutta sitä ei enää "osata"
-Suurin osa ihmisistä syö valmisruokapaskaa, jossa on järjetön määrä lisäaineita ja minusta tuntuu että nämä ihmiset eivät välitä lastensa hyvinvoinnista

Tässä osa :D
Tämän on varmaan kirjoittanut ammattikoulun kesken jättänyt Pirjo 19-v joka on sossun asiakas, syö valmisruokia, on kotona lapsen kanssa koska ei oo amattia ja on sitä mieltä, että rikkaat on sikoja.
Hah, minullekin tuli mieleen, että jonkunsortin pohjasakkalainen tämän kirjoitti :)..
Korkeakoulutetuille kateellinen sossun asiakas ainakin, ei voi erehtyä...

joka makaa sossun tuilla hoitamassa 4-vuotiastaan kotona.
 
päinvastoin
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja no tässä:
-

- Imetyksen lopetus ennen yhden vuoden ikää on äidin laiskuutta ja itsekyyttä
Mä taas olen sitä mieltä, et just toi imetys on laiskan äidin :wave: tapa toimia. Se on vaan niin pirun helppo keino.
Se on erittäin raskas keino, koska silloin lapsi on tällöin todella todella sidottu äitiinsä yöt ja päivät. Laiskat äidit antavat korviketta, jotta saisivat jakaa vastuuta ruokkimisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauru:
- Avioliiton solmiminen alle parin vuoden seurustelun jälkeen on naurettavaa. Liian pikaisesti solmitulla avioliitolla ei ole minun silmissäni mitään uskottavuutta.

- Avioeron ottamisesta on tehty liian helppoa. Ärsyttää ihmiset, jotka halventavat avioliittoa instituutiona päätymällä avioeroon tekemättä oikeasti ensin töitä suhteen eteen.

- En hyväksy sitä, että lasten vanhemmat tupakoivat tai harjoittavat humalahakuista alkoholin käyttöä. En voi ymmärtää miksi joku haluaa lapsensa kasvavan sellaisessa ympäristössä!?
No me oltiin just oltu kaksi vuotta, kun naitiin toisemme. Eikä erota ikinä, vaikka mitä tapahtuisi! Eikä ryypätä ja polteta. Kiva, että edes sä hyväksyt meidät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne jotka ei voi ostaa kirppikseltä koska "Mähän en meidän Pentti-Pirjolle pue muiden lasten kapisia ja paskasia vaatteita" ovat vähän pölöjä myös.

Moottori"urheilu" on sieltä ja syvältä

Jääkiekon MM-voitto -95 oli paljon melua tyhjästä. Alemmuuskompleksisen kansan säälittävä hetki auringossa, joka ei oikeastaan kaivellut kenenkään muun napaa kuin ruotsalaisten, ja mahtoiko niitäkään oikeasti kovasti harmittaa.
Täysin samaa mieltä!
Peesi tuolle mitä oli jääkiekosta, ei Suomi niin hyvä jääkiekossa ole mitä ihmiset täällä tuntuu kuvittelevan.
 
ja vielä
Tuli mieleen vielä yksi oleellinen mielipiteeni, jota en kyllä kehtaisi ääneen sanoa.

Sellaisten joilla ei itsellä ei ole työpaikkaa + korkeakoulututkintoa, eivät ole oikeutettuja arvostelemaan muiden ihmisten päivähoitojärjestelyjä lukuunottamatta sitä että lomapäivinä lapset on hoidossa. Se on niin helppo sieltä alemmuudentunnoissaan huudella että "Veitpä 2-vuotiaasi päivähoitoon, minä en ikinä voisi..
 
väärin meni
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisää vielä mieleentulleita:
- Jos toinen terve vanhempi kotona, niin muutkin lapset sitten kotihoidossa eikä viemässä paikkoja työssäkäyviltä.
- Vanhempien lomilla lapset aina kotona
- Jos yli 4v lapsi kotihoidossa, niin kerhotoimintaa pitäisi olla useampi kerta viikossa tai muuten on saamaton äiti.
- Kouluikäisten kotiäidit ovat laiskoja / saamattomia siivelläeläjiä
- Hoitovapaa on lomailua, miksi ihmeessä perheellinen voi väittää muuta. Ei omien lasten hoito ole työtä vaan sama asia kuin kotityöt. Vauvanhoito äitiysloman ajan on työtä.
- Jos ei pärjää pienten lastensa kanssa ilman jatkuvaa viikottaista apua, ei pidä hankkia lisää lapsia missään tapauksessa. Eikä olisi pitänyt olemassaoleviakaan.
- Jos ei pysty viemään lapsiaan mihinkään kodin ulkopuolelle, pitäisi jättää lapset tekemättä
- Jos ihmisen ainoa elämänsisältö ja pätemisen aihe on kodin siisteys, niin kylläpä on säälittävä elämänsisältö
puhuu yhden lapsen nuori äiti,joka jaksoi kersaansa vain äitiysloman ajan...
Puhujana reilusti yli kolmikymppinen korkeakoulutettu äiti joka vie lapsensa hoitoon kun nuorempi 3v..ELi täysin pieleen meni
 
tällainen
Yli 2-vuotiaan kanssa kotona oleminen on melkein lomailua, mutta lapselle arvokasta aikaa.

Jos ei täysimetä 4-6 kk ja osittaisimetä ainakin vuotta, on pääsääntöisesti laiska
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja KnicKKnacK:
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Suurin osa ihmisistä ON kaksinaamaisia, pyrkyreitä ja epäluotettavia.
Minusta lapsille huutaminen on ennemminkin pakko kuin häpeä.
En tajua mikä idea on niissä kynttilä-alusvaate, yms. kutsuissa.

En ymmärrä, mitä tavoiteltavaa on omassa asunnossa, autoissa, kesämökeissä, yms...
ENKÄ TAKUULLA TAJUA; miksi 2-4 vuotiaat muksut raahataan kentille kompuroimaan luistimet jalassa.
tunnustan... :whistle:
Meillä oppi 2v7kk luistelemaan. Mä en taas tajua niitä vanhempia jotka ihmettelevät, että joko muka 5- tai 6- vuotiaalle pitäisi luistimet ostaa =D

Meillä on ostettu siinä 5-6 vuotiaina just. Siis esikoiselle ja keskimmäiselle, molemmat lähti melkein ihan tosta noin vaan luistelemaan. Liekö suurin syy se, että se tasapainoaisti ja omien liikkeiden hallinta oli tuossa iässä paljon pidemmälle kehittynyt kuin esim. 3-vuotiaalla. Tämä kuopus kyllä SAATTAA saada luistimet jälkaan jo vähän ennen 5-vuotispäiväänsä.... :xmas:
Jos kovasti olisivat kaivanneet luistimia aiemmin, ehkä ne olis hankittu. Mutta eivät pyytäneet, EMMEKÄ tuputtaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tällainen:
Yli 2-vuotiaan kanssa kotona oleminen on melkein lomailua, mutta lapselle arvokasta aikaa.

Jos ei täysimetä 4-6 kk ja osittaisimetä ainakin vuotta, on pääsääntöisesti laiska
Tuosta tuli mieleen, että mun tyttölapsi oli niin kertakaikkisen hetero, ettei sitä kiinnostanut pätkän vertaa mun tissit. Heti kun pääsi kiinteiden makuun, niin lopetti imemisen.
 
Huoh sentää
Mun mielestä kaikilla on tasan tarkkaan oikeus kiikuttaa ne Nico-Petterit ja Misva-Mellinat päikkyyn jut sillon, kun itse kokee sen aiheelliseks. Joko heti kun äippäloma loppuu, tai kun muksu täyttää 3v. Ne jotka muuta väittää, yrittää vaan pätee sillä just omalla ratkasullaan, sekä on aika ahdas mielisiä.
 
-Monet äidit ovat tyylitajuttomia. Vanhat akat tunkee päälleen liian pieniä teinivaatteita
-Blogit ovat typeriä
-Jos tilillä ei ole rahaa, on luuseri
-Jos ei ole päässyt naimisiin, ei ole tarpeeksi viehättävä.
-Ruma lapsi kertoo vain siitä, että vanhemmat ovat rumia
 
Niin, ja minusta ihminen on ihan arvokas, vaikka EI haluaisi/voisi tehdä töitä pätkääkään. Enemmän minua epäilyttää nämä yliahkerat, kaiken työlleen uhraavat, jotka katsovat "yhteiskunnan elättejä" kieroon ja ylempää. EIVÄT he ole yhtään "parempia", vaikka raatavat pitkää päivää. Ai niin, MINÄ PIDÄN esim. toimisto- ja it alan töitä niin kovin paljon kevyempinä, kaikin tavoin, kuin ruumiillista työtä, jota sentään voi TYÖKSI kutsua. EI voi väsyä, jos istuu jakkupuku päällä toimistossa 8 tuntia. Ei ainakaan voi väsyä ruumiillisesti. B)
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja *******:
Tämä ei ole lapsettomien palsta vaan perheellisille tarkoitettu. En jaksa käsittää miksi joku lapsettomuudesta "kärsivä" tulee tänne jauhamaan pahoista fiiliksistään ja "oikeuksistaan" lapseen.

Menkää muualle.
Missä sanotaan, että tämä on perheellisille tarkoitettu? Sitäpaitsi tässä sulle perheen määritelmä; Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

Eli perheeseen ei tarvitse kuulua lapsia.
 
lili
Alkuperäinen kirjoittaja ja vielä:
Tuli mieleen vielä yksi oleellinen mielipiteeni, jota en kyllä kehtaisi ääneen sanoa.

Sellaisten joilla ei itsellä ei ole työpaikkaa + korkeakoulututkintoa, eivät ole oikeutettuja arvostelemaan muiden ihmisten päivähoitojärjestelyjä lukuunottamatta sitä että lomapäivinä lapset on hoidossa. Se on niin helppo sieltä alemmuudentunnoissaan huudella että "Veitpä 2-vuotiaasi päivähoitoon, minä en ikinä voisi..
Peesi, täysin samaa mieltä!

 
jj
Alkuperäinen kirjoittaja tässäpä tämä mielipide:
Katson nenän vartta pisin jokaista ihmistä, joka on niin mustavalkoinen, että ei käsitä, että koskaan ei voi tietää mitä jonkun elämäntilanteen tai tapahtuman takana on. En voi sietää tyhmiä ihmisiä, joita minun mielestäni ovat etenkin ne, jotka tuomitsevat toisen yksittäisen teon tai tapahtuman takia.

Kuten tämä ketju osoittaa. Maailma on just täynnä näitä idiootteja. Miten helvetin sulkeutunut ja silmät ummessa kulkeva ihminen tarvitsee olla, että voi ajatella näin niinkuin moni tässä ketjussa? Tyhmä kuin saapas, sivistymätön ja ilmeisesti erittäin naiivi.
Tähän ISO peesi. Tunnen suorastaan vihaa ihmisiä kohtaan, jotka on valmiita tuomitsemaan ja katsomaan alentuvasti jotakin yksittäisen teon / asian perusteella. Ja naurettavinta on, että nämä pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä
 
kkk
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Niin, ja minusta ihminen on ihan arvokas, vaikka EI haluaisi/voisi tehdä töitä pätkääkään. Enemmän minua epäilyttää nämä yliahkerat, kaiken työlleen uhraavat, jotka katsovat "yhteiskunnan elättejä" kieroon ja ylempää. EIVÄT he ole yhtään "parempia", vaikka raatavat pitkää päivää. Ai niin, MINÄ PIDÄN esim. toimisto- ja it alan töitä niin kovin paljon kevyempinä, kaikin tavoin, kuin ruumiillista työtä, jota sentään voi TYÖKSI kutsua. EI voi väsyä, jos istuu jakkupuku päällä toimistossa 8 tuntia. Ei ainakaan voi väsyä ruumiillisesti. B)
Minusta ihminen ei ole aikaansaava jos ei halua tehdä kodin ulkopuolella mitään töitä. Laiska.

Sellainen äiti joka kokee että lapsen päivittäiseksi ulkoiluksi riittää se että lapsi istuu rattaissa kun hän lenkkeilee, on itsekäs
 
lettu
Olen ollut pesulatyöntekijä, siivooja, kaupan kassa ja sihteeri.

Nyt, akateemisen loppututkinnon suorittaneena "siistejä sisätöitä" tekevänä olen huomannut, että maailma ei todellakaan ole reilu paikka.

Henkisesti ja fyysisesti rankimmista töistä maksetaan kaikkein vähiten. Ei ihme, että tämä maa on täynnä hulluja ja kotiäitejä!
 

Yhteistyössä